Permalänk
Medlem

Speldator runt 6500, lean i5

Hej!
Är det möjligt att få ihop ett vettigt i5-system för de pengarna?

Jag tänkte mig något i stil med

Intel Core i5
Gigabyte GA-P55M-U2D
2x2GB DDR3 1333MHz
Geforce GTS250 1GB
Corsair 400W-nätagg
500-1TB HDD
Chassi, DVD-brännare, Mus, Tangentbord

Är det vettigt? Eller ska man lägga mer krut på grafikkort och ta någon gammal Q8200 eller Phenom2 X4?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Om du skriver vad datorn ska användas till så blir den lättare att skräddarsy, men eftersom du inte har angivit något speciellt så antar jag att det är en schyst all-around-rigg du strävar efter.

Har du redan en skärm?
OS?

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Skaffa brädan för ~1.600 med både CF och SLI-support om du ska gå i5-vägen, och minst gtx 260.

Annars kan du gott göra ett schysst E8400-system, väldigt underskattade i dagens spelvärld (föråldrat? bullshit!)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Värt med SLI/CF-stöd om man inte tänker köra det?
Ska köras på en 22" skärm, 1650x1050 eller vad det nu blir.

Känns bara lite tråkigt att lägga pengar på saker som funnits flera år och inte känns så prisvärda.

OS fås via MSDNAA

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Asså phenom II x4 är inte gammalt, iallfall inte 955 och 965. Det är smartare med i5 för det är lite billigare än ett am3 system.

Permalänk
Medlem

Är i5 billigare än ett am3-system? Inte mycket va?

Vad säger ni om detta?
Är det för mycket krut på processor?
Skulle man tjäna på att skita i i5 och köra en E8400 eller liknande?

Hamnar ju en bit över budget för min kompis men jag tror han kan tänka sig att lägga lite extra.

Hur mycket kraft behövs förresten? 400W tror jag räcker för i5 och GTS 250. Men räcker det till exempelvis ett GTX 260?
Ska inte köra SLI.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Okej paket faktiskt. Grunden är rätt okej, bra processor okej moderkort. Du kan alltid uppgradera till mer ramminne i framtiden.

Permalänk
Medlem

Hej!

För 6500 kr får du mycket bättre spelprestanda med detta paket:

Det är en riktigt kraftfull processor, ett bra moderkort, minnen som klarar överklockning, snabb hårddisk, högkvalitativt chassi och nätagg och ett mycket prisvärt grafikkort. Jag tog inte med någon DVD-brännare eftersom du inte heller hade det i ditt senaste paket.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Är i5 billigare än ett am3-system? Inte mycket va?

Vad säger ni om detta?
Är det för mycket krut på processor?
Skulle man tjäna på att skita i i5 och köra en E8400 eller liknande?

http://pici.se/pictures/jzyzpWheS.png

Hamnar ju en bit över budget för min kompis men jag tror han kan tänka sig att lägga lite extra.

Hur mycket kraft behövs förresten? 400W tror jag räcker för i5 och GTS 250. Men räcker det till exempelvis ett GTX 265?
Ska inte köra SLI.

Är det inte lite kortsiktigt att köpa ett så pass "klent" nätagg. Om han vill uppgradera till nytt bättre grafikkort om nåt år eller två så kommer han ju med stor säkerhet bli tvungen att köpa nytt nätagg igen!

Edit:
Det paketet som lbs129 tog fram är nog bland det bästa du kan få för de pengarna!

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Avstängd

Hejsan, mycket bättre får han inte om han uppgraderar till ett fetare kort i framtiden. i5 är bättre än phenom 955, i spel kanske skillnaden är minimal, men prollen ska vara bra utanför spel med. Sen är det menigslöst att välja phenom 955 och köra med am2 mobo och ddr2 minnen, då kan han lika väl ta phII 940BE. En phenom am3 ska ha 790GX eller FX chipset dessutom. - Jag vet om någon har haft 955:an sedan i början av maj.

Permalänk
Medlem

Nu tog det skruv, trevligt

Jag slits mellan det ena o det andra. Otroligt svårt att välja mellan 2, 3 eller 4 kärnor, AMD eller Intel, DDR 2 eller 3, ATI eller Nvidia, 4770, 4850, 4870 eller 4890, GTS250 eller GTX260.

Lägg gärna in lite jämförande test. Har studerat alla Charts på Toms Hardware och sökt på lite diverse test av processorer.
Exempelvis Sweclockers test talar ju grymt mycket för Core I5 t.ex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

För 6500 kr får du mycket bättre spelprestanda med detta paket:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/speldator_6.5k.png

Det är en riktigt kraftfull processor, ett bra moderkort, minnen som klarar överklockning, snabb hårddisk, högkvalitativt chassi och nätagg och ett mycket prisvärt grafikkort. Jag tog inte med någon DVD-brännare eftersom du inte heller hade det i ditt senaste paket.

Mvh Johan

Upptäckte den lådan nyligen. Får bli en sån, verkar riktigt trevlig!
Någon kommentar angående nätagget vs Corsair? Inte hört talas om det även om jag känner till Scythe som märke väl.
Väljer nog en TB-hårddisk. 700 kr känns riktigt prisvärd för Samsung Spinpoint F1. Har en sån själv och den känns snabb och är sval och tyst. Eller vinner man något på att välja 500 GB som du länkade till i hastighet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlade
Är det inte lite kortsiktigt att köpa ett så pass "klent" nätagg. Om han vill uppgradera till nytt bättre grafikkort om nåt år eller två så kommer han ju med stor säkerhet bli tvungen att köpa nytt nätagg igen!

Edit:
Det paketet som lbs129 tog fram är nog bland det bästa du kan få för de pengarna!

Klent o klent...
Jag tror inte framtidens grafikkort och processorer kommer bli speciellt mycket mer strömkrävande.
Användare prioriterar fortfarande strömförbrukning och ljudnivå och det är inte hållbart att tillverka datorer som förbrukar 500W som skall kylas bort.
Mindre och mindre tillverkningsteknik, övergång till SSD osv håller förbrukningen nere på nya datorer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Du ska helt klart ha 4 kärnor, ddr3 minne, det gäller, mer behöver du inte veta. Hehhe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Hur mycket kraft behövs förresten? 400W tror jag räcker för i5 och GTS 250. Men räcker det till exempelvis ett GTX 265?
Ska inte köra SLI.

Vet inte hur jag skulle gjort! Tänkte bara vara besserwisser å säga att det heter gtx 260

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korsnas11
Vet inte hur jag skulle gjort! Tänkte bara vara besserwisser å säga att det heter gtx 260

Ah tack, måste förväxlat med 275

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

JAg tror i7 920 är bäst överlag....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

För 6500 kr får du mycket bättre spelprestanda med detta paket:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/speldator_6.5k.png

Det är en riktigt kraftfull processor, ett bra moderkort, minnen som klarar överklockning, snabb hårddisk, högkvalitativt chassi och nätagg och ett mycket prisvärt grafikkort. Jag tog inte med någon DVD-brännare eftersom du inte heller hade det i ditt senaste paket.

Mvh Johan

Beställde exakt en sån ifrån inet för någon timme sedan, det enda som skillde var att jag valde en samsung 1TB disk. Blev nån hundra-lapp mer.

Tack för tipset lbs129!

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunnyBunny13
Beställde exakt en sån ifrån inet för någon timme sedan, det enda som skillde var att jag valde en samsung 1TB disk. Blev nån hundra-lapp mer.

Tack för tipset lbs129!

Vad kul, hoppas att du blir nöjd!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Vad kul, hoppas att du blir nöjd!

Mvh Johan

Tror jag dumpar i5-planerarna tills vidare.

Vad är det som talar för Phenom II X4 jämfört med en Core 2 Quad i ungefär samma prisklass?

AMD blir DDR3 och AM3 är en nyare plattform, right?

Hur är effektförbrukning processorerna emellan?

