Permalänk
Medlem

Vad klarar denna? HP PAVILION DV2-1010

Hej! Spanar fortf efter rätt dator och såg denna... verkar ju jättenajs eftersom den har ett litet integrerat grafikkort oxå!

Min fråga är nu vad denna klarar av?

Surf & Word (antar att den klarar detta lugnt?)
Spela enkla spel som wc3 och sims 2?
Spela upp vanlig avi
Spela upp HD 720p?

http://www.dustinhome.se/pd_5010232099.aspx

Edit: såg att länken inte funkar så har fixat den

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Detta klarar den utmärkt, men spela spel vetetusan men antagligen om du inte har så höga krav på hur det ser ut, men jag kan tillägga att jag har en mycket stor andel bärbara datorer ur DV-serien på reparation nu, så ta en extra tilläggsförsäkring på denna innan du köper, det är värt varenda jävla spänn har jag märkt, har haft hittills fyra olyckliga kunder denna vecka med hp bärbara ur konsumentserier av dv och det har inte varit värt att reparera dessa, alla har varit drygt ett år gamla upp till ett år och nio månader

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

okej tack ska fundera över det Tråkigt att den har så mkt reparationsproblem!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Detta klarar den utmärkt, men spela spel vetetusan men antagligen om du inte har så höga krav på hur det ser ut, men jag kan tillägga att jag har en mycket stor andel bärbara datorer ur DV-serien på reparation nu, så ta en extra tilläggsförsäkring på denna innan du köper, det är värt varenda jävla spänn har jag märkt, har haft hittills fyra olyckliga kunder denna vecka med hp bärbara ur konsumentserier av dv och det har inte varit värt att reparera dessa, alla har varit drygt ett år gamla upp till ett år och nio månader

Källa? Låter ganska osannoligt.

Permalänk

nej det är inte DV2 eller DV3 serien som är på reparation det är DV serien,... dvs (DV2340, DV3400 osv osv)...

så du kan vara lugn, de är hög kvalite.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Källa? Låter ganska osannoligt.

---------------
Öh, källa, mig själv, eftersom jag sköter reparationerna, delarna som behövts har varit allt från moderkortsbyten till byten av skärmar/paneler och då datorn kostat runt 5k som ny och utbytesdelen kostat detsamma eller mer via eet, så hur kan det då bli värt att reparera dem då kunden själv får betala kostnaden, då HP negligerar reklamationerna?

Så, så svårt var det.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
nej det är inte DV2 eller DV3 serien som är på reparation det är DV serien,... dvs (DV2340, DV3400 osv osv)...

så du kan vara lugn, de är hög kvalite.

--------------------------
En av dem var DV2 så, kunden hämtade tillbaka den igår, minns inte vilka siffror det var efter men jag fann det så skumt att han inte hade garanti kvar på den, eftersom den verkade så ny, men tja, han hade iaf inte det sa snubben

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

låter sjukt mäkligt, och du menar då Dv2-XXXX serien och inte dv2XXX serien? det är väl två olika

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Priset är onekligen lågt på den, som jag ser det. Dock är jag inte så hemskt insatt. Däremot har jag läst att den har ganska dålig batteritid.
Hur har ni uppfattat det?

Permalänk
Medlem

jag är också lite sugen på den, men jag undrar hur allt fungerar på en sån dator om man skulle köra xp på den? är det nåt som ev inte skulle kunna fungera med xp?

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk

Den klarar dina krav utan problem.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Medlem

är det nån som vet om man får full funktionalitet med xp?

den här datorn verkar mycket intressant, bara den funkar med xp rakt av.

var kan jag hitta info om detta?

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Källa? Låter ganska osannoligt.

Min dv la av efter 1½ år. Ingen garanti och inte lönt att laga. Finns omfattande sidor och trådar om detta..
Jag orkar dock inte leta upp dem

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

fuck it jag köper en eeecp istället

speak now, or forever hold your peace

(nu är det för sent)

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem

köpte en dv2-1110eo. den har den lite nyare processorn l335. hoppas bara hp har fixat de problem som fanns på den förra generationen. annars är jag grymt nöjd.. och på tal om hd film så flyter 1080p riktit bra..

Visa signatur

i5 3570 - asrock 4 exteme - corsair hx750 - asus 7970 DCII - lian li pc 1200 - ocz agility 3 240 gb