Permalänk
Medlem

Nytt Operativsystem

Till slutet av månaden planerar jag att köpa en ny dator - utan operativsystem.

Vad anser ni är bästa lösningen? Jag är för jäkla taskig på sånt här, så jag är väldigt tacksam för tips. Annars slutar det väl med att jag tills slut inte bryr mig längre och går och köper det dyraste och sämsta som finns där ute.

Hjälp!

/bob

Permalänk
Medlem

http://pici.se/465726/?size=fullsize nått sånt här kanske. sen svävar det stora ??? framför mig då du lagt tråden under os, något som du inte skulle ha. sen så kan det vara bra att bra att skriva en budget och lite andra små önskemål. eller är det dator som dator för dig, innehållet spelar ingen roll

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hölmiz
http://pici.se/465726/?size=fullsize nått sånt här kanske. sen svävar det stora ??? framför mig då du lagt tråden under os, något som du inte skulle ha. sen så kan det vara bra att bra att skriva en budget och lite andra små önskemål. eller är det dator som dator för dig, innehållet spelar ingen roll

Du tror inte det var just operativsystem han efterfrågade? För det tror nämligen jag.

OnT: Du kanske ska vänta tills Windows 7 släpps? Onödigt att köpa Vista nu när du antagligen kommer få ett nyare operativsystem för nån slant mer om litet tag.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga vad det är han frågar efter faktiskt innan han förklarar sig.

Permalänk
Medlem

haha, sorry. insåg nu att det kan vara lite svårt att fatta.

men, tråden ligger under OS så yes - det är OS jag undrar över.

murer - lite där skon klämmer. visst vill jag gärna ha windows 7, men det känns inte som något alternativ att vänta med mitt datorköp bara pga det.

fan, vet inte hur jag ska göra. vad kostar vista i dagsläget och hur mycket kommer man att få ge för w7 tro?

tacksam för hjälp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Windows 7 priser finns redan utspridda över forumet:)...

Du kan ju alltid leta rätt på en testversion av windows 7 tills det släpps.

Permalänk
Medlem

men testversionen har dem väl slutat släppa? annars vore det ju perfekt att komma över en betavesion tills det släpps.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

RC kan du ladda ner eller låna :).

RTM kan ju också laddas ner om du pluggar på högskola t.ex.

Permalänk
Medlem

I Dustin ser det ut som att man får en Win7 uppgradering när du köper Vista iallafall. Så köper du Vista Home Premium tex så får du Win7 Home Premium när det kommer. Kan ha fattat fel dock :/

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

RC går inte att ladda ner, skulle dock köpa https://www.inet.se/programvara/windows/windows-vista-home-pr...

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
I Dustin ser det ut som att man får en Win7 uppgradering när du köper Vista iallafall. Så köper du Vista Home Premium tex så får du Win7 Home Premium när det kommer. Kan ha fattat fel dock :/

Nej det stämmer.
Finns även på t.ex. www.misco.se

Köp Vista [insert version] så får du Win7 [samma version] när det har kommit.

Mvh

Permalänk
Medlem

Förmodkan du ladda ner 90-dagars utvärderingsversion av win7 här.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Med den här uppgraderingskupongen, lämnar man in den någonstans för att få en DVD med Win 7 på? Det vore ju att föredra ifall man skulle behöva ominstallera någon gång och bara ha DVD-skivan där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sagm_999
Med den här uppgraderingskupongen, lämnar man in den någonstans för att få en DVD med Win 7 på? Det vore ju att föredra ifall man skulle behöva ominstallera någon gång och bara ha DVD-skivan där.

Så här ska man gå tillväga ifall man har köpt retail iaf:
https://om2.one.microsoft.com/opa/Validation.aspx?StoreID=975...

Mvh