Windows 7 RTM mer kompitabelt med spel?

Permalänk
Medlem

Windows 7 RTM mer kompitabelt med spel?

Hejsan

Någon som vet om äldre spel spel funkar bättre i RTM än vad de har gjort i betan? Tänker främst på StarCraft som jag inte har fått att funka något vidare med Build 7100.

Mvh.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

!!

Kör det i kompatibel mode xp o kolla, om inget annat kan du testa ett program som heter dos-box, gör så att äldre spel går som dom ska i nyare operativ:).......finns säkert någon lösning om man ger sig fasiken på de;)

Permalänk
Medlem

Har testat och kört det i olika kompitabel mode, har dock inte testat dos-box..
Men är RTM mer kompitabelt än tidigare builds tro?

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Avstängd

Har svårt för o tro att bakåtkompatibiliteten är förbättrad.

Det är just därför "XP Mode" finns.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

StarCraft funkar för mej i Build 7100.
Jag tankade ner hela SC ifrån blizzard och jag har även installerat den ifrån en skiva. Testa att "Kör som administratör" ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag har testat att köra det som administratör, samt kört det i kompatibilitets läge för XP SP2 och 3, utan framgång.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det också perfekt i 7100. Tankade ner från blizzard och körde igång, dock blir det lite knasiga färger i introfilmen (blizzardloggan).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

vart exakt är det ni trycker för att ladda ner spelet?
Jag hittar inte det på deras hemsida.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Jag spelar dom här spelen i RTM utan problem:)

Arma 2

Bionic Commando

Need for Speed Undercover

Prototype

Tom Clancy's H.A.W.X

Visa signatur

De du

Permalänk

Jag tror att kompatibiliteten i Windows 7 är bra med spel i största allmänhet.

Tror Microsoft uttalade sig om att den skulle vara bättre än i Vista rent av, men det kanske är något jag fått för mig, alternativt drömt, men om man ska tro många användare på diverse forum så fungerar både gamla spel som nya bra i Windows 7. Finns ju en sammanställning av olika spels kompatibilitet i Windows 7 i en tråd på sevenforums.com som kan hittas här.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Intressant, blir nog en formatering i veckan och slänga in win 7 RTM..
Betorna är ju inte fullt utvecklade så det kan finnas något som gör att mitt SC inte funkar, väldigt irriterande, spelet bara låser sig, ända sättet att komma åt datorn igen är genom resetknappen på datorn.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Det som inte fungerar ännu är punkbuster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Det som inte fungerar ännu är punkbuster.

Är det de som används till bland annat BattleField 2?
För det funkar klockrent på min dator

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
vart exakt är det ni trycker för att ladda ner spelet?
Jag hittar inte det på deras hemsida.

http://eu.battle.net/ ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Undrar om PB strular pga viss hårdvara eller så.

För vissa kan ha PB spel o vissa inte...

Permalänk
Medlem

Orici: Tack, jag hittade det.

Letalis: Där finns ett program man kunde lägga in som gjorde att PB funkade bättre till Win 7, nu minns jag inte vad det programmet hette, återkommer om jag kommer på det.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Det är inte PBsetup som du tänker på?

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

skall ge mig på och testa Battlefield 2 : PR.

Call of Duty fungerar superbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letalis
Det är inte PBsetup som du tänker på?

http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

skall ge mig på och testa Battlefield 2 : PR.

Call of Duty fungerar superbt.

Jo precis, det var det.
Funkade klockrent då jag testade det.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
För mig fungerar det också perfekt i 7100. Tankade ner från blizzard och körde igång, dock blir det lite knasiga färger i introfilmen (blizzardloggan).

Hur fungerar det med upplösningen? Eller du kanske har alla dina fönster maximerade. Jag har slutat spela spelet på grund av att jag är tvungen att ändra om alla fönster jag har uppe när jag startar Starcraft ändrar storlek. Har dock inte provat under windows 7.

Permalänk
Medlem

Följande spel fungerar iaf för mig i RtM versionen:

Grand Theft Auto IV
Call of Duty: Moderd Warfare
Call of Duty: World at War
Frontlines: Fuel of War
Company of hero: Tales of War

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irven
Hur fungerar det med upplösningen? Eller du kanske har alla dina fönster maximerade. Jag har slutat spela spelet på grund av att jag är tvungen att ändra om alla fönster jag har uppe när jag startar Starcraft ändrar storlek. Har dock inte provat under windows 7.

Tror inte jag förstår riktigt hur du menar, men jag kör det maximerat och jag behöver inte ändra några fönster innan eller efter jag har spelat, allt är precis som vanligt.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letalis
Följande spel fungerar iaf för mig i RtM versionen:

Grand Theft Auto IV
Call of Duty: Moderd Warfare
Call of Duty: World at War
Frontlines: Fuel of War
Company of hero: Tales of War

Alla spel som jag har testat har också funkat bra i Build 7100, nu funkar även StarCraft efter att jag har laddat ner det på Blizzards hemsida och installerade om det, tack till Orici.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Enemy territory funkar inte i vare sig x32 eller x64bit Windows 7 RTM build 7600.

Har ominstallerat och uppdaterat manuellt med pbsetup och testat alla förslag som går att hitta på nätet, men inget fungerar.

Får error: Uknown Windows API Function [131152]

Evenbalance säger att dom inte stödjer Beta o RC versioner av OS vilket är synd då man vill testa dom.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
Tror inte jag förstår riktigt hur du menar, men jag kör det maximerat och jag behöver inte ändra några fönster innan eller efter jag har spelat, allt är precis som vanligt.

Ok låter ju hoppfullt. Har problem med mina fönster då jag använder 24" skärm och inte har browser och sånt maximerat. Så när jag startar Starcraft ändrar den upplösningen och mina fönster hamnar när jag sedan stänger ner spelet uppe i vänstra hörnet. Får då sitta och pilla tillbaka alla till sin plats

Fungerar fint att stänga ner fönstren dock men har jag några minimerade till "notification bar".

Permalänk
Medlem

Ok, då förstår jag hur du menar, hur som helst så funkar det prima här på min 22" skärm iaf.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Nån som har fått crysis att fungera ordentligt på X64 rtm?

Visa signatur

Main;| Antec Sonata III | MSI X38 Diamond | E6750 G0 @ 3,65 | Arctic Cooling Freezer | ASUS EAH4850 | 2x2 Kingston HyperX DDR3 1600 | Vista Ultimate x64 |

Media;| ASUS E35M1-M | E350 @ 1,8 | 2x2 Corsair XMS 1333 | ASUS EAH 5450 | Media Portal 1.2.1 |

Permalänk

Nu fungerar det för mej att spela Enemy territory, inga mer kicks av PB.

//Peter