Speldator för 15-20 tusen! Hjälp

Permalänk
Medlem

Speldator för 15-20 tusen! Hjälp

Tjena tjena gott folk. Har nu gott och letat länge och väl på olika datorpaket. Eftersom jag inte kan bygga själv, och gillar inte pilla i datorer så vill jag köpa ett färdigt paket.

Det jag söker är en dator som klarar alla nya spel. Gärna EVE online wow och liknande spel på maxxat. Jag vill inte ha nåt lagg eller liknande. Ingen "Stuttering" och skit.

Som sagt så vänder jag mig till er! för ni har kunskapen och säkerligen viljan att vilja hjälpa mig.

Har kollat lite på komplett och inet. Även på datorbutiken. Men så fort man hittar nån burk som ser intressant ut så är det alltid någon som stör sig på den. Så vilka paket skulle ni rekomendera?

Har kollat på Inets Gamer ultimate edition paket.
Även kompletts New generation paket.

https://www.inet.se/artikel/1517094
https://www.inet.se/artikel/1517095
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10386

Några av dessa som kan uppfylla mina krav månntro? eller har ni nåt bättre förslag. För jag tänker köpa datorn helst denna vecka eller nästa.

Jag vet även om att det släpps massa nytt nu snart. Men orkar inte vänta på sånt. Utan jag vill ha något nu.

Så hoppas ni kan ge mig lite tips

Tack på förhand.:up:

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera dig att vänta tills den nya generationens grafikkort;) men annars så är det oftast shysst att konfigurera ihop ett system hos inet, är för trött för det just nu men säkert någon här som kan hjälpa dig. (den byggs åt dig)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Här är ett paket med högtalare och rubbet (utan skärm) Som klarar i princip alla spel på högsta grafik

Visa signatur

Dell Vostro 1710 [ T8100 2,1GHz - 3Gb 800MHz ddr2 - Nvidia 8600M GS - 320Gb Seagate Momentus 7200RPM ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0413Fixxer
Här är ett paket med högtalare och rubbet (utan skärm) Som klarar i princip alla spel på högsta grafik
http://img4.imageshack.us/img4/8089/20k.jpg

Ursäkta mig men ett paket för 20k utan någon SSD som Sysdisk får: Icke godkänt!

Skulle kunna tänka mig att det går att skippa en del tillbehör i slutet av listan och peta in en SSD istället...?

Annars ser det bra ut. Med tanke på att han inte kan vänta ~ 1 vecka

Edit* 8gb ram kan eventuellt vara 4gb för mycket?

Permalänk
Medlem

Sa han att han ville ha högtalare och sånt?

Och som Mercy1 sa måste han ha SSD med hans budget.

Tycker faktiskt du ska vänta tills slutet av månaden och köpa DX11 eftersom du har sådan bra budget för det!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Och som propan sa så kan du ju alltid välja att tex inet bygger ihop datorn till dig för cirka 800kr, blir mycket bättre så än att köpa ett helt färdigt paket!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ahh okej man tackar Men som sagt. Högtalare och sånt behöver jag inte. Inte just nu iaf. Grejen är att min dator som jag använder nu är 5 år gammal. Och den håller på att braka ihop totalt. Så därför är jag i ganska stor nöd av en ny och fräsh. Datorn jag har nu. Köpte jag av en lokal affär här. Dom sa att dom visste vad dom gjorde, dom satte ihop allt åt mig. Och alla delar valde dom ochså. Allt jag gav dom var en budget då. Men skiten sög ifrån start. Det har varit stuttering från början i den här rishögen. Men dom sa att allt flöt perfekt på den. Även om jag såg att det inte gjorde det. Så därför är jag lite försiktigare nu, speciellt när folk ska plocka ihop saker till en. Därav paketdator. För jag känner att dom som satt ihop paketet och säljer det borde veta vad sjutton dom pysslar med.

Men jag antar ni vet vad ni gör så

Men ingen som tycker nåt av paketen där uppe är bra då? hmm trodde inet visste vad dom gjorde. För enligt kund resentionerna på deras Ultimate gamer dator, så var alla topp nöjda. Men ville höra mig för här först. Men iaf. Jag vill inte vänta en massa. Även om det kommer massa nya grejer snart, så betyder det inte att grejerna som finns nu är skit va?

