Vilka kommer på DHW09? Swec-träff?

Permalänk
Medlem

Vilka kommer på DHW09? Swec-träff?

Tjenare!

Antingen är jag blind, för trött, eller så finns inte dreamhack-delen i forumet längre?
Om den finns, så får någon mod gärna flytta den här tråden, men jag hittar den inte iallafall.

Är det några som bokat DHW09 än?
Jag är iallafall taggade på swec-träff, är ni?

Permalänk

DHW09 ofc !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Jag har varit där en gång och jag säger: "aldrig mer". Tyvärr

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan

varför inte?

Själv ska jag kanske dit för första gången
FYYY vad kuuul

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
varför inte?

FYYY vad kuuul

Vart ska du sitta då?
Jag åker dit för andra gången i år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
varför inte?

FYYY vad kuuul

Så fort folk kom in i lokalen så fick alla totaldamp, ingen höll käft, ingen satt still, där var för mycket folk "som inte borde vara där", allt kändes väldigt... för jobbigt för mig.
Men så är jag en sådan som vill ha lite lugn och ro emellanåt så jag borde ha varit förberedd på det

Visa signatur

"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
Crippa90

Permalänk

Det som var jobbigt var alla idioter som skrek hallå hela förbannade tiden

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Avstängd

hallå?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

SweC-träff: Ja tack!
Dreamhack: Inte om jag så fick betalt!

Ett par av polarna försöker få med mig dit varenda gång och misslyckas varenda gång. Nu i vinter var första gången de ens hade en lite chans, men nu ska jag bli pappa en vecka innan så det blir inget i alla fall.

Jag var där 2 gånger i början, men sen har det ju bara gått utför.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
SweC-träff: Ja tack!
Dreamhack: Inte om jag så fick betalt!

Ett par av polarna försöker få med mig dit varenda gång och misslyckas varenda gång. Nu i vinter var första gången de ens hade en lite chans, men nu ska jag bli pappa en vecka innan så det blir inget i alla fall.

Jag var där 2 gånger i början, men sen har det ju bara gått utför.

Om man inte gillar själva tillställningen med LAN och allt vad det innebär är det faktiskt värt den hundralappen det kostar att gå in och kika in hos utställarna. Många tillverkare och återförsäljare kommer vara på plats och det visas upp en hel del roliga saker i mässområdet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Om man inte gillar själva tillställningen med LAN och allt vad det innebär är det faktiskt värt den hundralappen det kostar att gå in och kika in hos utställarna. Många tillverkare och återförsäljare kommer vara på plats och det visas upp en hel del roliga saker i mässområdet.

Nej jag gillar LAN. Det är hur kul som helst, men då ska det vara LAN också, inte bara X tusen ungar i en gigantisk leklåda som ändå inte gör annat än exakt vad de gör hemma över sitt vanliga bredband. Det känns faktiskt lite som att jag skulle behöva ta en dusch efter varje gång polarna försöker få med mig.

Och visst vore det nog kul att kolla lite bland mässområdet, men det är ändå för mycket lekstuga för min smak. Det känns inte så värt det att sitta 4-5 timmar i en bil enkel väg för att göra vad google gör på 2 minuter Kanske om någon säger att Lian-Li, Corsair, Gigabyte, Asus och Noctua alla dyker upp med en hel rad prototyper var och annat att titta på. Och en riktig SweC-träff då, det skulle locka rätt mycket också men det ska mycket till innan jag skulle säga att det vore värt det att närvara på DH. Det behövs liksom ett syfte utöver att "det är DH".

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

Jag har varit där ett par år när de höll till i kupolen (de flesta som går på lanet hade inte ens börjat skolan då) och så har jag varit där ett par ggr sedan det blev tokstort och kupolen var roligare för att då hade de trots allt en levande scene-del

Permalänk
Medlem

Jag går inte på lan om dom inte har alkoholtillstånd med tillhörande 18-års gräns

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf det är skitkul på DH, och lätt värt dom 820 + resa ner.

Permalänk
Medlem

Jag ska dit. Har varit där två gånger innan. Har inte stört mig så mycket på alla småungar som skriker hallå. Jag är där för att träffa mina vänner som jag spelar med. I år är vi 13 pers som åker var av jag aldrig träffat 5-6 st av dem IRL, och 5st kommer från andra delar av Europa.

DH-frumsdelen brukar komma upp några veckor innan eventet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jag ska dit. Har varit där två gånger innan. Har inte stört mig så mycket på alla småungar som skriker hallå. Jag är där för att träffa mina vänner som jag spelar med. I år är vi 13 pers som åker var av jag aldrig träffat 5-6 st av dem IRL, och 5st kommer från andra delar av Europa.

DH-frumsdelen brukar komma upp några veckor innan eventet.

Oj, vad kul att vara så många som åker ner!
Vi är bara 4 grabbar som åker ner dit härifrån, och sen är det två tjejer från Nybro som nog ska sitta vid oss, så vi blir väl 6 pers ungefär.

Visst, man kan störa sig på allt "hallåande" men jag tycker ändå det är lite grejen med dreamhack...
Ganska härlig känsla när hela d-hallen ropar hallå lixom..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Jag tycker iaf det är skitkul på DH, och lätt värt dom 820 + resa ner.

Hur gammal är du? Jag tror att du är under 20 iallafall. Vi får se om du är så sugen på att åka dit när du fyllt 20.
Och är du över 20 och känner dig skändad så ber jag om ursäkt.

Visa signatur

Crippa90

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Hur gammal är du? Jag tror att du är under 20 iallafall. Vi får se om du är så sugen på att åka dit när du fyllt 20.

Nu kan jag naturligtvis bara tala för mig själv, men jag och mina polare tycker det fortfarande är riktigt skoj (alla är mellan 22-23), dock kan jag kanske hålla med om att man har tröttnat lite på det, men det beror nog mest på att vi har varit där över 6ggr nu.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är långt under 20, men jag har aldrig påstått att det är roligt om man är över 20 heller?

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog komma!

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är långt under 20, men jag har aldrig påstått att det är roligt om man är över 20 heller?

Nej, det vet jag med, men du förstår nog vad jag menade, eller hur?

Visa signatur

Crippa90

Permalänk
Testpilot
Citat:

Jag är 25 och ska dit för tredje året nu, åker med brorsan (som också är över 20) och vi tycker det är skitskoj. Tycker det är fel att säga att man måste vara en viss ålder, olika personer tycker olika saker är roliga helt enkelt.

Var där för länge sen med när jag var 18 men då var det inte alls lika stort, tycker bara det blivit bättre nu med alla utställare och sånt runtomkring. Kan inte påstå att jag spelar så jättemycket när jag är där och med snabbt internet hemma är det inte bandbredden där som lockar heller utan just bara att vara där.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag är 25 och ska dit för tredje året nu, åker med brorsan (som också är över 20) och vi tycker det är skitskoj. Tycker det är fel att säga att man måste vara en viss ålder, olika personer tycker olika saker är roliga helt enkelt.

Var där för länge sen med när jag var 18 men då var det inte alls lika stort, tycker bara det blivit bättre nu med alla utställare och sånt runtomkring. Kan inte påstå att jag spelar så jättemycket när jag är där och med snabbt internet hemma är det inte bandbredden där som lockar heller utan just bara att vara där.

Okej, okej...

Visa signatur

Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska inte dit..

Ser att du är från Vagnhärad..

Matilda, Jessica, Lisa & Selma Abrahamsson är ett gäng syskon i Vagnhärad, ringer det nån klocka för dig?

Sorry för OT.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Okej, okej...

Sen handlar ju tråden om vilka som ska dit, vill ni diskutera hur dåligt DH är får ni väl skapa en egen tråd för det

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Ska inte dit..

Ser att du är från Vagnhärad..

Matilda, Jessica, Lisa & Selma Abrahamsson är ett gäng syskon i Vagnhärad, ringer det nån klocka för dig?

Sorry för OT.

Duvet dom bor på min gata, och våran hund är från deras kull, så jarå, jag vet mycket väl vilka det är.
Lisa är ett år äldre än mig, känner henne rätt hyfsat.

Hur känner du dom?

Ontopic:

Ni som ska dit, vart ska ni sitta?

Permalänk
Avstängd

Stalker

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Om man är några polare som ska ner och träffa massor med folk som man bara snackat med på internet så kan det bli roligt, men tycker det är roligare med mindre LAN.

Permalänk
Medlem
Citat:

Duvet dom bor på min gata, och våran hund är från deras kull, så jarå, jag vet mycket väl vilka det är.
Lisa är ett år äldre än mig, känner henne rätt hyfsat.

Hur känner du dom?

Ontopic:

Ni som ska dit, vart ska ni sitta?

Hahaha!! Fy fan asså, då har jag sett ditt hus med andra ord..
Jag var tillsammans med Matilda 2007, var väl tillsammans 1 år typ.

Ledsen for off-topic folk.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Testpilot

Jag sitter på D19, valde att sitta lite längre från scenen i år då det brukar vara svårt att prata med varandra annars har suttit på typ rad 4 åren innan.

Dom har ju av nån anledning flyttat scenen till motsatta sidan den här gången, va nära att jag valde platser åt fel håll först.

Visa signatur