Nedanstående är inte endast riktigt till dig

Klippte ihop en liten jämförelse.
Prestandasiffror hämtade från toms hardware guide. Tyvärr fanns långt ifrån alla processorer jag ville jämföra med. Men jag antar högre klockfrekvens -> något högre prestanda om det är samma processortyp.
P-Index är THGs sammanvägda prestandatal. Jag antar att samma grafikkort använts i processortesterna. Men de kördes i 1280x1024 har jag för mig så grafikkortet kanske spelar mindre roll då.
3dMark-testet är "overall score" alltså både CPU och GPU-del.
Pris är plockat på prisjakt och kan diffa någon hundring upp eller ner (frakt, rabatter, olika versioner m.m).

Vad jag kan utläsa är det nästan skit samma vad man väljer för processor? De hamnar ju löjligt lika på alla delmoment.

Vad motiverar valet av en Quad eller X4 för 2000kr jämfört med en för 1200kr?
Packa upp en fil 5 sekunder snabbare i WinRar?

Eller stressas processorn mycket mer i högre upplösningar (vilket jag vet grafikkortet gör)?

Hoppas någon kan reda ut lite.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hej!

En socket AM3-plattform är mycket mer framtidssäker än den utdöende socket 775-plattformen. Om två år kommer du antagligen kunna köpa en ny AM3-processor men inte en 775-processor. Det finns egentligen ingen anledning att välja en Core 2 Quad istället för en Athlon II X4 eller Phenom II X4. Intels socket 775-processor har FSB-bussen som en flaskhals om du inte överklockar den. Med en Core i5 kan du inte använda två grafikkort i X16-hastighet samtidigt eftersom den integrerade nordbryggan inte har stöd för det utan det blir X8+X8 istället. Det kommer antagligen att begränsa de nya grafikkorten Radeon HD5000 och Geforce GT300. Bästa pris/prestanda får du med en AMD Athlon II X4, men med en Phenom II X4 får du högre prestanda men också högre strömförbrukning. Här finns ett bra test där Athlon II X4 jämförs med Phenom II X4, Core 2 Quad och Core i5:

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3638

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

För 6500 kr får du mycket bättre spelprestanda med detta paket:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/speldator_6.5k.png

Det är en riktigt kraftfull processor, ett bra moderkort, minnen som klarar överklockning, snabb hårddisk, högkvalitativt chassi och nätagg och ett mycket prisvärt grafikkort. Jag tog inte med någon DVD-brännare eftersom du inte heller hade det i ditt senaste paket.

Mvh Johan

Funderar också lite på ett liknande paket. Har några frågor dock. Hur är det med detta paket i uppgraderingssyfte? Läste nånstans att i5 är bättre just på denna punkt? Sant? Tänkte också bygga datorn själv. Har inte gjort det innan men har bytt lite grafikkort och minnen så jag vet hur datorn ser ut inuti, känns lite kul att sätta ihop den själv också, hur svårt är det egentligen? OS? Ska man köpa det eller går det lika bra att tanka? Går det också att uppgradera till DDR3-minne med det moderkortet? Kan tänka mig att lägga ca 500-1000 kr till för det och om det är något annat som är i behov av uppgradering. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ortmeister
Funderar också lite på ett liknande paket. Har några frågor dock. Hur är det med detta paket i uppgraderingssyfte? Läste nånstans att i5 är bättre just på denna punkt? Sant? Tänkte också bygga datorn själv. Har inte gjort det innan men har bytt lite grafikkort och minnen så jag vet hur datorn ser ut inuti, känns lite kul att sätta ihop den själv också, hur svårt är det egentligen? OS? Ska man köpa det eller går det lika bra att tanka? Går det också att uppgradera till DDR3-minne med det moderkortet? Kan tänka mig att lägga ca 500-1000 kr till för det och om det är något annat som är i behov av uppgradering. Tacksam för svar

Socket AM3 är bra i uppgraderingssyfte, dock är det där paketet AM2+ med DDR2-minnen. Jag tycker att du ska starta en ny tråd och PM:a mig länken så kan jag sätta ihop ett AM3-paket åt dig.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Vad kul, hoppas att du blir nöjd!

Mvh Johan

Aj då läste på inet om grafik kortet där det står:
"REK Nätdelsstyrka 500W"

Ska det vara nått problem med Scythe Kamariki4 450W tror du lbs129? eller någon annan som vet?

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunnyBunny13
Aj då läste på inet om grafik kortet där det står:
"REK Nätdelsstyrka 500W"

Ska det vara nått problem med Scythe Kamariki4 450W tror du lbs129? eller någon annan som vet?

När grafikkortstillverkarna skriver så där så gäller det nätaggregat av låg kvalitet, som ofta inte kan leverera angiven effekt under någon längre tid. Ett Scythe Kamariki4 450W är av hög kvalitet och ska inte ha några problem att driva ett ATI Radeon HD4870 och det systemet i övrigt.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
När grafikkortstillverkarna skriver så där så gäller det nätaggregat av låg kvalitet, som ofta inte kan leverera angiven effekt under någon längre tid. Ett Scythe Kamariki4 450W är av hög kvalitet och ska inte ha några problem att driva ett ATI Radeon HD4870 och det systemet i övrigt.

Mvh Johan

hej igen ^^

har fått hem grejerna nu

men har ett problem =/
jag har bara en kabel till pcie 6pin ström..

står i manualen till grafikkortet att man inte ska koppla 2st 4pin ide till en 6pin, men de det var 2 sånna kablar med...

(kortet kräven 2st 6pin pcie)

någon som har nått tips? eller är jag tvungen att byta nätagg?

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem

Varför snåla in på nätagget? Köper man ett rejält på en gång så har man till senare uppgraderingar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Varför snåla in på nätagget? Köper man ett rejält på en gång så har man till senare uppgraderingar.

jag tänker på detta sätt:

man har en dator i ca 3 år, om man köper den för ca 12k.
eller så kan man ha en dator för 6k under 1.5-2år
sen byta för samma peng.

men visst köper man ett bra nätagg så kan man ta me det, men i mitt fall har jag ingen vidare tur med nätagg, har nog pajat en 4st igenom åren.

köper en onödigt dyr dator när jag har onödight mycket pengar ^^

när jag kör grejerna jag har i en ström kalkylator så klarar jag mig med god marginal. och blir nog inge crossfire för denna budget burken.

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem

Blev en dator till slut:

Athlon2 X4 presterade riktigt fint i de tester jag tittade på. Mycket god pris/prestanda.
Valde 512 MB minne på grafikkortet för det var ändå 200kr skillnad och ger inte tillräckligt mycket med 1GB.

Men har inte nätaggregatet alla kontakter som behövs till grafikkortet?
"Anslutningar PCIe 1st" men det behövs 2st?

edit: Läste detta i ett test av grafikkortet:
"All of these cards require additional power sources, so each is bundled with a molex to 6-pin (or 8-pin) adapter, even though all modern PSUs are equipped with such cables."

Borde vara lugnt då eller?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

FunnyBunny13 och glemmy:

Det bör fungera alldeles utmärkt med de medföljande 4-pin molex till 6-pin PCI-E-strömadaptrarna. Varför skulle grafikkortstillverkarna annars skicka med dem?

Bra paket förresten glemmy!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Ska bara säga att jag är riktigt nöjd nu med paketet jag köpte, funkar utmärkt.

fick ca 16000 i 3dmark06 när jag startade upp första gången.

men om ni inte sitter med slutna hörlurar framför datan köp en annan CPU fläkt (låter extremt mycket när den jobbar).

Visa signatur

DATOR: Gigabyte GA-MA770-UD3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 | XFX Radeon HD4870 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ | Scythe Kamariki4 450W 80+ | Lian Li Lancool PC-K56 | Samsung 27'' Rose Black | Windows 7 64-bit ---------------------------------------------------------------------------- Canon EOS 1000D | Tamron AF 28-200mm XR Di | Canon 18-55 EF-S II http://eosdigital.awardspace.info/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunnyBunny13
Ska bara säga att jag är riktigt nöjd nu med paketet jag köpte, funkar utmärkt.

fick ca 16000 i 3dmark06 när jag startade upp första gången.

men om ni inte sitter med slutna hörlurar framför datan köp en annan CPU fläkt (låter extremt mycket när den jobbar).

Vad roligt att du blev nöjd!
CPU-fläkten är ju lätt att byta om man vill ha en som är tystare och/eller kyler bättre.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit