Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Nej, det är inte bara du. Rätt många som föredrar den gamla varianten. Jag personligen ogillar pianolack, oerhört svårt att hålla rent. Visst kan det vara läckert när det är putsat men då krävs det att du går med damtrasan ständigt och aldrig råkar sätta ett fingeravtryck.

Varför talla me fingarna på ps3t ? behöver ju inte trycka mer än eject knappen då allt sköts via kontrollen?

sen är det ju bara damma samtidigt som man dammar allt annat.
svårare är det inte

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Varför talla me fingarna på ps3t ? behöver ju inte trycka mer än eject knappen då allt sköts via kontrollen?

sen är det ju bara damma samtidigt som man dammar allt annat.
svårare är det inte

Man kan även mata ut via kontrollen så man behöver aldrig vara där framme och pilla. (=

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
PS3 slim baspaket + DS3 kontroll + Fjärrkontroll + HDMI kabel ligger runt 4500 kr om man köper från webhallen. Kanske är värt att beställa från UK.

Från UK blir det omräknat till SEK lite över 4100kr. Från WebHallen hamnar kalaset på 4380kr inklusive frakt. Har du tillgång till hämtbutik så blir det 4320kr. Du sparar mindre än 300kr på att beställa från UK.

EDIT: Såg nyss att du skrev HDMI kabel också, då blir vinsten aningen högre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Varför talla me fingarna på ps3t ? behöver ju inte trycka mer än eject knappen då allt sköts via kontrollen?

sen är det ju bara damma samtidigt som man dammar allt annat.
svårare är det inte

Ingenting är svårt men det är tidsödande. Det är samma sak som att ha ett glasbord eller ett par vita jeans. Det är bara att torka / tvätta som vanligt men du måste göra det fan så mycket oftare och du måste vara så mycket mer medveten om vad du gör för att inte råka ut för en olycka. Eller varför inte en svart bil? Fruktansvärt läckra nytvättade men dom flesta som en gång köpt svart gör ALDRIG det igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Hur är det med strömadapter? Samma region antar jag.

Strömadaptern är inte som i Sverige har jag för mig. Någon vänlig själ som kan länka till en sådan sladd/adapter?

Edit:
Någon som vet om Uncharted spelet bara säljs i platinum fodral(alltså om man köper nytt)? Vill helst ha det vanliga genomskinliga.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Strömadaptern är inte som i Sverige har jag för mig. Någon vänlig själ som kan länka till en sådan sladd/adapter?

Edit:
Någon som vet om Uncharted spelet bara säljs i platinum fodral(alltså om man köper nytt)? Vill helst ha det vanliga genomskinliga.

Ja det är tyvärr Platinum :(. Beställde spelet för några veckor sedan och även om det inte stod att det var Platinum så var det de som gällde, ingen större fara kanske men som sagt passar det inte in i samlingen ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Strömadaptern är inte som i Sverige har jag för mig. Någon vänlig själ som kan länka till en sådan sladd/adapter?

Edit:
Någon som vet om Uncharted spelet bara säljs i platinum fodral(alltså om man köper nytt)? Vill helst ha det vanliga genomskinliga.

PS3 Slim ser ut att ha en sån där vanlig figur 8-kabel, UK har samma spänning och frekvens i elnätet som vi så enklast är att gå till clas ohlson och köpa sig en sån här.

Permalänk
Medlem

Vad får man med för kablar till slim? Jag behöver hdmi till tv:n samt digital av ngn sort till receivern. Vilka följer föresten med till vanliga 80GB?

Edit: Har länge varit efter en xbox men nu då PS3 ska kosta 3k samt att man får med en blue-ray spelar så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Vad får man med för kablar till slim? Jag behöver hdmi till tv:n samt digital av ngn sort till receivern. Vilka följer föresten med till vanliga 80GB?

Edit: Har länge varit efter en xbox men nu då PS3 ska kosta 3k samt att man får med en blue-ray spelar så.

När jag köpte min första 60GB fick man bara med kompositkabel och en scart plugg.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Inte det mest välformulerade, men klicka ändå:

http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=4313

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Det blir väl slut på eran av PS3 som en av de bästa cd spelarna under 6500kr och en av de bästa Blu-Ray spelarna under samma pris iallafall ljudmässigt, kan tänka mig att genom att byta till kassa strömkablar och mindre chassie osv att avskärmingen är mycket sämre. Och billigare och sämre komponenter osv.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Om man beställer ifrån Amazon.com en PS3 Slim 120GB medföljer det ens en kontroll då? Antar det är en icke DS isf.

Tillkommer till och skit ifrån Amazon? Finns det något ställe inom EU isf som är billigt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Om man beställer ifrån Amazon.com en PS3 Slim 120GB medföljer det ens en kontroll då? Antar det är en icke DS isf.

Tillkommer till och skit ifrån Amazon? Finns det något ställe inom EU isf som är billigt?

Det lär väl vara en DS3 i alla Slim-paket? Och sälja en konsoll utan kontroll vore rätt absurt.

Om du beställer från en butik utanför EU kan du få tull. Men nu var det väl amazon.co.uk, vilket är storbrittanien och borde alltså vara riskfritt.

Permalänk
Medlem

Köper man hem ifrån Amazom.com så går den få en för under 3000kr även fast att man får tull osv på 30% om jag räkna rätt.

Uk var inte så himla billigt iaf, beror på vad frakten är.

Ingen annan som vet att bra ställe att beställa hem en PS3 Slim ifrån, i sverige är den ju lika dyr som den gamla tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Dum fråga men ingår mediadosan till 80-gb versionen? Såg att ICA Maxi här i Luleå säljer 80-gb versionen för 2900:- Så lite sugen blev man allt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Om jag inte köper en tjokkis här blir det en slim från England då pundet är rätt lågt just nu, ingen större förtjänst men tillräckligt för att kännas intressant.

PS3 + HDMI-kabel + Killzone 2, kan jag komma under 4000 är jag nöjd, får se om jag kan lyckas.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk

Varför köpa från Storbritannien där det kostar 299£ när man kan köpa från övriga Europa för 299€?

T.ex. amazon.de där kostar en PS3 Slim + extra kontroll + HDMI 360€ ~3600kr.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Varför köpa från Storbritannien där det kostar 299£ när man kan köpa från övriga Europa för 299€?

T.ex. amazon.de där kostar en PS3 Slim + extra kontroll + HDMI 360€ ~3600kr.

Tack för tipset, någon som fick reda på hur det var med garantin?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Varför köpa från Storbritannien där det kostar 299£ när man kan köpa från övriga Europa för 299€?

T.ex. amazon.de där kostar en PS3 Slim + extra kontroll + HDMI 360€ ~3600kr.

Förutom att den inte kostar 299£, utan 250£ (+frakt).

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

kanske hjälper ifall kunkurrensverket börjar få ta emot klagomål.

http://www.konkurrensverket.se/t/Page____404.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Tack för tipset, någon som fick reda på hur det var med garantin?

Jag fick detta svar när jag frågade; '''Hej, jag undrar vem som tar hand om garanti ärenden om man har en PS3 som man köpt i utomlands, kan man lämna in det hos närmaste Sony center?? '''

''Hej,

Har ni långt till butiken eller om den har gått i konkurs så kan ni ta kontakt med närmsta återförsäljare och fråga dem om hjälp med att skicka in er PLAYSTATION® maskin.

Butiken kommer att behöva er PLAYSTATION® konsol och ett kvitto som visar när ni har köpt ditt PLAYSTATION®.

Vet butiken inte vart de ska skicka in ert PLAYSTATION® så ska de vända sig till Nordisk Film Kundtjänst.

Garantin för er PLAYSTATION® står förklarat på sidan 13, andra stycket i din användarmanual.

Om er garanti har gått ut så ska ni ändå ta kontakt med återförsäljare för att lämna in ert PLAYSTATION® på garanti alternativt reklamation.

Tyvärr har vi inte priser för vad det kostar att laga ert PLAYSTATION®, detta har däremot alla våra återförsäljare.

Är ert PLAYSTATION köpt utanför Norden, ber vi er om att kontakta inköpsstället i respektive land.

Vi kan tyvärr inte hjälpa er mer i detta ärende då vi bara har teknisk support.

Alla service, garanti och reklamationsfrågor tas mellan privatpersonen och butiken där ert PLAYSTATION® är inköpt.

Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr detta de enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet.

Med vänliga hälsningar/Best Regards

Christian

Playstation Hotline
Nordisk Film

Nordisk Film A/S
Att: PlayStation Hotline
Mosedalvej 14-16
DK-2500 Valby'''

Permalänk
Medlem

Undrar om Nordisk Film skulle vägra ta emot en PS3 som var köpt utanför Norden. Eller om de bara skräms lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Förutom att den inte kostar 299£, utan 250£ (+frakt).

Då förstår jag

Jag såg att det skulle kosta runt 4000kr för ps3 slim + handkontroll + HDMI och tänkte att det kostade 299£ men nu såg jag att det var en VAT kostnad också som höjde priset en hel del, vet inte hur det är med det i andra länder.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Och Game sänker till 3490, trots att jag senast i lördags var inne på en Game-butik vars personal bedyrade att under 3820 skulle de inte sälja några ps3 slim för. Inte då. Nej, sitt lugnt i båten bara. Snart är nog priset nere på de där 2990. Nhl10 släpps ändå inte förrän 30 sep, så tills dess kan man vänta...

Permalänk
Medlem

oh, 3490 inkl frakt. Avvaktar med spänning här alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Då förstår jag

Jag såg att det skulle kosta runt 4000kr för ps3 slim + handkontroll + HDMI och tänkte att det kostade 299£ men nu såg jag att det var en VAT kostnad också som höjde priset en hel del, vet inte hur det är med det i andra länder.

England har 15% och Tyskland 19%. Så det blir 10% extra moms från England och 6 från Tyskland för oss svenskar.

Permalänk

man betalar moms i det landet man köper det ifrån, inom eu är det tullfritt.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
man betalar moms i det landet man köper det ifrån, inom eu är det tullfritt.

Men har kedjan / butiken en försäljning som överskriver en viss gräns till utlandet så kommer VAT läggas på. Value Added Tax, momsen skrivs alltså upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konsum
kanske hjälper ifall kunkurrensverket börjar få ta emot klagomål.

http://www.konkurrensverket.se/t/Page____404.aspx

Bra förslag, tänker du skriva till dem?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tycker inte att Slim modellen är speciellt snygg, de skulle gjort en mer fyrkantig form denna gång. Samt att sänkta tillverkningskostnader ger garanterat komponenter med sämre kvalite och därmed sämre ljud och bild.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Om så vore fallet, dvs att sänkta tillverkningskostnader per automatik både skulle ge sämre kvalité och sämre funktionalitet, så skulle dagens elektronikprodukter alltså vara sämre än föregående generation, med sämre prestanda osv. Men så är ju bevisligen inte fallet. LCDTV blir billigare och billigare, samtidigt som de blir bättre och bättre. Samma gäller PC och andra produkter, där man på samma yta får in mera innehåll allt eftersom utvecklingen går framåt samtidigt som prestandan ökar. Ditt resonemang håller inte.

Vidare har slim fått utökad funktion för ljudet, som redan nämnts, och specifikationerna på BD-läsaren är exakt likadana, även om den nya varianten är billigare för Sony att bygga in i slim.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter