Suzuki tar netbooken tillbaka till ursprunget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Kör de XP Home kommer de köra 1GB, kör de något annat kommer priset genast bli mer än en tusenlapp extra. Så det är bara om den inte är ämnad för den billiga marknaden. I Sverige finns det bara en enda netbook med Vista (företag behöver VB). Microsofts licenser kan vara kul ibland.

Både Aspire One 110 och PC900 har man kunnat fått för under 2000:- i mellan åt. Även med Windows. Men de utan hårddisk har ju fasats ut för att SSDs är inte alls billigare än en 160GB hårddisk för ett par hundra. Så DIYarna slipper köpa SD-kort och grejer i framtiden, men kommer fortfarande installera ram, eget OS och försöka montera in så mycket skit som möjligt i skalet Är det dyrare än förut? Egentligen inte, de snåla har aldrig köpt för ordinarie pris, och nu slipper man som sagt SD-kort om man kan få en rabatterad netbook med HDD. XP H är ingen kostnad för dessa så det kommer man få med.

Kanske dags för dig att kolla specarna för både Acer och MSi levererar netbooks med XP och 2 GB samt större disk än 160 GB. Visst kostar det lite extra också men nåväl.
HP hade nyligen en kampanj med några nätbutiker för sin 2310p tror jag den heter, med atom och så för 2395.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ah okej, hade nämligen för mig de alla kostade runt 3k när de kom som nya.

Javisst, men priserna förändras.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Kanske dags för dig att kolla specarna för både Acer och MSi levererar netbooks med XP och 2 GB samt större disk än 160 GB. Visst kostar det lite extra också men nåväl.
HP hade nyligen en kampanj med några nätbutiker för sin 2310p tror jag den heter, med atom och så för 2395.

Nej det gör dom inte, det är Vista Home Basic eller XP Pro netbooks, således betalar de fullt pris för licensen och datorerna är mycket dyrare, men återförsäljare levererar ibland en extra 1GB sticka bredvid. (Som MSI U100 med minnesuppgradering - 2 GB med XP Home) För att visa min poäng (disk har inte med saken att göra bara cpu och minne btw) - prisjakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Nej det gör dom inte, det är Vista Home Basic eller XP Pro netbooks, således betalar de fullt pris för licensen och datorerna är mycket dyrare, men återförsäljare levererar ibland en extra 1GB sticka bredvid. (Som MSI U100 med minnesuppgradering - 2 GB med XP Home) För att visa min poäng (disk har inte med saken att göra bara cpu och minne btw) - prisjakt.

Konstigt att det är XP på de två jag har i butiken där jag jobbar då. Kommer inte vid sidan av, redan installerat.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller