D-Link dns313 nätverks hårddisk hur ansluter jag?

Permalänk
Medlem

D-Link dns313 nätverks hårddisk hur ansluter jag?

Hola!

Sitter och försöker få igång en nyinköpt nätverkshårddisk. Den funkar i en stationär dator. Men jag vill komma åt den genom nätverket. Har trådlöst modem. När jag kör med routern från den stationära datorn så tvingar den undan modemet och internet dör. Men sen försökte jag sätta hårddisken genom modemet men jag kan inte hitta den genom där.

Är lite nabb när det gäller detta.

Ska jag sätta routern i modemet och köra den igenom där? Fas då kanske det finns risk för att modemet för igen eftersom det redan är trådlöst?

mvh

M

Permalänk
Medlem

läs i bruksanvisningen som följde med NAS-boksen. Där är det säkert ett par bilder som du kan se hur du skall koppla in fanskapet

R.T.F.M finner du her, men dog på änlisj
ftp://ftp.dlink.se/Products/dns-products/dns-313/Documentatio...

Lycka till

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk
Medlem

Jag har en D-Link DNS323 och har kopplat min via routern.

In med skivan i datorn du fick med, konfa det som behövs (ge den IP-adress m.m.) och sen anslut den som en nätverksenhet (finns en knapp för detta också i D-Links program)...

Efter att min 323a formaterat diskarna hade jag den som en nätverksenhet på mindre än 1 minut, och då kör jag med statiska IP-adresser.

Hur tusan kan den "knuffa undan Internet"? Säker du sätter den i rätt portar osv?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig