Gammalt gammalt spel där man byggde en semesterort

Permalänk
Medlem

Gammalt gammalt spel där man byggde en semesterort

Kom häromdagen på att jag när jag var betydligt mindre att jag hade ett spel där man skulle bygga hotell och flygplatser etc för att driva en paradisÖ. Kommer fasen inte på vad det kan ha hetat.

Sökt på allt möjligt på google utan att hitta något jag känner igen.. kollat på massa dumpar från Tropico: Paradise Island men hittar inget jag känner igen från de.

Nåt jag kommer ihåg är dock att när man byggde hotell så var det stora byggarbetsplatser o de va ett jäkla liv från borrar, kranar och hammare.

Och planen landade och lyfte men sen kommer jag inte ihåg mycket mer.. det var säkert än 8-10 år sen. Någon som känner igen vad jag pratar om och kan komma med ledtrådar? Skulle va som härlig nostalgi att komma över det igen

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Holiday Island, kanske?

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Vet du att det var precis när jag lyckades hitta det på google som rutan på msn ploppa upp "Nytt epost från sweclockers"

Dock vet jag inte om jag vågar prova det nu.. ser inte riktigt lika kul ut som det gjorde då

Får tacka för det rätta svaret

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Medlem

Haha

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Jo, klart du måste köra det kungliga spel! Enligt mig så håller det än!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde komma en ny upphottad version av det med exakt samma regler och möjligheter bara lite mer anpassat efter idag.

Men ska ta och testa på det imorgon igen och hitta barnet i mig igen

Visa signatur

nej tack