Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Det där kallar jag simulator! ArmA 2 må vara bra skit, men det är även dålig skit, med tanke på kontrollerna. De är alldeles för realistiska för min smak! Hade de inte varit det, skulle jag sitta bänkad framför datorn med spelet igång 24/7 ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det där kallar jag simulator! ArmA 2 må vara bra skit, men det är även dålig skit, med tanke på kontrollerna. De är alldeles för realistiska för min smak! Hade de inte varit det, skulle jag sitta bänkad framför datorn med spelet igång 24/7 ^^

Snackar du i nattmössan nu igen Det är bara att man får tömma hjärnan på "Q3-kontrollerna" innan man startar upp spelet så går det kanon!

Missade kvällens spel på grund av att jag satt och övningskörde i passagerarstolen =/

Nästa gång

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det där kallar jag simulator! ArmA 2 må vara bra skit, men det är även dålig skit, med tanke på kontrollerna. De är alldeles för realistiska för min smak! Hade de inte varit det, skulle jag sitta bänkad framför datorn med spelet igång 24/7 ^^

Mja, det ser väldigt avskräckande ut till en början, men det är inte så farligt alls då man inte direkt behöver alla knappar och funktioner. De knappar du använder är ju;

-styrknappar (WASD)
-lean right/left
-sprint
-ducka
-prone
-ladda om
-firemode
-skjuta
-"hoppa"
-håll andan/zoom
-ironsight
-nightvision
-inventory
-karta
-kompass (Kan också låsas på skärmen)
-radio (Används typ bara för att identifiera folk)

Sen använder du scrollen för alla menyer och dylikt. Jävligt basic ändå om du jämför med andra spel. Det som gör det ännu smidigare är ju "dubbel-knapp" funktionen som gör att du inte behöver en ny knapp för varenda funktion, utan istället kan du ha flera funktioner på samma knapp. Jag har tex både zoom/hold breath (Ett klick) och "hoppa över" (Två klick) funktionerna på höger musknapp, och så har jag jogga (Ett klick) och springa (Två klick) inställt på en av tum-knapparna på musen. Sen är det ytterligare förenklat för mig med "look around, zoom och lean left/right" på min TrackIR som jag styr med skallen, samt alla flygkontroller på en joystick. Och de alternativa långsamma styrknapparna för fordon har jag ställt in på pil-tangenterna, som man lätt kommer åt och kommer ihåg dom.

När man sen bara lirar coop med mänsliga spelare så kan man ju glömma allt som har med den där djungeln av kommando-knappar att göra, som man bara använder för att styra AI. Vi sköter istället allt det där över TS. Som vanlig soldat så använder du bara en speak-knapp för din grupp. Som chef så får du en förinställd Anrop-profil för kommunikation med alla grupper på din Num-pad, men som gruppchef rapporterar du i princip bara åt två håll, till din grupp och till din plutons-chef. Sitter man i ledningen så får man använda Num-paden mycket mer, för att prata på olika kanaler till olika grupper, men då deltar man istället inte lika mycket i striderna, så man behöver inte fippla lika mycket med styrknappar samtidigt.

Och vad gäller den lite segare styrningen så är det bara en vanesak som man kommer in i förr eller senare

Det enda jag möjligtvis inte kommer överens med i spelet är scroll-menyn, som hoppar och flipprar upp och ner när olika alternativ blir tillgängliga eller försvinner. Förra veckan skulle jag tex hoppa in i en Hummer, men precis innan jag hann trycka på "Get in" så hoppade någon annan ur bilen så att "get to gunner position" också blev tillgänglig, och då hoppade menyn till så jag istället råkade blåsa av en sprängladdning i fejan på både mig, hela min grupp och typ 4 av våra fordon som stog parkerade omkring Inte så populärt. Den borde kunna göras mycket smidigare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Eftersom wow är totalt värdelöst nu får man väl hylla det som varit!

Lite Aion! Ja, jag har stor skalle :>

Och så avslutar vi med lite Prototype! Svårt att visa hur bra detta spel är med bilder men jävlar va sjukt bra det är!

självklart lyckas jag faila med Prototype bilderna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Mja, det ser väldigt avskräckande ut till en början, men det är inte så farligt alls då man inte direkt behöver alla knappar och funktioner. De knappar du använder är ju;

-styrknappar (WASD)
-lean right/left
-sprint
-ducka
-prone
-ladda om
-firemode
-skjuta
-"hoppa"
-håll andan/zoom
-ironsight
-nightvision
-inventory
-karta
-kompass (Kan också låsas på skärmen)
-radio (Används typ bara för att identifiera folk)

Sen använder du scrollen för alla menyer och dylikt. Jävligt basic ändå om du jämför med andra spel. Det som gör det ännu smidigare är ju "dubbel-knapp" funktionen som gör att du inte behöver en ny knapp för varenda funktion, utan istället kan du ha flera funktioner på samma knapp. Jag har tex både zoom/hold breath (Ett klick) och "hoppa över" (Två klick) funktionerna på höger musknapp, och så har jag jogga (Ett klick) och springa (Två klick) inställt på en av tum-knapparna på musen. Sen är det ytterligare förenklat för mig med "look around, zoom och lean left/right" på min TrackIR som jag styr med skallen, samt alla flygkontroller på en joystick. Och de alternativa långsamma styrknapparna för fordon har jag ställt in på pil-tangenterna, som man lätt kommer åt och kommer ihåg dom.

När man sen bara lirar coop med mänsliga spelare så kan man ju glömma allt som har med den där djungeln av kommando-knappar att göra, som man bara använder för att styra AI. Vi sköter istället allt det där över TS. Som vanlig soldat så använder du bara en speak-knapp för din grupp. Som chef så får du en förinställd Anrop-profil för kommunikation med alla grupper på din Num-pad, men som gruppchef rapporterar du i princip bara åt två håll, till din grupp och till din plutons-chef. Sitter man i ledningen så får man använda Num-paden mycket mer, för att prata på olika kanaler till olika grupper, men då deltar man istället inte lika mycket i striderna, så man behöver inte fippla lika mycket med styrknappar samtidigt.

Och vad gäller den lite segare styrningen så är det bara en vanesak som man kommer in i förr eller senare

Det enda jag möjligtvis inte kommer överens med i spelet är scroll-menyn, som hoppar och flipprar upp och ner när olika alternativ blir tillgängliga eller försvinner. Förra veckan skulle jag tex hoppa in i en Hummer, men precis innan jag hann trycka på "Get in" så hoppade någon annan ur bilen så att "get to gunner position" också blev tillgänglig, och då hoppade menyn till så jag istället råkade blåsa av en sprängladdning i fejan på både mig, hela min grupp och typ 4 av våra fordon som stog parkerade omkring Inte så populärt. Den borde kunna göras mycket smidigare.

Det är inte de kontrollerna. Jag snackar i nattmössan som vad Printscreen sa ^^ Jag menade styrningen. Den är helt åt helvete på tok för realistisk, men ändå rätt så skön på ett sätt. Varför? Jo, friheten! Men som sagt, ArmA 2 är för realistiskt och därmed ett spel som jag fort tröttnar på. Tyvärr.

Vet redan att man kan ändra styrningen som om det vore Counter-Strike eller nått sånt. Nattmössan, edgren! Ta på dig den!. Jaja *suck* God natt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Ah, du menade så

Har hunnit med lite mer Oblivion också. Lyckades knäppa ett gäng härliga naturbilder! (Första gången jag sett en riktigt vacker sida av Bravil )

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
"jag"? xD

Skrev fel...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Följande screenshots är inte tagna på min dator, men de är ju så löjligt läckra så det vore brottsligt att exkludera dem i en tråd som denna.

CryEngine 2

Permalänk
Inaktiv

Undrar hur man får det sådär

Permalänk
Inaktiv

Kaboom!

Permalänk
Medlem

För många?

Jaaah! Det kan nog vara bra att inte gå över videominneskraven för mycket...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Ahh, efter ännu en härlig coop-kväll i ArmA2 med Anrop så har jag rensat ut lite härliga bilder från detta underbara lir. Det blev fler än jag väntat mig, men det skiter jag i!

Bra skit det här

En fråga, varför har du klistrat på det där emblemet på alla texturer?
Sticker ju ut som en Taliban i Isareal...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha gillade första bilden

Visa signatur
Permalänk

Nån som har en idé hur jag kan få det snyggare?
FS2004 f.ö

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^

[url="http://pici.se/467749"]http://pici.se/thumbs/t_iuSlMcUTT.gif

[url="http://pici.se/467751"]http://pici.se/thumbs/t_ATZffMUqU.gif

Nån som har en idé hur jag kan få det snyggare?
FS2004 f.ö

Köra FSX istället kanske? ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Köra FSX istället kanske? ;D

Orka.
Nä men, finns det inte något som typ REX till FS2004?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
En fråga, varför har du klistrat på det där emblemet på alla texturer?
Sticker ju ut som en Taliban i Isareal...

Det är inte jag Det är ett automatiskt Anrop-märke som ploppar fram på karaktärer som spelas av oss som använder Anrop-taggen i spelet. När man hoppar in i ett fordon så dyker märket också upp på fordonet. Detta är väl en mer ball grej bara och för att hålla reda på folket när man lirar med blandade spelare. Men jag håller med om att märket inte är särskillt vackert just nu. Det lär förbättras inom en snar framtid

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Aion

Permalänk
Avstängd

Måste ju visa, detta än idag fantastiska spel som någon annan också hyllade hahaha

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

När ska dom lägga ner World of Nerdcraft egentligen? Aion = ännu ett nerdspel som många kommer nörda sig med. De skapar sådana spel "bara" för att mjölka pengar från personer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
När ska dom lägga ner World of Nerdcraft egentligen? Aion = ännu ett nerdspel som många kommer nörda sig med. De skapar sådana spel "bara" för att mjölka pengar från personer.

