Vilka kommer på DHW09? Swec-träff?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag sitter på D19, valde att sitta lite längre från scenen i år då det brukar vara svårt att prata med varandra annars har suttit på typ rad 4 åren innan.

Dom har ju av nån anledning flyttat scenen till motsatta sidan den här gången, va nära att jag valde platser åt fel håll först.

Vi var oxå jättenära att boka på fel sida.

Vi sitter på D17, så du & jag lär ju se varandra.

Permalänk
Medlem

Det blir B-hallen, lite lugnare förhoppningsvis

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

Jag hade nog kommit om de funnits möjlighet att köra klockning där. Hade varit roligt att få köpa in sig på en plats med ln2 och få träffa andra sweclockers nissar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Vi sitter på D18. Om ni hör massa personer gapa på engelska och tyska så är det vi

Satt på rad 3 nått år, aldrig igen ska jag sitta så nära. Blev döv av högtalarna och kunde inte höra vad polarna sa.
Tycker raderna runt 18-19 är ganska bra då man har dörren mellan 20 och 21 som de öppnar för friskluft.
För två år sen satt jag på det som nu är D23 det va väldigt skönt att sitta så långt bak.

Permalänk
Medlem

Ska boka i helgen förhoppningsvis.

Vart är scenen i år på platskartan? Och varför är vissa platser i D inte uppbokade?

Permalänk

Haha, D17 var nog inte så dum idé då

Tredje gången jag ska dit och första gången det blir D-hallen. Ska dit med 3 kompisar och vi har en tom plats bredvid oss, härligt med mycket plats eller mer rättare sagt..
Måste bara nämna att hade det inte varit för alla utan egen plats, som bara går runt, är i vägen, snokar och gör en paranoid för att få saker stulna så tycker jag det är perfekt

Får försöka att inte sova denna swec-träffen nu då

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Ska nog dit

Synd att de vänt på scenen, blir antagligen ingen D72(var det den tro) rad i år då. Var hur gött som helst att sitta med ryggen mot väggen och lite avskilt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Det blir B-hallen, lite lugnare förhoppningsvis

Satt där förra året, är ganska bra drag där med..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Ska boka i helgen förhoppningsvis.

Vart är scenen i år på platskartan? Och varför är vissa platser i D inte uppbokade?

Scenen är hööögst upp i D-hallen, så till vänster från rulltrappan, inte till höger som vanligt.
Dom som är gråa på typ D9 tror jag är Norton-tornet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av overheizer
Haha, D17 var nog inte så dum idé då

Tredje gången jag ska dit och första gången det blir D-hallen. Ska dit med 3 kompisar och vi har en tom plats bredvid oss, härligt med mycket plats eller mer rättare sagt..
Måste bara nämna att hade det inte varit för alla utan egen plats, som bara går runt, är i vägen, snokar och gör en paranoid för att få saker stulna så tycker jag det är perfekt

Får försöka att inte sova denna swec-träffen nu då

Blir andra gången jag åker, men första gången jag sitter i D.
Jag ska inte heller sova den här swec-träffen, jag missade förra och det vill jag inte göra nu..

Permalänk
Medlem

Jag har varit på DH varje år sedan 2000 och nu i somras var den värsta gången jag varit med om. Så bedrövligt. Ingen känsla. Ingen glädje eller glöd.

Jag hade bestämt mig att inte åka någon mer gång, men några kompisar som inte varit där är intresserade. Så jag bokar nog biljetter snart.

Men, som man säger; "Det var bättre förr" - Mycket...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Jag har varit på DH varje år sedan 2000 och nu i somras var den värsta gången jag varit med om. Så bedrövligt. Ingen känsla. Ingen glädje eller glöd.

Jag hade bestämt mig att inte åka någon mer gång, men några kompisar som inte varit där är intresserade. Så jag bokar nog biljetter snart.

Men, som man säger; "Det var bättre förr" - Mycket...

Härligt!
Hoppas det blir bättre i vinter då.

Det första DH't jag var på var ju DHW08, och det tyckte jag var bra.

Permalänk
Medlem

jupp blir DH winter om kukhuvudet som skulle köpa biljetterna får tummen ur röven.

Föredrar winter slipper en massa sommarlov lediga knattar

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Jag har varit på DH varje år sedan 2000 och nu i somras var den värsta gången jag varit med om. Så bedrövligt. Ingen känsla. Ingen glädje eller glöd.

Sommar-DH har väl alltid varit sämre vad jag vet, var på ett för länge sen och det var sista gången

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Plats D54:35, ca 20pers som åker från skolan blir nog ett jävla drag
( sen kan vi ju alltid skratta åt de 3 resterade från klassen som inte ville följa med )

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
Plats D54:35, ca 20pers som åker från skolan blir nog ett jävla drag
( sen kan vi ju alltid skratta åt de 3 resterade från klassen som inte ville följa med )

Härligt !;)
Ni får väl ha nånting så ni blir som ett team, nå likadana t-shirtare eller nåt.

Permalänk
Medlem

inget bestämt än, dock blir det nog att hyra en buss eller ta tåget ner

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
inget bestämt än, dock blir det nog att hyra en buss eller ta tåget ner

hyra en hel buss? :S

Permalänk
Medlem

Bokat plats nu! D21:12

Nu har jag ingen aning om hur jag och 3 andra polare ska ta oss från STHLM, men det är ju ett problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
Plats D54:35, ca 20pers som åker från skolan blir nog ett jävla drag
( sen kan vi ju alltid skratta åt de 3 resterade från klassen som inte ville följa med )

Eller så sitter dom och skrattar åt alla er när dom är på fest och haffar brudar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Bokat plats nu! D21:12

Nu har jag ingen aning om hur jag och 3 andra polare ska ta oss från STHLM, men det är ju ett problem

hört att tåget ska funka mycket bättre i år!
skulle kunna tänka mig kanske 1byte och sen tror jag det va gratis buss från jönköping central till elmia.

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Eller så sitter dom och skrattar åt alla er när dom är på fest och haffar brudar

hehe får väll svänga förbi och plocka upp lite tjejer, dock tror jag det va ca 13%! tjejer på dh summer

skulle vara fint med en SweC träff, ett förslag till Moderatorerna / säljchefen vore ju att dela ut gratis tröjor med SweCmärket ur reklam och sammanhållningssynpunkt.

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
hört att tåget ska funka mycket bättre i år!
skulle kunna tänka mig kanske 1byte och sen tror jag det va gratis buss från jönköping central till elmia.

Gratis buss från centralen till Elmia? Vem anordnar det? Gief sauce plox

Permalänk
Medlem

Har vart på DreamHack en hel del gånger :

DreamHack Winter 2003
DreamHack Summer 2004
DreamHack Winter 2004
DreamHack Winter 2005
DreamHack Summer 2006 (som crew)
DreamHack Winter 2007 (som crew)
DreamHack Winter 2008 (som crew)

Tyckte de var skoj i början men sen när man började som crew så har de inte vart så vidare roligt alls så avstår nårra år nu å ser vad som händer.

Permalänk
Medlem

vad exakt gör man som crew? vad är det för "krav" för detta? får man nått betalt / sittplats eller liknande?

måste bara uttrycka mitt illamående angående banden som är bokade i år... bara massa skit, somras var det helt okej med union square / sonic syndacate!
nån annan som har samma tanke?

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Testpilot

Jag tyckte det var häftigt 2007 när P3 var där och sände live med flipp eller flopp. Det värsta dom haft på scenen var den galna snubben från Roccat

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

I'll be there.
Rad D43 tror jag det blev tillslut.

Första gången för mig med dator. Har dock varit och hälsat på polare där ett par ggr förut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
vad exakt gör man som crew? vad är det för "krav" för detta? får man nått betalt / sittplats eller liknande?

Får väl sittplats och gratis mat ifall det inte är ändrat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Får väl sittplats och gratis mat ifall det inte är ändrat.

låter väll helt okej, vet du hur mycket på ett ungefär man jobbar under ett event?

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag tyckte det var häftigt 2007 när P3 var där och sände live med flipp eller flopp. Det värsta dom haft på scenen var den galna snubben från Roccat

Kan inte annat än att hålla med om roccat killen, om du menar han som gick upp och skrek, sen var det två brudar som dansade?

Ska dit i år igen i alla fall, varit där winter 07, 08 och nu 09. Tycker det är redigt kul!

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som hoppas dom bokar några riktiga band snart? får känslan av ett skabbigt 80-tal >.<

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
låter väll helt okej, vet du hur mycket på ett ungefär man jobbar under ett event?

Du får jobba allt mellan 6-8 timmar och ibland/oftast mer om dygnet vilket gör att du får nårra enstaka timmar vid din dator med tanke på att du måste sova för annars blir de inte så glada. Man får ju gratis sittplats i crew corner som är rätt så avlägset de vanliga deltagarna så man slipper ju negerdunket. Man får mat var 6:e timme sen med också men oftast är det skitmat som makaroner å köttbullar alltså lättlagad mat och om man är dum nog eller de beror på hur man ser på det och åker dit dagarna innan själva deltagarna får åka dit så får man ju vara med å bygga upp allt utan att få tack eller nånting.

Blir man med i DH Crew för att få gratis datorplats bara så ska man tänka om för det är inte alls värt det utan man går med i DH Crew för att man känner nån eller nårra där å för sällskapet men DH Crew är rätt så stängt/inavlat så man får ju kämpa lite för att komma in i den kretsen där.