Microsoft Windows 7 Home Premium family pack?

Permalänk

Microsoft Windows 7 Home Premium family pack?

Tja jag är halft förvirrad om Microsoft Windows 7 familje pack varför?
Jo jag kan inte hitta den nån stans om vart man kan köpa den
då tänkte jag fråga sweclockers om någon vet nån länk eller en lista på butiker som säljer family pack. jag själv hittar inget.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Dustin har den engelska för förbokning:
http://www.dustinhome.se/pd_5010364500.aspx

Attraktivt pris. Begriper dock inte riktigt hur licensen fungerar. Verkar vara en "upgrade", vilket då skulle innebära att man måste ha tre burkar med xp/vista licenser.

Ska själv köpa Win7 till nya burken och låta ungarna/frugan ta de två gamla burkarna/licenserna. Eftersom jag bara har två oem-licenser av xp idag så tror jag inte jag har någon nytta av Family-erbjudandet, eller? Priset är ju som sagt duktigt lågt för att man inte skulle behöva tre redan befintliga licenser, men hoppas kan man ju. Aja, kan ju iofs alltid leta reda på en gammal xp-licens till tredje burken så är ju problemet kanske löst.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju bara retail versionen av winxp/vista som funkar med win 7 family pack. OEM har ingen uppgraderings-path.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [N]
Dustin har den engelska för förbokning:
http://www.dustinhome.se/pd_5010364500.aspx

Attraktivt pris. Begriper dock inte riktigt hur licensen fungerar. Verkar vara en "upgrade", vilket då skulle innebära att man måste ha tre burkar med xp/vista licenser.

Ska själv köpa Win7 till nya burken och låta ungarna/frugan ta de två gamla burkarna/licenserna. Eftersom jag bara har två oem-licenser av xp idag så tror jag inte jag har någon nytta av Family-erbjudandet, eller? Priset är ju som sagt duktigt lågt för att man inte skulle behöva tre redan befintliga licenser, men hoppas kan man ju. Aja, kan ju iofs alltid leta reda på en gammal xp-licens till tredje burken så är ju problemet kanske löst.

Schyst en länk
Ja som jag har försåt det så är det en Upgrade version från anntingen Vista/XP men det ska inte spela nån roll om det är Ome eller inte för att kunna använda Family Pack för att uppgradera till Win 7. Så länge det inte är en piratkopia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Så länge det inte är en piratkopia.

Säker på detta?

Går det uppgradera från windows 7 starter till detta?