Permalänk

man är inte lite sugen på att åka tillbaks....

Permalänk

Nu blev man ju inte lite sugen!
Har funderat på att resa en längre tid, pengar är redan ihopsparat.
Varit inne på antingen USA eller Japan (kanske båda?). Två helt olika resor.

Tyvärr kan jag ingen Japanska alls, eller jo Konnichiwa(?)!
Är det någon som har planer på att dra nu de närmsta månaderna, hör av er!

Så fler bilder, tack! : )

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Hedersmedlem

Goa bilder. Du ser ut att ha haft det ball!

Här är bilder från min Japan-resa i april 2006 om någon vill se: http://uzi.ath.cx/~rich/japan/

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

verkligen häftigt, verkar vara fantastiskt fint där, är det möjligt att åka dit utan o kunna ett ord japanska?
Kunde ni någon japanska när ni åkte dit?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Jag ville åka till Japan, men så såg jag "Lost in Translation", och då ändrade jag mig

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver

verkligen häftigt, verkar vara fantastiskt fint där, är det möjligt att åka dit utan o kunna ett ord japanska?
Kunde ni någon japanska när ni åkte dit?

Nej vi kunde inte japanska. Visst vi kunde ju ett drös ord/fraser såsom hälsningar, tack/artighetsfraser, lite randomord etc, men i det stora hela inte mycket. Förstod också en del fraser utan att egentligen kunna orden. Kommer nog från animetittande ^^. Men det gick hur som helst att ta sig fram med långsam engelska med ett och annat japanskt ord inblandat. De gör verkligen sitt bästa för att förstå/prata och teckenspråk löser det mesta.
De japanska ord jag nog använda mest var Tack, ursäkta och "delad betalning".

Det hade nog varit ännu ballare om man kunde mer japanska då det skulle bli lättare att ta kontakt med olika människor där. Jag och min resekamrat funderar lite på att börja nån japansk kvällskurs om vi hittar något runt Kungsbacka-Göteborg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich

Goa bilder. Du ser ut att ha haft det ball!
Här är bilder från min Japan-resa i april 2006 om någon vill se: http://uzi.ath.cx/~rich/japan/

Tackar :). Jotack, kollade på dina bilder när du hjälpte mig i tråden jag planerade resan. En av anledningarna till att saker blev av :).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Nej vi kunde inte japanska. Visst vi kunde ju ett drös ord/fraser såsom hälsningar, tack/artighetsfraser, lite randomord etc, men i det stora hela inte mycket. Förstod också en del fraser utan att egentligen kunna orden. Kommer nog från animetittande ^^. Men det gick hur som helst att ta sig fram med långsam engelska med ett och annat japanskt ord inblandat. De gör verkligen sitt bästa för att förstå/prata och teckenspråk löser det mesta.
De japanska ord jag nog använda mest var Tack, ursäkta och "delad betalning".

Det hade nog varit ännu ballare om man kunde mer japanska då det skulle bli lättare att ta kontakt med olika människor där. Jag och min resekamrat funderar lite på att börja nån japansk kvällskurs om vi hittar något runt Kungsbacka-Göteborg.

Tackar :). Jotack, kollade på dina bilder när du hjälpte mig i tråden jag planerade resan. En av anledningarna till att saker blev av :).

Sedär ja, trevligt å kunna vara till hjälp.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Damn.. jag har sett den där rosa bläckfisken i någon bild från nichan, senare en flash. Ska lurka mer.

Anyhow, man blir mer och mer sugen på Japan, helt klart. Några gånger har man haft chansen men alltid har antingen pengar, tid eller sällskap inte klaffat.
Jag kommer dö japan-oskuld :/

Något jag undrat ett tag men aldrig får något gott svar på, hur ser det ut med båt till Japan, då från Kina eller Ryssland? Tänkte om man någon gång i livet skulle ta transsibiriska, göra Indien, Kina och Japan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Damn.. jag har sett den där rosa bläckfisken i någon bild från nichan, senare en flash. Ska lurka mer.

Anyhow, man blir mer och mer sugen på Japan, helt klart. Några gånger har man haft chansen men alltid har antingen pengar, tid eller sällskap inte klaffat.
Jag kommer dö japan-oskuld :/

Något jag undrat ett tag men aldrig får något gott svar på, hur ser det ut med båt till Japan, då från Kina eller Ryssland? Tänkte om man någon gång i livet skulle ta transsibiriska, göra Indien, Kina och Japan.

Dildon tror jag egentligen ska föreställa Tokyo tower typ. Var iaf där "den" vistades. Vet inte hur det ser ut med båttrafiken, men är ganska säker på att det inte bör vara några problem.
Transsibiriska verkar häftigt :).

Här kommer några fler bilder för er som tyckte det behövdes fler :).

Söt nyfiken unge som snart ska bli biten av en tiger.

Skogen på berget vi klättrade på. Här har dimman börjat komma.

Söta ungar i en parad.

En redigerad bild på Nikkos heliga bro.

Utklädd unge som åker i en vagn i paraden. Lever sig verkligen in i "princessrollen" :P.

En paradvagn under en ganska regnig kväll.

Ännu en bild på Nikkos heliga bro.

