Permalänk
Avstängd

Lite JailBreak frågor!

Hej Swec!

Köpte en iPod Touch 3G (8GB) i lördags!
Väldigt nöjd med den, men jag har kommit fram till att
nästan all grattis apps suger, och eftersom jag har ett
grattis konto så funderar jag på att jailbreaka den.

Hur-som-helst, har jag lite frågor:
[list="1"]
[*]:arrow: Är det säkert att jailbreaka?
- - -
[*]:arrow: Blir garantin ogiltig om man jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Vilket program ska man använda för att jailbreaka?
- - -
[*]:arrow: Finns det någon bra guide som visar hur man ska göra?
- - -
[*]:arrow: Finns det risk för att min iPod blir seg och får sämre prestanda och batteritid om jag jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Kan man råka total krascha sin iPod om man jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Är det någon fil som försvinner när man jailbreakar?
[/list=1]

Tack På Förhand

Permalänk
Medlem

"tonight there's gonna be a jailbreak, somewhere in this town"

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JDE
"tonight there's gonna be a jailbreak, somewhere in this town"

Har du jailbreakat?
Isåfall kanske du kan svara på frågorna ?

Permalänk

Re: Lite JailBreak frågor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Hej Swec!

Köpte en iPod Touch 3G (8GB) i lördags!
Väldigt nöjd med den, men jag har kommit fram till att
nästan all grattis apps suger, och eftersom jag har ett
grattis konto så funderar jag på att jailbreaka den.

Hur-som-helst, har jag lite frågor:
[list="1"]
[*]:arrow: Är det säkert att jailbreaka?
- - -
[*]:arrow: Blir garantin ogiltig om man jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Vilket program ska man använda för att jailbreaka?
- - -
[*]:arrow: Finns det någon bra guide som visar hur man ska göra?
- - -
[*]:arrow: Finns det risk för att min iPod blir seg och får sämre prestanda och batteritid om jag jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Kan man råka total krascha sin iPod om man jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Är det någon fil som försvinner när man jailbreakar?
[/list=1]

Tack På Förhand

1.Ja det är iaf säkert med redsn0w vet inte nått annat

2.ja garantin försvinner

3.Redsn0w

4.ja kolla youtube

5.Nej

6.Janå du kan ju få vissa kraschar men tror det är svårt med redsn0w

7.Inte om du sparar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund

7.Inte om du sparar

Så alla mina filer jag har på ipod (Musik, filmer ,apps , bilder) försvinner ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Så alla mina filer jag har på ipod (Musik, filmer ,apps , bilder) försvinner ?

Nej , om du sparar dom så är dom kvar

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om jag ska jailbreaka, jag är ju inte den ljusaste glödlampan om man säger så....

Permalänk
Avstängd

Funderar på att jailbreaka min iPod, någon som kan hjälpa ?

PS: Jag har en iPod Touch "3G" 8 GB, men det står i ett program att det är ipod touch 2g med iPhone os 3.1 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Jag vet inte om jag ska jailbreaka, jag är ju inte den ljusaste glödlampan om man säger så....

Jag blev också fundersam ett tag men sen när man väl var klar var det absolut värt det och det var grymt lätt och tog kanske 20 minuter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Funderar på att jailbreaka min iPod, någon som kan hjälpa ?

PS: Jag har en iPod Touch "3G" 8 GB, men det står i ett program att det är ipod touch 2g med iPhone os 3.1 ?

Skicka PM så kan jag hjälpa dig(kan hjälpa dig med ipodfan)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

När jag jailbreakade min iPod touch 8GB så använde jag denna videon och det var väldigt lätt och allt fungerade perfekt, http://www.youtube.com/watch?v=zsZsK7jtUD8&feature=related.

Ser nu att du sa 3G så jag vet inte om den här funkar, fast det står ju 2g sa du sen? :]
De senaste modellerna som kom ut var väll bara en uppgradering av 32 och 64GB, snabbare processor mm?
Så 8GB modellen är väll fortfarande samma som den jag köpte för bara nån vecka sen skulle jag tro.

Testa denna i så fall, lätt som en plätt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
Funderar på att jailbreaka min iPod, någon som kan hjälpa ?

PS: Jag har en iPod Touch "3G" 8 GB, men det står i ett program att det är ipod touch 2g med iPhone os 3.1 ?

http://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5104-guider-jailbreak-upplasning.html

Följ bara den guiden.. läs allt och kolla på videos. Då borde allt gå bra och inget krångla

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Redsn0w funkar inte ännu med iPod Touch 3G, men blackra1n gör det. I länken hittar du en guide för hur det ska appliceras.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
När jag jailbreakade min iPod touch 8GB så använde jag denna videon och det var väldigt lätt och allt fungerade perfekt, http://www.youtube.com/watch?v=zsZsK7jtUD8&feature=related.

Ser nu att du sa 3G så jag vet inte om den här funkar, fast det står ju 2g sa du sen? :]
De senaste modellerna som kom ut var väll bara en uppgradering av 32 och 64GB, snabbare processor mm?
Så 8GB modellen är väll fortfarande samma som den jag köpte för bara nån vecka sen skulle jag tro.

Testa denna i så fall, lätt som en plätt..

EDIT:
Jaha aj då missade det, OS 3.1 då funkar inte denna tyvär men han under mig verkar ha en bra guide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
EDIT:
Jaha aj då missade det, OS 3.1 då funkar inte denna tyvär men han över mig verkar ha en bra guide

Permalänk
Medlem

öhhh... det blev lite fel här, råkade trycka citera två gånger istället för ändra tror jag. :/
Så sorry för dubbelposten

Permalänk
Medlem

Re: Lite JailBreak frågor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan

[list="1"]
[*]:arrow: Är det säkert att jailbreaka?
- - -
[*]:arrow: Blir garantin ogiltig om man jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Vilket program ska man använda för att jailbreaka?
- - -
[*]:arrow: Finns det någon bra guide som visar hur man ska göra?
- - -
[*]:arrow: Finns det risk för att min iPod blir seg och får sämre prestanda och batteritid om jag jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Kan man råka total krascha sin iPod om man jailbreakar?
- - -
[*]:arrow: Är det någon fil som försvinner när man jailbreakar?
[/list=1]

Redan besvarat, men jag vill gärna svara på dessa frågor med.

1. Om du använder ett program som är gjord av en pålitlig grupp, som Dev team eller GeoHot, så är det väldigt säkert.

2. Så länge du gör en återställning av iPoden/iPhonen så kan inte Apple veta att du har jailbreakat den.

3. För iPod touch 3G gäller Blackra1n eller Pwnagetool. Pwnagetool är endast för mac, Blackra1n är för PC + mac.

4. Med Blackra1n är det bara att plugga i telefonen/iPoden i datorn och starta programmet, sedan vänta och läsa vad programmet säger. Min farmor skulle säkert klara av detta och hon har aldrig suttit vid en dator innan.
Tror det står på Dev-teams hemsida hur man använder Pwnagetool.

5. Aldrig hört att detta skulle hända. Dock med senaste firmware (3.1.x) så verkar många fått mycket dålig batteritid.
Kort svar på din fråga: nej

6. Ja. Gör en återställning och allt är frid och fröjd igen.

7. Tror jag läste att allt förutom Cydia försvann för en person på hans iPhone 3G (eller 3GS) efter att han försökte jailbreaka, men jag är inte säker så jag kan inte svara på den frågan.
Högerklicka på din iPod i iTunes och gör en säkerhetskopia innan du jailbreakar så är du säker.

Om du jailbreakar, installera isåfall Bossprefs. Då kan du stänga av Apples kill switch (en funktion som gör att Apple kan gå in i din iPod/iPhone när de vill och ta bort program de inte tycker att du ska ha).

Permalänk
Medlem

En fråga från mig också.

Är det någon kan synka sina program de har laddat hem från Cydia? Bara program jag köpt från Appstore hamnar i iTunes.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lite JailBreak frågor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodfan
[*]:arrow: Är det säkert att jailbreaka?

1. Om du använder ett program som är gjord av en pålitlig grupp, som Dev team eller GeoHot, så är det väldigt säkert

Dessutom bör programen man lägger in - dvs. syftet med att Jailbreaka över huvud taget - komma från mycket säkra källor för det finns noll säkerhet i en iPod / iPhone om man går förbi certifikatskollen i iTunes, vilket man gör med Jailbreak.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Hm... Får se om jag jailbreakar, kanske om ett tag.

ni kan gärna fortsätta fråga om jailbreaking och så i denna tråd

Permalänk