Permalänk
Medlem

Anslutningsproblem? D-Link DIR-615

Min router D-Link dir-615 har strulat ett tag nu.

Den tappar anslutning då och då, men den verkar bara tappa ansutningen till webbläsaren, att den inte kan ladda fram sidorna förrän jag "renew"ar ip-adressen. Detta kan hända 6-7 gånger om dagen och oftast när jag inte använder datorn och kommer tillbaka lite senare och upptäcker att det har hänt.
Spotify och voddler fungerar alltid (sökfuntioner, uppspelningar etc) men ska jag samtidigt in på aftonbladet eller andra sidor så får den ingen anslutning till internet utan då måste jag in på routern och renewa ip-adressen för att det ska fungera igen.

Det verkar inte som att det påverkar eventuella nedladdningar utan det verkar som sagt vara begränsat till webbläsaren. Detta händer med samtliga webbläsare så något strul med webbläsaren ska det nog inte vara.

Någon som förstår sig på vad jag menar? är lite dålig på att förklara! Och isåfall kanske har någon idé om vad som kan vara fel?

Visa signatur

iMac 27" Mid-2011

Permalänk
Medlem

japp fattar, låter exakt som det problemet min mor hade, fick köra in ny firmware i hennes router,

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |