Beställa från Dustinhome eller Dell.se?

Permalänk
Medlem

Beställa från Dustinhome eller Dell.se?

Hej,

efter många om och men har jag bestämt mig för att köpa en Dell Studio XPS 13. Det jag undrar nu är var det är bäst att beställa den ifrån? Jag förstår mig egentligen inte så bra på datorer men har sett att man kan köpa den från både dustinhome och Dells egna hemsida. Det skiljer några tusenlappar i pris, men jag vet inte om det är värt att köpa från hemsidan och betala lite mer? Där kan man iofs välja vad man vill ha, men är skillnaden så stor?

På Dustinhome: http://www.dustinhome.se/pd_5010330204.aspx?Tab=1

och på Dells hemsida skulle jag nog ta "mellanversionen" (så som jag har förstått det...)

Dell Studio XPS 13
Intel® Core™ 2 Duo Processor P7450 (2.13Ghz, 3MB, 1066MHz)
Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - svenska
13,3-tums CCFL-skärm med WXGA-upplösning (1 280 x 800) och TrueLife-teknik
4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software

Så, finns det någon som kan förklara om det är någon egentlig skillnad på de här två och om det är lika bra att beställa från Dustin som från Dell? Behöver man förresten lägga till 3 års garanti eller borde 1 år vara tillräckligt..?

Tack!!

Permalänk
Medlem

Dustinhome har en treårig försäkring för 1495 kr, med självrisk på 500 kr (privatperson) som täcker alla garantifel samt även olyckshändelser. Det är väl ungefär lika mycket som Dell tar för garantin?

Sen är Dustin troligtvis snabbare på att skeppa ut datorn, de skickar alla gånger jag har beställt någonting samma dag och brukar vara enkla att ha med vid returer. Just garantibiten kan jag nästan sätta mina stålar på att Dustin kommer att hänvisa dig till Dell direkt, så du borde få samma behandling oavsett, om du nu skulle behöva använda dig av det. Så är det i alla fall med alla andra tillverkare.

Kan du leva med lite långsammare processor och avsaknaden av stötsensorn tycker jag definitivt du ska handla av Dustin, om de nu är flera tusen billigare.

Permalänk
Avstängd

Garanti? Du måste urskilja på garanti och extra försäkring.
Garanti ingår alltid hos Dell, dessutom hittar man nog inte bättre support än hos Dell. Deras next day busniess är helt sjukt. Vet inte om man får med det om man köper hos dustin.

Visa signatur

Halleluja