Permalänk
Medlem

fy fan vad jag vill dit! nångång ska jag dit alltså!
verkar ha varit en kul och upplevelse rik resa iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill åka tillbaka till japan igen när jag ser bilderna.
Jäntan är där nu och kokar i värmen.
Jag har dock tur som bor och äter gratis där.
Enda som kostar är flyg och fickpengar.

Permalänk

Några bilder till.

Bang.

Tunnelbana i Tokyo.

Resekamrat

Gravplats i Kyoto.

Fjäril på vulkan.

Trappa som leder ner till en stig på en vulkan.

Stigen i fråga.

Nyfiken unge blir biten av tiger.

Börjar bli dimmigt på ett berg.

Löjligt söta ungar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Några bilder till.

http://fc02.deviantart.com/fs46/i/2009/224/f/e/Light_it_up__b...
Resekamrat

WTF. Det är ju Cornelis!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Keeper of the Bamse

Många fotografier på barn hmm

Kan du inte skita i entertryckningen när du skriver bildtexter? Blir förvirrad huruvida texten tillhör bildan ovanför eller nedanför när du gör så...

Fina bilder minsann, verkade vara en kul resa

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Miljöerna är ju grymt vackra,och här sitter vi med en massa jävla Tallar och björkar!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
WTF. Det är ju Cornelis!

haha :D.

Ojaaa, Printscreen är man peddo så är man ;). Ne, men allvarlig talat så bestod paraden som vi kollade på i två dagar av framförallt ungar. Och de är ju så löjligt söta att det fick bli en del foton ^^.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
haha :D.

Ojaaa, Printscreen är man peddo så är man ;). Ne, men allvarlig talat så bestod paraden som vi kollade på i två dagar av framförallt ungar. Och de är ju så löjligt söta att det fick bli en del foton ^^.

Cornelis är nämligen lillebror till en gammal barndomskompis till mig. Aja, hälsa honom från Rickard nästa gång ni ses.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Cornelis är nämligen lillebror till en gammal barndomskompis till mig. Aja, hälsa honom från Rickard nästa gång ni ses.

Jag hänger inte med nu. Driver du med mig eller tror du att personen på bilden verkligen är "Cornelis"? Han heter Daniel nämligen :P.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Jag hänger inte med nu. Driver du med mig eller tror du att personen på bilden verkligen är "Cornelis"? Han heter Daniel nämligen :P.

Du skojar? Han är i sådana fall en identisk kopia av denne Cornelis?! Shit.

Har du någon annan bild på Daniel?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

hahaha fan va skumt XD. Trodde du bara jiddrade om nåt. Här kommer en annan bild.

The cake is a lie!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
hahaha fan va skumt XD. Trodde du bara jiddrade om nåt. Här kommer en annan bild.

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs134.snc1/5729_...

The cake is a lie!

Ok, där var han inte så lik. Men den andra bilden... kusligt lik.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ok, där var han inte så lik. Men den andra bilden... kusligt lik.

haha fyfan. Sånt är läskigt :P.

Permalänk

Du har inte bilder från arkadhallarna?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Du har inte bilder från arkadhallarna?

Nej tyvärr :(. Arkadhallarna var det häftigaste jag sett, men det satt foto förbjudet-skyltar överallt och det kändes som att jag ville respektera dem. Var så fin stämning att jag inte vågade riskera något tjafs.
Men de stora spelhusen. De var ofta ca 5-7våningar. Våningarna var uppdelade i olika sorters spel. T.ex:
v1. UFO Catchers mm.
V2. Kortspel (Strategispel, rpg, (allt möjligt) som du styrde med hjälp av kort (Typ Pokemonkort) som du la ut på olika sätt/ställen på en platta. Du kunde se hur allt utspelade sig på en skärm. Häftigt.
v3. Lite mer "fysiska" vad de nu kallas. Panga med stora gevär/pistoler, stepmania, musikspel osv.
v4. Shmup.
v5. Mecha! Mjo.. Kanske inte min grej riktigt, men folk som sitter i stora "kapslar" med spakar, knappar och panoramaskärm. Verkade som att alla i hela rummet spelade på en eller ett par banor tillsammans / mot varann.
v6. Fighting. Tekken 6, Blaz Blue, Garou, Guilty gear, Virtua Fighter osv.

Överallt var det hög musik, mycket folk, ljud från spelen samt skrammel av pengar som växlades. Förvånansvärt mycket tjejer (Och de set inte "nördiga" ut ). Och många personer är äääckligt duktiga på det de gör. Var häftigt att bara kolla på vissa. T.ex. en kille körde Stepmania (heter dansspelet va?), på TVÅ mattor och svårighetsgraden var väldigt hög :P. Helt sjukt va han flög omkring. Grymt.

Ett par bilder till för att göra posten lite roligare när jag ändå bumpat tråden...
Får se om jag kan lyckas utan att faila. (Såg att ett par bilder var postade 2 gånger).

Ja, det är jag. Och ja, jag är trött :P.

Jag poserar med en tjej jag träffade under en mangaaffär. Tyvärr var hon lite träig och grymt tystlåten. Förhållandet varade bara några sekunder.

Sista kvällen i Tokyo, Akihabara :(.