Bugg-kaoset i BF:1942

Permalänk

Bugg-kaoset i BF:1942

Här kan vi väl alla summera buggar och annat skit som gör spelet ospelbart, och ni som lyckats få det spelbart kan väl posta svar och tips här? Känns bättre med en stilren tråd än de andra två..

Buggarna hittills är alltså, för mig;

1. Svartskärm-syndromet:
Skärmen blir svart sen hamnar man på skrivbordet igen.

2. Dumpning av fysiskt minne:
Om du lyckas komma vidare så kraschar grafiken om man kör över 1024 (?)

3. Ljudet, fruktansvärda oljud som gör det omöjligt att spela med ljud.

4. Joina servrar är ett helvete eftersom att det står att halvtomma servrar är tomma och servrar utan lösenord har lösenord osv..

Lösningar:

1. Sänk din skrivbordsupplösning till 1024, dra ner till 60hz. Reboota några gånger.

2. Håll dig under 1024 med låga detaljnivåer.

3. ??

4. ??

Jag kommer inte att köpa spelet i det här skicket.

Fan ta DICE för att dom har förstört en bra idé

Visa signatur

"En diplomat är en man som tänker sig för två gånger innan han ingenting säger." -Frederick Sawyer

Permalänk
Medlem

jag som tyckte det verkade bra, men MP demot är ju så j*kla buggigt!

Permalänk
Medlem

För mej funkar det! Dock laggar det när jag har 30 i ping.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

jag har bara haft bugg 3 och 4, men de är nog jobbiga ändå.
dessutom har jag jobbiga hack lite då och då (och jag tror inte det beror på att datorn är slö)

Permalänk
Medlem

Nån som testat spelet över LAN? Tänkte att servrarna kan vara lite ostabila...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Njä har aldrig spelat över lan...

Rawis din usling, blir lite avis

Men de måste ju släppa en patch eller nåt? eller hur? snälla säg att dom måste göra det!!

Jag vill så j-a gärna KÖPA det där förbövlade spelet!
Och jag har inte köpt ett spel sen, öh, typ Halflife eller något..

Visa signatur

"En diplomat är en man som tänker sig för två gånger innan han ingenting säger." -Frederick Sawyer

Permalänk
Medlem

bugg 3 har jag haft problem med, var nära att köpa ett nytt ljudkort ett tag där
tills jag fick veta att det var en program bugg och inte hårdvarufel..
jag brukar bara stänga av högtalarna ett tag så brukar det gå över typ 20 sek elelr något i den stilen..

buggar 1, 2 och 4 har aldrig hänt mig..

Visa signatur

Processor : AMD XP 1700+ @ ( 1700+) | Moderkort : ASUS A7V266 | Minne : 512Mb Samsung PC2100 | HDD : IBM 60GXP 40Gb + IBM 120GXP 120Gb | Aggregat : 300W < Grafikkort : ASUS GeForce2 PRO 200/400 @ 229/456

Permalänk
Medlem

dumpning av fysiskt minne har jag fått. men jag kan spela vidare och låta varnings skylten va bara..

men spelet går väldigt segt. man måste kolla fps på nått sätt.. men sp demot funka utmärkt så det e jävla mysko.. har bra ping o allt..

sen säger det att servrarna e fulla fast det är bara nåra pers på dom ... dom borde nog ha arbetat lite mer på det innan dom släppte det...

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

4 är det enda problemet jag haft och det är på 2 datorer, annars så har det varit en STOR skillnad mellan det här och SPbetan

PÅ enda datorn så kör jag 21.83 och 1024x768 i windows och på den andra 28.32 och 800x600 har inte pillat med frekvensen så den står nog på 85

Permalänk
Medlem

för att kolla fps skriv detta i consolen:

console.showfps 1

dock så kommer den längst upp så man ser inte så man får trycka F2 för medelande så ser man bättre..

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

SP demot har flutit på underbart, men detta tar priset i buggväg, avinstallerade efter 3 försöket....

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med MP demot, flyter bättre än SP demo.

Permalänk

Hmm, vad är det där problemet med ljudet egentligen? (har inte spelat spelet)
Är det bara extremt höga ljud eller är det nåt brus?

Permalänk
Medlem

Grafiken verkar helt ok.

Lite synd att, som dom själva säger:
"Nvidia geforce ONLY"

Undra om dom blev sura för att det
funkar på radeon?

Permalänk
Medlem

Ny bugg.

Spelet hänger sig när man ska connecta till en server >:(

Permalänk

Dumpning av minne är det enda problemet jag har haft, det uppstod när jag hostade en server, spelade med alla detaljer på fullt 1024, samt läste readme, och satt på icq

Ljud buggen blir bra igen om man kör 11Khz

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Medlem

Jag får bugg 1 och det är NVRefreshtool som hänger spelet eftersom jag ställt in att datorn alltid ska använda 85Hz annars får man ont i huvudet/ögonen.

SP demot fungerade dock, lite konstigt..

Får vänta tills min polare köper det så jag kan testa det först innan jag eventuellt köper det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Major_konig
Dumpning av minne är det enda problemet jag har haft, det uppstod när jag hostade en server, spelade med alla detaljer på fullt 1024, samt läste readme, och satt på icq

Ljud buggen blir bra igen om man kör 11Khz

Inte för mig...

Visa signatur

"En diplomat är en man som tänker sig för två gånger innan han ingenting säger." -Frederick Sawyer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Hmm, vad är det där problemet med ljudet egentligen? (har inte spelat spelet)
Är det bara extremt höga ljud eller är det nåt brus?

brus.. myyyycket brus...

Visa signatur

Processor : AMD XP 1700+ @ ( 1700+) | Moderkort : ASUS A7V266 | Minne : 512Mb Samsung PC2100 | HDD : IBM 60GXP 40Gb + IBM 120GXP 120Gb | Aggregat : 300W < Grafikkort : ASUS GeForce2 PRO 200/400 @ 229/456

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buffeln

Inte för mig...

testa att kryssa i "hardware accaleration(stavning!? )" på sida 2 i soundinställningarna..

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Mysko att så många har problem...
Det här är ju inte en beta utan en demo version.
(Ok, visst den används som en beta, men ändå)

Öhm, är det här det första spelet som kräver
"hardware - TnL" ????

Man borde ju skicka lite klagomål till dom för detta liksom...

Permalänk
Medlem

det hackar grymt på min burk.. (se sign) vet fan inte varför.. inte problem med minnet eller någe annat som är listat ovanför..

Permalänk
Medlem

funkar pefra för mig, förutom att jag inte hittar nån server som har under 100 i ping.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Men alltså... Fullversionen kommer ut nån gång i November om jag inte minns fel? det ger väl dem ganska mkt tid o fixa till buggar osv.. Vilket dem antagligen kommer göra med?

Permalänk
Medlem

en jobbig bugg är den att när man ska connecta till en server där det står 5/16 så står det sen FULL alltså e det något fel med spelet om den inte kan visa correkta siffran för hur många som e inne på servern.. jobbigt som tusan :/ sen e jö ALLA servrar fulla allafall alla dom bra.. sen finns så klart dom med password ..

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Ja, det jobbigaste är att hitta server då de antingen är fulla trots att det var typ 2/32 sen att man lätt blir dissad när man väl kommer in =/
Har ni förresten upptäckt att det står ...demo 1.0 i huvudmenyn? Antagligen kommer demot att uppdateras (hoppas).

Permalänk
Medlem

Funkar fin fint för mig

bara problem med att ljudet kruppar ur ibland...men annars är det kalas.

spelat 4h i sträck nu nästan...puh!!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Men alltså... Fullversionen kommer ut nån gång i November om jag inte minns fel? det ger väl dem ganska mkt tid o fixa till buggar osv.. Vilket dem antagligen kommer göra med?

Är du redo att betala ~400kr för ett spel som kanske inte går att spela? inte jag ivf..

Visa signatur

"En diplomat är en man som tänker sig för två gånger innan han ingenting säger." -Frederick Sawyer

Permalänk
Medlem

anno satte upp en server nu på 213.112.112.10

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Demot har fungerat felfritt för mig, de få gånger man kommit in på en någorlunda snabb server..

Ingen här på swec med schysst lina som vill hosta ett lir ikväll, för just nu verkar det kört att komma in någonstans överhuvudtaget.

Visa signatur

tihi