Permalänk

Nydator, spel och film ~6000

Jag har nu börjat fundera på att köpa en ny dator då min gamla stationära valt att hissa vit flagg och lägga ner verksamheten helt.

Dock funderar jag på att återanvända vissa delar som hårddiskar, chassi, dvd, skärm, nätagg (om möjligt).

Antec Performance One P180 Miditower, Svart Aluminium
Tagan Easycon XL 600W, modulära kablar, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Det är chassit samt nätagg som sitter i min gamla burk.

Jag spelar en del, ser på film och serier via datorn en del.
Dock är det inte superviktigt med det absolut fränaste grafikkortet. Men gärna något som kan tänkas hålla i något/några år frammåt.

Prisklassen är inte helt avgörande, men jag tänker mig runt 6k, upp eller ner någon tusenlapp kanske.

Det jag funderat på efter att ha gjort ett eget försök att sätta mig in i vilka delar som är nya och bra är om i5 kanske vore något att satsa på?

Tack på förhand.

Permalänk

.

Efter att ha spenderat några timmar till på forumet har jag kommit fram till följande

Det jag funderar på är om jag behöver köpa några bättre fläktar till mitt chassi (det som jag nämner i inlägget ovanför). Då jag bara har orinalfläktarna i det.

Sen även om det finns någon bra tyst cpukylare att lägga till.

Permalänk
Medlem

Allting ser bra ut. Fläktarna kan du allltid byta ut senare om du känner att du är i behov utav det. Vill du klocka ska du däremot absolut köpa CPU kylare.

Permalänk

Ne klockning ligger inte alls på mitt bord, jag vill att datorn ska funka bra från början hehe.

Edit: Kom på en sak; om man slår till på 2 st av grafikkortet i fråga. Kommer mitt nätagg att palla med dom två i sli då? Och är det ens lönt prismässigt att köpa två st? (har inte använt två grafikkort tidigare)

Permalänk

Det har nu slutat med

Någon som har något att invända mot den riggen?