Permalänk
Medlem

Vilken dator för 5000 kr?

Tjena, det är så att min polare är sugen på att köpa en egen dator, då han sitter på familjens gemensamma. Det han ska använda datorn till är att spela CS Source och left 4 dead, även kolla film m.m. Undrar då om de paketen som Sweclockers har lagt upp duger till de ändamålen? han vill inte lägga ut mer än ungefär 5000:- för datorn.

Frågan är då räcker dessa 2

Intel 5k

eller

AMD 5k

till att spela CS Source och left 4 dead på? Source vet jag att den klarar men det är left 4 dead som jag är lite fundersam över, det ska ju flyta på utan lagg iaf.

Tack på förhand

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem

:x ?

(För dåligt nätaggregat? :/)

Permalänk
Hedersmedlem

*titel redigerad*

Permalänk
Medlem

:U?

Permalänk
Medlem

tycker jag är ett bra paket sen så när han får ihop lite mer pengar kan han köpa en minnessticka till. Grafikkortet räcker mer än väl till Left4dead. Nätagget också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---inet2.JPG

tycker jag är ett bra paket sen så när han får ihop lite mer pengar kan han köpa en minnessticka till. Grafikkortet räcker mer än väl till Left4dead. Nätagget också

För en speldator hade jag hellre lagt lite mer på grafikkortet i jämförelse med processorn. Ok att det räcker till L4D men om det är det mest krävande som ska spelas borde man inte behöva lägga så mycket på en processor. Och om det ska spelas mer avancerade spel i framtiden (gissar jag på) så skulle det alltså va bra att lägga lite mer på ett grafikkort.

Men jag tycker det funkar bra om man tänker sig att uppgradera grafikkortet senare, för då kan man klara sig ett tag på samma processor ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingOfSweden
För en speldator hade jag hellre lagt lite mer på grafikkortet i jämförelse med processorn. Ok att det räcker till L4D men om det är det mest krävande som ska spelas borde man inte behöva lägga så mycket på en processor. Och om det ska spelas mer avancerade spel i framtiden (gissar jag på) så skulle det alltså va bra att lägga lite mer på ett grafikkort.

Men jag tycker det funkar bra om man tänker sig att uppgradera grafikkortet senare, för då kan man klara sig ett tag på samma processor ändå.

Jag hör vad du säger men problemet är ju att 5000:- är en ganska knepig prisklass. Trist att behöva byta prolle och grafikkort inom ett år. Dessutom är ju grafikkortet betydligt enklare att byta ut. Helst skulle jag vilja slänga in ett HD4870 men då går datorn för 6000:- iofs får man då en mycket kompetent speldator.