Sinnesjukt bra företagsidé, otroliga vinster under en lång tidsperiod!

+ MMO är inte helt fel alltid, t.ex jag å frugan sitter å lirar lite MMO då å då med varandra, inte så många andra spel man bara kan slappa med tillsammans

Permalänk
Medlem

synd bara att bild 4,6 och 7 är redigerade efterhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjofritz
synd bara att bild 4,6 och 7 är redigerade efterhand.

Nästa gång du får för dig o citera något inlägg med så många bilder var god o sudda bort bilderna iallafall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
När ska dom lägga ner World of Nerdcraft egentligen? Aion = ännu ett nerdspel som många kommer nörda sig med. De skapar sådana spel "bara" för att mjölka pengar från personer.

Ja, oj vad dumt att försöka dra in pengar.

Tror inte det hade varit så populärt om det hade varit så extremt dåligt som du verkar få det att låta. Mmmmm, så roligt med såna som bara klankar ner på saker de själv inte gillar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, oj vad dumt att försöka dra in pengar.

Tror inte det hade varit så populärt om det hade varit så extremt dåligt som du verkar få det att låta. Mmmmm, så roligt med såna som bara klankar ner på saker de själv inte gillar.

Jag snackar om själva spelet, hur det förstör andras liv pga beroendeframkallning. Unga personer skiter fullständigt i skolan bara för att spela ett enda "litet" spel. Hur ser deras framtid ut dårå? Väldigt mörk. Är detta bra, då? Nej! Ska då Blizzard och andra spelutvecklare göra tillökningar till sådana här farliga spel? NEJ!!! Föräldrar har t.o.m. klagar o stämt Blizzard pga WoW. Lyssnar dom? Pff, nej. Varför? Well, de är delvis pengar-beroende. That's why.

Upprepar: När ska dom lägga ner World of Nerdcraft (och andra, liknande spel) egentligen?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag snackar om själva spelet, hur det förstör andras liv pga beroendeframkallning. Unga personer skiter fullständigt i skolan bara för att spela ett enda "litet" spel. Hur ser deras framtid ut dårå? Väldigt mörk. Är detta bra, då? Nej! Ska då Blizzard och andra spelutvecklare göra tillökningar till sådana här farliga spel? NEJ!!! Föräldrar har t.o.m. klagar o stämt Blizzard pga WoW. Lyssnar dom? Pff, nej. Varför? Well, de är delvis pengar-beroende. That's why.

Upprepar: När ska dom lägga ner World of Nerdcraft (och andra, liknande spel) egentligen?

Och de andra 9 miljonerna som inte är beroende då?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Föräldrar har t.o.m. klagar o stämt Blizzard pga WoW.

Men att föräldrarna klarar av att sonika stänga av datorn till barnen klarar dom inte...

Att stämma Blizzard för att patetiska föräldrar inte kan fostra upp sina barn är bara ett bevis till vart värden är på väg... Brrrrr.

Hur svårt är det att ta ut datorn från barnens rum?
Hur svårt är det att sätta en regel: Läxor först, dator sedan?
Hur svårt är det att ge barnen max 1 timma dator om dagen fram tills dom är 18 år?

Visst kommer skitunganra gorma om att dom "måste" ha datorn för sitt "sociala" liv... Men som vuxen vet man ju att det enbart är skitsnack.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Nästa gång du får för dig o citera något inlägg med så många bilder var god o sudda bort bilderna iallafall

sorry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Jag snackar om själva spelet, hur det förstör andras liv pga beroendeframkallning. Unga personer skiter fullständigt i skolan bara för att spela ett enda "litet" spel. Hur ser deras framtid ut dårå? Väldigt mörk. Är detta bra, då? Nej! Ska då Blizzard och andra spelutvecklare göra tillökningar till sådana här farliga spel? NEJ!!! Föräldrar har t.o.m. klagar o stämt Blizzard pga WoW. Lyssnar dom? Pff, nej. Varför? Well, de är delvis pengar-beroende. That's why.

Upprepar: När ska dom lägga ner World of Nerdcraft (och andra, liknande spel) egentligen?

Ta ditt överdrivna predikande någon annanstans än denna tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Men att föräldrarna klarar av att sonika stänga av datorn till barnen klarar dom inte...

Att stämma Blizzard för att patetiska föräldrar inte kan fostra upp sina barn är bara ett bevis till vart värden är på väg... Brrrrr.

Hur svårt är det att ta ut datorn från barnens rum?
Hur svårt är det att sätta en regel: Läxor först, dator sedan?
Hur svårt är det att ge barnen max 1 timma dator om dagen fram tills dom är 18 år?

Visst kommer skitunganra gorma om att dom "måste" ha datorn för sitt "sociala" liv... Men som vuxen vet man ju att det enbart är skitsnack.

Knappast skitsnack om den sociala biten.

och edgren, isf ska man inte göra spel överhuvudtaget, då folk blir beroende av vad som helst.