Som sagt ett bra OS vill jag självklart ha med ochså. Men inget onödigt krafs. Bara en burk som klarar det jag beskrev. Och går jämt och bra utan några hack eller liknande. Vill bara kunna njuta till fullo av mitt spelande efter 5års plågeri hehe. Nu har man ju pengar med till detta så

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jo nog vet inet vad dom gör men det blir alltid mycket billigare om man köper delarna för sig!

Här har du ett OS Windows Vista, Windows 7 Följer med

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Jo nog vet inet vad dom gör men det blir alltid mycket billigare om man köper delarna för sig!
[/URL]

Off topic:
Jo visst vet de vad de gör men de har ett vinst intresse till skillnad från oss här på swec. Högre andel okunniga som köper färdiga paket lättare att ta ut överpriser och onödiga saker. De väljer saker som är utgående som de annars inte skulle få sålt tex nu när generations skiftet sker kommer det ta tid för dem att uppdatera deras paket pga av att just få sålt de äldre korten. De driver trotts allt ett företag så ifall min tes stämmer är det inget märkvärdigt de heller.

De= dator butiker ,detta är mina egna resonemang och inget annat

Tycker att paket ser bra ut , bara ta bort kring utrustningen +kylpastan och den extra kylaren lär inte behövs i och med att du inte klockat, korrekt? hoppas det hjälper

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Antaganden:

-Ett datorpaket och inte kringutrustning.
-Du vill inte överklocka eller dylikt.

Denna datorn skulle jag valt för den budgeten, fast du kanske vill köra 2 GTX285 eller så istället för 3st GTX260, det är upp till dig. Snabb SSD kommer också med som systemdisk.

Ultimat speldator enligt mig som ger rå prestanda samt fungerar bra som den kommer.

Paketet som länkas innan är perfekt om du vill ha kringutrustning till datorn, men om du redan har det tror jag mitt paket ger mer i prestanda(?).

Jag antar att många kommer sätta sig emot, men citera så kan jag besvara all kritik.

EDIT: Du vill nog ha en DVD läsare också Chassit är också välkylt från sidan redan vid leverans, så extra fläktar borde inte vara ett problem om du nu bara ska köra den "stock". Och så lägg till fraktfritt.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är lite över budget. Men blev helt upphetsad när jag klickade "köp" på allt godis jag vill ha...

EDIT:
Jahopp. Ser att ovanstående i princip redan hade byggt ihop min dator...

Permalänk
Avstängd

Ni får ursäkta att jag hade all kringrustning i paketet jag lade in innan men det är ett paket som jag hade gjort till mig själv Såg bara att han hade samma budget som mig också bifogade jag bilden XD ofc så ska han ha en SSD som huvudhårddisk men 2st 500WD black i raid 0 räcker väldigt långt också

och 3st GTX 260 är ganska onödigt enligt mig får ut nästan samma prestanda från 2st 4890 xxx kort. (och det drar mindre ström). Och om han bara ska spela spel på datorn så behövs det ingen i7 enligt mig AMD's 955 räcker gott och väl.

Visa signatur

Dell Vostro 1710 [ T8100 2,1GHz - 3Gb 800MHz ddr2 - Nvidia 8600M GS - 320Gb Seagate Momentus 7200RPM ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0413Fixxer
Ni får ursäkta att jag hade all kringrustning i paketet jag lade in innan men det är ett paket som jag hade gjort till mig själv Såg bara att han hade samma budget som mig också bifogade jag bilden XD ofc så ska han ha en SSD som huvudhårddisk men 2st 500WD black i raid 0 räcker väldigt långt också

och 3st GTX 260 är ganska onödigt enligt mig får ut nästan samma prestanda från 2st 4890 xxx kort. (och det drar mindre ström). Och om han bara ska spela spel på datorn så behövs det ingen i7 enligt mig AMD's 955 räcker gott och väl.

Självklart räcker 2x 4890 och X4 955 till att maxa alla nuvarande spel. Men det går alltid att trycka upp FPSen lite mer och att kunna spela några morgondagens spel på högsta grafik också:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Antaganden:

-Ett datorpaket och inte kringutrustning.
-Du vill inte överklocka eller dylikt.

http://img4.imageshack.us/img4/3154/20kqdq.jpg

Det tredje grafikkortet lär inte vara till någon större nytta och tar du bort det plus värdelösa vista så kan du köpa dubbla ssd's(raid givetvis) vilket jag inte hade tvekat på.

Permalänk
Medlem

Så bandless datorbygge är grymme då? Inget som den datorn inte kommer klara av? Kommer den klara Diablo 3 och starcraft 2 bra? Vilka spel kan man lira på denna maskinen? Och är det garanterat inge lagg/hack/stuttering?

Dina antaganden är rätt! Jag kan inte nåt om överclockning. Så ger mig inte in på det alls. Men det där chassit? Är det så mkt bättre än antec twelve hundred som så många hyllar? Jag har sett att det chassit har en massa fina dammfillter med. Vad är det för skillnad på minnerna? har sett några som heter *Dominator" är dom nåt att ha?

räcker 850watt till att driva allt det där?

Kan tänka mig öka budgeten liiiite till.

Tack för alla inlägg hittills!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuddZ
Självklart räcker 2x 4890 och X4 955 till att maxa alla nuvarande spel

inte crysis, långt ifrån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
inte crysis, långt ifrån

mjaa... beror på hur man räknar..

Permalänk
Medlem

Nehe okej. Vad ska man ha för maskin för att maxa crysis då? bah man blir lite förvirrad här. En del av er säger si...andra säger såå.

Finns nån som kan svara mig ordentligt? Hoppas att nån orkar seriöst hjälpa mig här..

Funderar lite på DELL XPS 730 med. är dom bra?

Permalänk
Medlem

Dell datorerna brukar fokusera på fel saker, vet inte om juspt den modellen men men .. sedan tar de massa pengar för inget i princip, massa överkostnader.

Men jag skulle köra på mitt paket med dubbla GTX285 isf, det får du ut mest råprestanda utav. 3 GTX260 är inte dåligt heller, men jag hade nog personligen tagit 2st GTX285 och sedan köpt ett till senare om så önskas.

Jag är själv en AMD användare på alla bredder, men med en sådan budget ser jag ingen anledning att välja AM3.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Okej. Nåväl. Men om man tar ditt paket då? Men Tjofirtz säger ju att crysis inte kommer flyta på det? Jag undrar egentligen vad man ska ha för nåt för att det ska funka?

Sen om man skulle tagit ett AMD paket istället då? Hur bra AMD för dom pengarna? eller vad för paket skulle funka om man kör med AMD grejer istället då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zymran
Okej. Nåväl. Men om man tar ditt paket då? Men Tjofirtz säger ju att crysis inte kommer flyta på det? Jag undrar egentligen vad man ska ha för nåt för att det ska funka?

Sen om man skulle tagit ett AMD paket istället då? Hur bra AMD för dom pengarna? eller vad för paket skulle funka om man kör med AMD grejer istället då?

Spelar ingen större roll vilken plattform du väljer, AMD eller Intel prestandamässigt. (Plattform = processor + moderkort + minnen.)
AMD är billigare, om du har en budget innebär det att du kan lägga mer pengar på gfxkort/en istället.
Grafikkorten styr tillsammans med skärmens upplösning hur bra ett spel flyter framförallt i höga inställningar (i spelet).
Ju högre upplösning(skärm)/inställningar (i spel), ju kraftigare gfxkort krävs. (1 eller flera kort i SLI/CF)

Permalänk
Medlem

Han skrev att dubbla 4890's kan inte lira Crysis på max, men ingenting kan ju köra allt maxat på 60fps+ i Crysis, bara inse. Och saken med AMD är att de saknar bra plattformar för SLi och CFx enligt min erfarenhet. Jag skulle fortf köra på dubbla GTX285 och i7 med din budget. Hade övervägt AMD under 15k, men eftersom taket är på 20k så i7 definitivt imo.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Han skrev att dubbla 4890's kan inte lira Crysis på max, men ingenting kan ju köra allt maxat på 60fps+ i Crysis, bara inse. Och saken med AMD är att de saknar bra plattformar för SLi och CFx enligt min erfarenhet. Jag skulle fortf köra på dubbla GTX285 och i7 med din budget. Hade övervägt AMD under 15k, men eftersom taket är på 20k så i7 definitivt imo.

Hur menar du att dom saknar bra Plattformar för SLI och CFx??

Skillnaden mellan Intels chipset och AMD chipset på moderkorten har inget med hur bra dom presterar i SLI och CFx....

Kan ju säga att 2x 275/285 eller 2x 4890 är att föredra eftersom 3 st gfx kort idag ger en väldigt liten prestanda vinst... köp hellre 2 kort först och sen köper ett 3 när prestandan börjar svikta .. så kan du läggas ut mer pengar på andra saker tex. skärm , mer minne bättre fläktar eller bättre chassi

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Menar mer att det knappt finns något 3xSLi stöd t.ex. på AMD plankor. Och med hans budget kanske man vill överväga det också.

Och det med liten prestanda vinst vettefan, titta på folks bench med ett 4870x2 och ett separat 4870, mycket imponerade siffror.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Paketet Kuddz plockade ihop ser riktigt bra ut tycker jag. Ser inget som skulle kunna vara dåligt på den dirrekt. Se bara till att det Vista du köper erbjuder en gratis uppgradering till Win7 när det släpps.

Permalänk
Medlem

Så kuddz paket är att föredra då? Vad ska man köpa till för brännare/DVD läsare då?

Sen chassit? är det bra?

Tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Ok alltså av förslagen hittills så tycker jag följande 3korts lösningar går bort pga liten prestanda ökning i förhållande till kostnad och meck. I så fall är det bättre med 2 lite vassare kort med möjligheten för uppgradering med ett 3e när det behövs/önskas. För 20k är SSD som systemdisk självklart, även i7 är självklart. Detta är mitt förslag och jag det funkar även utmärkt för crysis i alla någorlunda normala settings/upplösningar, samt knäcker en dell xps 730 trots att dellen kostar 10k mer.

Jag föreslår att du kör på Windows7 Professional som OS alternativt Vista Home premium oavsett vilket du väljer skall det vara ett 64bitars OS.

Sen så vad gäller kring utrustning så som skärm, mus, tangentbord, headset, etc så handlar det ju mycket om din egen smak. Därför specar jag aldrig sånt, du kan fråga om jag tycker en specifik modell är bättre eller sämre överlag men inte vilken som kanske passat dig bäst utan att redogör väldigt detaljerat för vad du föredrar och hur det ska användas. Jag själv tex ett logitech G15 ver1, Steel ikari laser, SteelSeries 5hV2 samt en Steelseries S&S pad det funkar för mig

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Allright, mitt paket,

Grymma graffe, snabba minnen, i7 såklart, ssd, 1TB lagring, 902, bra kylare osv.

Det är MITT val, observera viss fanboyism åt intel/nvidia hållet, men för högbudgetsystem är det de som gäller.

Permalänk
Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Menar mer att det knappt finns något 3xSLi stöd t.ex. på AMD plankor. Och med hans budget kanske man vill överväga det också.

Och det med liten prestanda vinst vettefan, titta på folks bench med ett 4870x2 och ett separat 4870, mycket imponerade siffror.

Mitt moderkort stödjer 3way sli och ett flertal Moderkort från M4 serien gör det också så vars du har fått din info kan jag inte förstå riktigt...

Sen är det en skillnad mellan SLI och 3 way SLI man tappar alltid prestanda..
Sen beror ju allt på vilken upplösning han kör i ... om han inte kör i gigantiska upplösningar på en 40" skärm så är jag väldigt skeptisk till att ha 3 kort eftersom det är onödigt dyrt för något som i dagens läge inte är värt det...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds