Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Det kommer ju faktiskt inte från intet. Nvidia kanske har många skelett i garderoben.... vilket kanske AMD inte har?

klart dom har..Skicka in en spion till dom så får du se

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Det va i alla fall ett snyggt skal, hahaha.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Avstängd

Haha! ja det kan man ju kalla Manligt...

säger bara Way to go nVidia, funkar itne så bra i längden att bluffa...

Permalänk

det enda med detta som jag finner lite lustigt är att dom inte sa att kortet
dom visar upp är enbart ett designex, det kan ju vara så att kortet dom
kör i demomaskinen inte är helt klart (kylning tex) men det är nog ett fermi.
det är många prylar som visas upp (ex bilar) som enbart är designex,alltså
dom funkar inte.
men som sakt är det lite..skumt att dom inte gick ut med att kortet i fråga
är en dummy..
man får ju hoppas på att dom inte kört 2 st gtx285 or eller ännu värre.. bara för pr och att stoppa kunder från att gå över till ati, alltså köpa
sig själva lite mer tid.
jag tycker faktisk att nvidia har pysslat med lite skumma och fula saker under
en tid här.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Med lite logiskt tänkande förstår man snabbt vad detta innebär. Kan de inte visa upp ett exemplar av fermi användes det knappast i demon heller. Nvidia valde att inte visa upp datorn som demon kördes på, vilket ATI gjorde. Eftersom självaste VDn visade ett fermi kort antog man ju att det verkligen var ett sådant i maskinen. Nu när detta inte är sant tror jag faktiskt att även demon var bluffad. Antagligen använde de GTX 285 tri-sli, eller HD5870 crossfire. Inte var det Fermi i alla fall.

Om det nu inte finns ett fungerade exemplar, hur tusan ska de kunna lansera kortet i Q4? Även om det skulle vara en papperslansering är det ju tveksamt att ens recensenterna får testexemplar. Jag tror på Q1, kanske till och med Q2 lansering. Finns med andra ord inte någon anledning att vänta på något som inte existerar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
*Hämtar popcorn*

ja nu börjar det igen!
det här får man inte missa

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk

OM det det skulle vara den slutliga designen så skulle den lilla fläkten få jobba hårt vid load. en skärm utgång? samt den verkar väldigt kort för all den prestandan och stora gpu.

saken är väl att man försökt föra folk bakom ljuset och visa ett grafik som en riktigt produkt men, visat en attrap som inte känns fullt realistisk som färdig produkt. det är väl mest en princip sak som jag ser det!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att folk kan bli irriterad på ett demo exemplar, för att det just är ett demo exemplar
Nvidia har nu visat hur fermi kommer se ut, storlek och kylningen so be happy... de e bara ett demo ex.

De som nvidia använde för att visa upp DP prestationen av nbody simulationen mellan gamla GT200 mot nya fermi GT300.... var en nyporducerad fermi som var ca 63% av tänkt hastighet som vi får ta del i när det säljs.
Så det ni fick se var en nerklockad fermi helt enkelt

TSMC har lyckats med 40nm produktionen nu, de e samma tillverkare som Ati använder sig av för sina nya snabba 58xx modeller.

När jag tänker efter på dem som stör sig otroligt mycket på att nvidia inte visar upp en "äkta" fermi, om nvidia nu skulle ha visat en fullt fungerande fermi, tror ni inte att den skulle vara i butikshyllorna redan nu?

Hoppas att forumet mognar till lite mer (syftar på några hetsiga småpojkar)

nvidia satsar ju på att motverka bröstcancer med fermi
Köp inte de rosa bandet, köp en fermi

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=t1abU-0Hrd8 <--- hon upptäcker att han "was cheating" ...vissa här känner kanske igen sig

Permalänk
Medlem

Äh konsumenter borde ju inte bry sig om sånt här. Det vi ska bry oss om är det som landar i affärerna.

Problemet blir kanske för investerare som kan bli lite konfunderade varför de inte får se hela sanningen.

För mig skiter jag i vilket, jag har inga personliga band knytna till något företag

Permalänk
Medlem

Spelar väl fan ingen roll vad dom visar upp för kretskort. Kan garantera att alla företag gör så här för att sätta press på konkurrenter och visa att vi har kommit så här långt osv. Antagligen vill dom väl köpa lite tid och få köpare att vänta på nvidia trots att dom förmodligen kommer få vänta lite längre..
Hade varit värre om dom ljugit om specs eller prestanda tester osv, för jag skiter f-n i hur ett kort ser ut.
Får se till nästa år vad man köper för kort. Tror att Nvidias kort kommer äga allt som finns på marknaden när det släpps, men frågan är om det är värt pengarna eller om man ska satsa på ati. Vi får väl se..

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
De använde säkert ett par ATi 5870.

Haha xD

Jag tycker att det är lite fult av Nvida att bara visa upp ett fejk, utan att säga någonting. Sen får man väl antagligen aldrig veta ifall det var en riktig fermi i dator eller ej. Men jag skulle inte bli förvånad om det inte var det eftersom att den de visade upp var fejk. Nvida vill väl få folk att vänta med att skaffa ATI:s nya grafikkort tills de har fått ut deras fermi. Jag tror faktiskt att Fermi kommer att bli minst en eller några månader försenat.
Men det ska bli kul att få se prestandan, energiförbrukningen och priset på den när den kommer ut.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

big deal är det väl inte? dock inte så smart kanske

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk
Medlem

Det finns ju en orsak till varför man försökte med den här valsen och det är ju att det skall se ut som dom kommit längre fram med sin GPU än vad dom i själva verket har. Dom ville att det skulle se ut som dom iaf har preproduction ex färdiga när dom i själva verket inte kommit längre än lab ex.

Tyvärr så fortsätter nVidia att verka väldigt desperata och det är naturligtvis inte bra för konkurrensen på grafikkortsområdet om AMD får fritt fram även om dom är i stort behov av positivit cashflow.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Man blir lite förundrad över hur stor påverkan detta verkar ha på folks liv, och vilken enorm skadeglädje det verkar väcka hos vissa.

Visst om detta hade betytt något, om det hade varit något problem och man suttit på aktier eller liknande, DÅ hade jag kunna förstå. Men som det är nu, snälla nån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidReactor
Tråkigt att folk kan bli irriterad på ett demo exemplar, för att det just är ett demo exemplar
Nvidia har nu visat hur fermi kommer se ut, storlek och kylningen so be happy... de e bara ett demo ex.

De som nvidia använde för att visa upp DP prestationen av nbody simulationen mellan gamla GT200 mot nya fermi GT300.... var en nyporducerad fermi som var ca 63% av tänkt hastighet som vi får ta del i när det säljs.
Så det ni fick se var en nerklockad fermi helt enkelt

Det kanske inte hade vart någon big deal ifall de sagt att det bara var en prototyp som de visade upp men eftersom att de inte informerade om det så är det ganska självklart att de skapar misstankar, inte sant?

Sedan så skulle jag gärna vilja ta del av källan som säger att de var en äkta fermi som var nerklockad.(för intressets skull!)

tillägg:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av James Ulrich
Man blir lite förundrad över hur stor påverkan detta verkar ha på folks liv, och vilken enorm skadeglädje det verkar väcka hos vissa.

Visst om detta hade betytt något, om det hade varit något problem och man suttit på aktier eller liknande, DÅ hade jag kunna förstå. Men som det är nu, snälla nån.

Det har väl en ganska stor påverkan? Om du sitter och väntar på att de ska leverera ett kort till jul och de visar upp ett demokort som inte fungerar och eventuell visar upp prestanda siffror med ett kort som inte ens är färdigt(om nu SolidReactors påståenden är sanna), Så kan du ju glömma att de hinner massproducera dem och släppa dem i tid. Så visst påverkar det konsumenter.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Tillåt mig:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH till alla er som har suttit och mastruberat till fermi.

ATI is the one and only..

Jadu Känns som om du nog skulle behöva komma bort från crt ljusets sken ett litet tag å upptäcka världen från en annan sida

Skrattar bäst som skrattar sist brukar de ju heta

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv

Huruvida kortet som hölls i näven var äkta eller inte är i sig ganska irrelevant. Huruvida kortet var riktigt och hur långt utvecklat den var är desto mer intressant. Själv undrar jag verkligen vad Nvidia håller på med, hur långt de kommit och hur deras framtid kommer se ut. Att GT300 kommer bli bra och följa specifikationer någorlunda tror jag nog, frågan är bara när de kommit dit.

Sådanna här stinkare från Nvidia (inte direkt första på senare tid..) är rätt menlösa då det enda de gör är att göra oss intresserade förvirrade och irriterade, vilket börjat synas rätt väl i trådarna i forumet..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Dom ville att det skulle se ut som dom iaf har preproduction ex färdiga när dom i själva verket inte kommit längre än lab ex.

Riktigt så enkelt är det kanske inte; även nvidia borde väl inse att det ändå kommer märkas om de inte lyckas leverera några kort före årets slut?

Permalänk
Medlem

Detta är storyn from fudzilla, dissikerad och kommenterar per punkt:

Citat:

Fermi board is real, but Nvidia wants to hide stuff from AMD

- Nu vet jag inte om det är något nVidia sagt, eller om det är något som är författarens åsikt (för en säljande titel till sin artikel), dock så är det väldigt lite man kan "sno" genom en visuell undersökning, så detta är den lamaste ursäkten av alla.

Citat:

Since the latest GPU technology conference was all about how to make money on GPU computing, Nvidia didn't want to cloud this with a DirectX 11 demo, which would actually prove that Fermi GT300 board is real.

- Ett litet demo av Direct X 11 hade hjälpt dem enormt, Oavsett var de ville lägga sin "fokus". Direct X 11 är något de inte kan simulera med äldre kort som kör SLI så ett demo hade därmed satt punkt för konspirationsteorier om de faktiskt körde med ett GT300 eller inte.
Och med tanke på att den absolut största marknaden är spel och inte "GPU Computing" så känns det även väldigt konstigt att man inte vill visa något som helst angående DirectX 11.

Citat:

The second reason is that the board has a lot of wires sticking out, as well as test modules, and looks like a character from Terminator. Judging from we've learned in the last few days we are talking about a handful of boards if not even less than that.

Det är väl här skon klämmer egentligen, och det de kryper till korset med. Om de visar en attrap som ser ut som en färdig produkt, samt visar schyssta demo's på hur snabbt kortet är så ger de sken av att de faktiskt är längre fram med utvecklingen en vad de faktiskt är.

Citat:

Production is not that far away but Nvidia still works heavily to make the November launch possible. We believe that the decision to show a mock up card is definitely a bad idea as now, it looks like Nvidia wanted to deceive journalists and the rest of the world, with a mock up, claiming that this is the real deal.

Åsikt av författaren, bara o hålla med.

Citat:

NDA journalists might see the Geforce GT300 Fermi version in November unless something drastically changes and the availability should be later that month. We do expect big shortage of chips at launch due to high demand. Just remember what happened when G80 and G92 got out.

Jag hade lagt mycket vikt vid "might" som det ser ut nu

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Det kvittar väl om kortet som visades var äkta. brukar dom ens vara det?
Jag tycker det viktigaste är det vi får se i butikerna pris/prestanda.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Det kanske inte hade vart någon big deal ifall de sagt att det bara var en prototyp som de visade upp men eftersom att de inte informerade om det så är det ganska självklart att de skapar misstankar, inte sant?

Sedan så skulle jag gärna vilja ta del av källan som säger att de var en äkta fermi som var nerklockad.(för intressets skull!)

tillägg:

Det har väl en ganska stor påverkan? Om du sitter och väntar på att de ska leverera ett kort till jul och de visar upp ett demokort som inte fungerar och eventuell visar upp prestanda siffror med ett kort som inte ens är färdigt(om nu SolidReactors påståenden är sanna), Så kan du ju glömma att de hinner massproducera dem och släppa dem i tid. Så visst påverkar det konsumenter.

Han säger det själv under presentationen att den nyproducerade är 5ggr så snabb, när DP kommer att bli 8ggr snabbare. Han tillägger att ingenjörerna har fixat och donat så att de kunde använda sig av denna fermi upp till 5x speed under presentationen. Jag antar då att de har försökt att klocka den så högt och stabilt som möjligt.

bedöm själv

http://www.nvidia.com/object/gpu_technology_conference.html

Wednesday 9/30
1:00 PM PT
Opening Keynote with Jen-Hsun Huang

ca: 60% in på presentationen

Permalänk
Medlem

Jag som är lite äldre har aldrig riktigt fattat vad detta med fan boy innebär? Är det som att hejja på ett fotbollslag fast med en chipset-tillverkare ist.??? Helt sjukt isf.

On topic. Jag kan helt klart påstå att hela deras presentation känns ganska desperat då de ligger så pass mycket efter ATI i dagsläget... Det i kombination med att trovärdheten i demonstrationen nu är reducerad till obefintlig iom. deras "dummy kort" gör att jag ställer mig tveksam till att deras tidsplan kommer hålla. Men uttalande om kortet i sig avvaktar jag med att ge förens jag har sett prestandatester och priser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Jag som är lite äldre har aldrig riktigt fattat vad detta med fan boy innebär? Är det som att hejja på ett fotbollslag fast med en chipset-tillverkare ist.??? Helt sjukt isf.

On topic. Jag kan helt klart påstå att hela deras presentation känns ganska desperat då de ligger så pass mycket efter ATI i dagsläget... Det i kombination med att trovärdheten i demonstrationen nu är reducerad till obefintlig iom. deras "dummy kort" gör att jag ställer mig tveksam till att deras tidsplan kommer hålla. Men uttalande om kortet i sig avvaktar jag med att ge förens jag har sett prestandatester och priser.

Exakt på det viset är det, det är bara att luta dig tillbaks och njuta av underhållning i dess sämsta form.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Seriöst så tjänar ALLA på om Nvidia lyckas. Vi har inget att förlora på det. Dock så finns det all anledning till att vara skeptisk :S tycker inte det är värt att vänta. 3300 för ett 5870 är imo redan prisvärt (3800 var inte det). Btw så kan ingen garantera att Nvidia lyckas lansera sitt kort i år.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Jag förvånas inte längre av all skit Nvidia kläcker ur sig. Det ska mycket till innan jag köper deras produkter igen.

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant hur korten kommer se ut i färdigt tillstånd, har svårt att se att de skall bli mindre än 58-serien som redan de är fånigt stora fysiskt sett (det är många chassin som det kommer bli svårt att få in korten i).

Personligen hoppas jag inte det dröjer allt för länge innan korten släpps eftersom konkurrens alltid är till godo för oss konsumenter, men fruktar att vi inte ser dom i handeln förens tidigast första kvartalet 2010.

Undrar vad förresten aktieägarna tycker om att VD'n står och ljuger vid offentliga presentationer:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Så bara för att jag har ett nvida chassi så måste jag gilla nvidia då?

Kan de inte va för att jag gillar grönt som färg?

Då e ju alla som har chassin med blå belysning Intel eller gigabyte fanboys då.

Ojoj, vilken bra jämförelse!

Jag hoppas att du inte är seriös bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Jag som är lite äldre har aldrig riktigt fattat vad detta med fan boy innebär? Är det som att hejja på ett fotbollslag fast med en chipset-tillverkare ist.??? Helt sjukt isf.

On topic. Jag kan helt klart påstå att hela deras presentation känns ganska desperat då de ligger så pass mycket efter ATI i dagsläget... Det i kombination med att trovärdheten i demonstrationen nu är reducerad till obefintlig iom. deras "dummy kort" gör att jag ställer mig tveksam till att deras tidsplan kommer hålla. Men uttalande om kortet i sig avvaktar jag med att ge förens jag har sett prestandatester och priser.

Börjar väl med att säga att jag inte heller håller direkt på nån.

Men vad är det som är så sjukt med att hålla på antingen ati/nvidia?
För själv tycker jag det är mer sjukt med dessa som håller på ett fotbollslag (mest huliganer kanske) och slår sönder saker å sådant efter matcher osv. Inte sett direkt att många nvidia/ati fans gör det. Är väl nästan bättre att hålla på chipset-tiverk än ett fotbollslag och gå runt och slå sönder massa skit?(Bara en tanke.)

Som sagt håller inte direkt på nån men hoppas ju nu på att nvidia ska släppa något form av monster som är prisvärt osv så att man slipper allt detta som sägs i dessa trådar.

Permalänk
Medlem

inte för att göra nå flame inlägg.. Men har Andreas Dimestam jobbat på aftonbladet ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

vad är det som säger att han måste hålla i ett riktigt kort när han pratar?, det är ju prestandan som man bryr sig om.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900