Vilket racingspel av dessa tror ni blir bäst?

Permalänk
Medlem

Vilket racingspel av dessa tror ni blir bäst?

Racingspelen börjar ju ramla in snart. Hur gör ni? Köper ni alla eller vilket väljer ni av Need For Speed Shift, Colin McRae Dirt 2 och Forza 3?

http://kanonfilm.se/2009/08/25/het-racinghost-med-dirt-2-forz...

Forza 3 blir ett gjutet köp för min del, men jag är lite sugen på Dirt 2 också, mycket tack vare det helt sanslösa ljudet. NFS Shift ser riktigt snyggt ut men jag gillar ju inte drifting (även om drifting tyvärr kommer att vara ett inslag i Forza 3 också) så jag är lite tveksam. Man blir ju galet köpsugen när man ser trailers och specs. Ett alternativ är att köpa RaceDriver Grid nu när det är billigt och sedan spela det inför releasen av Forza 3.

Vad har ni för favoritspel i racinggenren till Xbox 360 eller Ps3?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

När jag hade Xbox 360 så vart min favorit PGR dock verkar den serien blivit sämre. Froza 2 vart helt okej men grafiken var inte helt hundra tycker jag iaf. Sålde senare min maskin.

Har PS3 nu, där GT5 ser otroligt bra ut, blir nog så att den tar tronen. Shift har jag svårt att säga något om tyvärr, men det ser väl okej ut.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Gotham Racing tyckte jag var underbart redan på den gamla xboxen, sedan skaffade jag 360 och spelade Gotham Racing 3 och det var helt underbart och givetvis skaffade jag Gotham Racing 4, som jag knappt spelat ett dugg. Vet inte varför men det var inte så skoj och hade ett trist gränssnitt....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot CMD2, rally är grejjer efter det så är det mest GT5 som lockar. Kan bli kul och se om NFS shift blir något att hänga i granen, men man ska väl inte hoppas på för mycket gällande den spelserien tyvärr...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Shift borde kunna ha ett riktigt bilspel nånstans längst inne eftersom det finns en del bra snubbar med som gjort det, det går ju bara att gissa i nuläget dock

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Det är ju helt olika sorters spel. Forza 3 och GT5 lär vara ungefär lika bra, resten är arkadspel som bara är slöseri med tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är ju helt olika sorters spel. Forza 3 och GT5 lär vara ungefär lika bra, resten är arkadspel som bara är slöseri med tid.

Personligen tror jag att GT5 kommer vara bättre än Forza 3 på dom flesta punkter, utan att drabbla på för mycket har jag för mig jag läste att antalet bilar i FM3 skulle uppgå till 650-700? Medans GT5 i stort sett har 1000! bilar i sig, bara det är ju ett klart övergrepp.
Just 1000 bilar låter ju nästan för mycket, men samtidigt tror jag det kommer lyfta spelet till skyarna och på så sätt bli lika revolutionerande som när det första GT kom, faktum är ju att det finns oerhört få spel idag som kan mäta sig med den realistiska känsla som GT erbjuder när det kommer till bilens uppförande och egenskaper. Collin McRae Dirt är förvisso sinnessjukt bra på dessa punkter, men det känns orättvist att jämföra 2 helt olika racingspel.
Ett shälvklart köp till GT5 releasen är ju utan tvekan en G25, kan tänka mig något spel som kommer slå känslan med den ratten, synd bara att den inte är kapabel med 360.
Edit. läste just på Level7 att 400 bilar nämndes som bstämd siffra, rätta mig gärna vilket som.
Hade Forza 1 till gamla X-et och tyckte det var svingt kul. Dock har jag alltid föredragit GT före just Forza då hela spelet är så pass mer detaljerat och insällbart än Forza. Det finns ju t.ex. hur mycket som helst att pilla med i bilens insällningar i alla GT spelen, just för att få fram den perfekta bilen. Där ligger Microsoft och Forza väldigt långt efter, vi får väl helt enkelt vänta till oktober då Forza släpps och se om dom har tagit efter Polyphony och GT nånting.
Däremot har jag länge velat se kraschskador på bilarna i GT, nånting som dom tycks vara livrädda för, det ryktas ju om att detta ska finnas med i GT5, men där har i alla fall MS ett övertag enligt min personlga åsikt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

men seriöst? GT5...

hur länge har dom fjantat omkring med det spelet nu?..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Personligen tror jag att GT5 kommer vara bättre än Forza 3 på dom flesta punkter, utan att drabbla på för mycket har jag för mig jag läste att antalet bilar i FM3 skulle uppgå till 650-700? Medans GT5 i stort sett har 1000! bilar i sig, bara det är ju ett klart övergrepp.
Just 1000 bilar låter ju nästan för mycket, men samtidigt tror jag det kommer lyfta spelet till skyarna och på så sätt bli lika revolutionerande som när det första GT kom, faktum är ju att det finns oerhört få spel idag som kan mäta sig med den realistiska känsla som GT erbjuder när det kommer till bilens uppförande och egenskaper. Collin McRae Dirt är förvisso sinnessjukt bra på dessa punkter, men det känns orättvist att jämföra 2 helt olika racingspel.
Ett självklart köp till GT5 releasen är ju utan tvekan en G25, kan tänka mig något spel som kommer slå känslan med den ratten, synd bara att den inte är kapabel med 360.
Edit. läste just på Level7 att 400 bilar nämndes som bstämd siffra, rätta mig gärna vilket som.
Hade Forza 1 till gamla X-et och tyckte det var svingt kul. Dock har jag alltid föredragit GT före just Forza då hela spelet är så pass mer detaljerat och inställbart än Forza. Det finns ju t.ex. hur mycket som helst att pilla med i bilens insällningar i alla GT spelen, just för att få fram den perfekta bilen. Där ligger Microsoft och Forza väldigt långt efter, vi får väl helt enkelt vänta till oktober då Forza släpps och se om dom har tagit efter Polyphony och GT nånting.
Däremot har jag länge velat se kraschskador på bilarna i GT, nånting som dom tycks vara livrädda för, det ryktas ju om att detta ska finnas med i GT5, men där har i alla fall MS ett övertag enligt min personlga åsikt.

Vad jag vet så kan man ställa in ALLT på bilen i Forza, eller?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Inte riktigt allt men det mesta kan man ställa in i Forza.

Jag verkligen älskar allt som man sett från Forza3 på videos och liknande.
Har aldrig spelat något GT spel så kan inte riktigt säga så mycket om det. Men på filmerna jag sett därifrån så ser det inte alls lika bra ut.
Visst det är snyggt som satan. Men krasherna ser heeelt förbannat dåligt ut. Slår man i litegrann i sidan så försvinner en dörr på direkten.

Ser även ut som om bilen inte följer banan lika bra i GT. Men har som sagt aldrig provkört det så kan inte döma ut det helt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Att krascha är ju det roligaste i bilspel, bara för att se om man kan köra bilen sen

Dirt 2 blir det iaf, och Forza 3.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Dirt-serien tycker jag inte alls om. På tok för orealistisk känsla i bilarna. Tacka vet jag Richard Burns Rally .. när kommer en upphottad version av det?? Nåväl, får väl nöja mig med GT5.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Hedersmedlem

Sergeant44: Kvalitet > kvantitet. Nu menar jag inte GT5 mot Forza 3, för de har ju inte släppts än så man har ingen aning, men jag tyckte iaf att GT3 med sina ~150 bilar var ett bättre spel än GT4 med över 700.

Sen är det lite kul när folk diskuterar hur realistiskt GT-, Forza- eller *ryser* CMR-spelen är... Det är som att diskutera vilken teckning man gjorde i dagis var mest lik Mona Lisa.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Dirt-serien tycker jag inte alls om. På tok för orealistisk känsla i bilarna. Tacka vet jag Richard Burns Rally .. när kommer en upphottad version av det?? Nåväl, får väl nöja mig med GT5.

Du vet väl att det är stor skillnad mellan Dirt 1 och 2?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp av GT5 och Forza 3. Need for speed har jag inte gillat sedan Underground (serien var helt klart mycket bättre innan dess) och Dirt gillade jag inte alls.

Har dock inte kört något GT sedan 2an men gillade dock inte riktigt dom spelen men ska bli intressant att testa 5an. Forza 1 och 2 gillar jag i alla fall så 3an blir det garanterat ett köp av.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

1. Forza 3
2. Forza 3
3. F1 2010 (ett tag kvar men kommer bli stört bra )
3. DiRT 2
4. Blur (kanske inte riktig "racing" men kommer nog bli riktigt underhållande)
5. Shift (:))

Sen kommer ju Moto GP också men det är mer än ett halvår tills dess...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Man tycker väl att GT5 kommer bli välgjort, Froza har väl hunnit släpps 2 spel på tiden GT5 har hunnit bli klart.

Men men vad vet jag, GT5 har iaf 1000 bilar, en del att välja på alltså. Dessutom har väl Froza 3 inte Rally osv. Sen hur stimulatorn i spelen är får vi väl helt enkelt se. Men om man ser på vad man får i spelet så vinner väl GT5 rätt lätt.

Har haft både 360 och PS3 men här tror jag faktiskt att GT5 tar hem priset här.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Du vet väl att det är stor skillnad mellan Dirt 1 och 2?

Jo, provade demot av Dirt 2 för någon dag sen, tycker inte alls det kändes bra. Känns som att bilarna inte har någon kontakt med marken .. :/

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Jo, provade demot av Dirt 2 för någon dag sen, tycker inte alls det kändes bra. Känns som att bilarna inte har någon kontakt med marken .. :/

Aha, men det är ju rally

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag gillar GT och har väl alltid gjort det. Inte spelat så mkt annat men känns som att GT är realistiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Vad jag vet så kan man ställa in ALLT på bilen i Forza, eller?

Jag har iofs aldrig spelat Forza 2 så jag ska inte uttala mig om hur "inställbart" det är. Som sagt har jag bara spelat det första Forza och jag tycker inte det var så vidare mycket inställnibgar att ställa in osv. Ta en titt på dom gamla Gran Tursimo spelen, 3 & 4 speciellt.
Men detta var ju iofs 5 år sen ungefär

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

haha tough one.
blir nog alla tre för min del. längtar mest efter nya NFS eftersom jag älskar banracing.
men det som jag skulle kunna ta bort om jag bara skulle få välja 2 så är det Dirt 2 Helt klart.

Permalänk
Inaktiv

Forza 3, Dirt2 blir det för mig. Köper även Shift samt GT5 om de visar sig vara bra. Har GT5 Prologue till min PS3 men känner mig inte övertygad ännu.

Det tråkigaste är att Forza 3 förmodligen inte stödjer Logitechs G25 ratt. =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Jo, provade demot av Dirt 2 för någon dag sen, tycker inte alls det kändes bra. Känns som att bilarna inte har någon kontakt med marken .. :/

Apropå ingen kontakt med marken fick jag lite ett minne av V-rally spelen då du flög ett antal mil om du gasade i, ja om du gasade överhuvudtaget.

Jag hade nog köpt GT5, men inget GT-spel kommer att slå det första, det är helt klart bäst!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på Dirt2 till ps3 men är osäker. Racedriver Grid var sådär med handkontroll. Har ratt till datorn så de kanske blir till pc om känslan är bra.

Angående GT5 så hoppas jag att känslan och fysiken blir bra. Skit samma om spelet har 500+ bilar om känslan suger. Men jag gillade de tidigare så jag tror de blir bra.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Jag tror mest på NFS:Shift just nu, tror det kommer vara bättre än GT5 just på grund av jag tycker de tidigare GT-spelen inte varit några höjdare och jag tror inte de riktigt satsar på realism i någon större utsträckning. Prologen var inte så imponerande, men det är klart ändrar de en lite grejer kanske det blir grymt. Jag skulle helst vilja se att det nya MX vs ATV blir grymt och att det verkar fungerar med deformation av terräng så det verkligen blir spårval. Det är något jag saknat i alla cross-spel och liknande.

Permalänk
Medlem

vitt jag vet så tänker jag inte köpa dirt iaf. de saknar ju splitscreen iaf till 360.
vet inte om dem andra spelen har det. Men jag är grymt sugen på NFS shift

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Ungefär så här:

GT5 > Forza 3 > NFS:Shift > DiRT2

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Ungefär så här:

GT5 > Forza 3 > NFS:Shift > DiRT2

Jasså? Har du spelat Forza 3 menar du? kan lika väl vara Forza 3 > GT5 > DIRT2 > NFS Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jasså? Har du spelat Forza 3 menar du? kan lika väl vara Forza 3 > GT5 > DIRT2 > NFS Shift

Trådens titel: Vilket racingspel av dessa TROR ni blir bäst