Permalänk
Medlem

Det var en bra fråga faktiskt och jag ska kolla upp det så fort jag kommer tillbaka hem, är precis på väg och ska hämta upp ett nytt grafikkort samt DVD-brännare med SATA.
- Jag tror dock att det ska kunna fungera bra, även om det inte blir allt för snyggt kanske om den liksom sitter inne i facket.

Mvh, Eddie

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

Men har du inte satt minnena fel? Ska inte båda vara i samma slags sockel (antingen båda i de vita grejerna eller blåa)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Men har du inte satt minnena fel? Ska inte båda vara i samma slags sockel (antingen båda i de vita grejerna eller blåa)?

Det stämmer bra det, om man använder 3 kanaler men eftersom killen jag köpte grejjorna av tyckte det var en bra idé av någon anledning, att bara köpa ett 2x2GB kit ska de, enligt manualen sitta precis som de gör nu.

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eduardo
Det stämmer bra det, om man använder 3 kanaler men eftersom killen jag köpte grejjorna av tyckte det var en bra idé av någon anledning, att bara köpa ett 2x2GB kit ska de, enligt manualen sitta precis som de gör nu.

Jaha, de var väl lite surt.. För nu körs de väl inte i triple channel?

Permalänk
Medlem

Nej precis endast dual channel, det fungerar givetvis kanon det med men får ju inte ut max av mina minnen så när ekonomin återhämtat sig efter senaste månadernas inköp blir det till att sälja de jag har nu och köra på 3 st 2Gb-stickor skulle jag tro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Altså en sak jag tycker du snålat lite med är en ny processor kylare. Jag vet inte varför men jag tål helt enkelt inte orginalkylarna.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

Titan verkar vara bristvara som en del skriver.
Jag beställde när Indomo listade sina chassi och fick mitt Titan i fredags.
Har dock inte dragit av plasten på fronten än

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Altså en sak jag tycker du snålat lite med är en ny processor kylare. Jag vet inte varför men jag tål helt enkelt inte orginalkylarna.

Hehe jo jag vet men med tanke på att jag bara tänkte köpa lite mer ram till mitt gamla system men slutade med allt det jag har nu istället så finns det ett lagom stort hål i plånboken att fylla

Nästa uppgraderingar kommer hur som helst att bli;

1. Nya ram, avsedda att köras trekanaligt
2. CPU-Fläkt och därmed blir det även lite överklockning av CPU´n skulle jag tro.
Inom ett år eller så lär det vara dags för ett nytt grafikkort igen, förhoppningsvis har då Fermi kommit ut och kanske hunnit sjunka lite i pris.

amdmannen-> Okey vilken tur för dig! - Själv velade jag som bara den mellan svart-titan men när de inte skulle få in några titanfärgade på ett bra tag så fick de bli ett svart men det ångrar jag inte

Hojta gärna till om du får upp någon bild med plasten avtagen då, så man får se hur de ser ut i "verkligheten"

Mvh, Eddie

Visa signatur

Permalänk

Ahh ska försöka knäppa lite pics hur det ser ut, någon dag

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Medlem

- Dubbelpost-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe gött, själv hade jag tänkt ta några uppdaterade bilder av insidan på mitt men känns så trist med min kassa mobilkamera bara, så får nog ta att införskaffa en något bättre digitalkamera för bättre bilder med

Visa signatur

Permalänk

Bra logg med mycket bilder och info
Har själv ett likadant chassi och är helnöjd Lite väl trångt bakom moderkortsplåten men det går...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

9p, för att du skrev som en liten sammanfattning om hur chassiet känndes, dina tankar och i vissa delar hur du gick till väga. Som en lite lättare rewiev.
-1 p för att jag tyckte inte om bilderna; suddiga och jag tyckte att dom kunde varit utförligare (dvs. visa mer det du nämner under texten ex. "färgen" till hdd vaggorna)

Permalänk
Medlem

Sennebring -> Tack tack, tyvärr är ju inte bilderna av toppkvalité men hoppas ändå de kan uppskattas än inga alls
- Jo det blir lite väl trångt och man får väl inte till kabeldragningen där bak riktigt precis som man skulle vilja, men det får ju funka!

swetox -> Tack ska du ha, det var precis så jag tänkte när jag gjorde den med, ang bilderna vet jag att de verkligen suger men dessvärre har jag ingen bättre kamera i hushållet för tillfället :/
- Tack för synpunkten om mer utförligare bilder, det kommer jag absolut tänka på till nästa byggblogg/galleri!

Mvh, Eduardo

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Sennebring -> Tack tack, tyvärr är ju inte bilderna av toppkvalité men hoppas ändå de kan uppskattas än inga alls
- Jo det blir lite väl trångt och man får väl inte till kabeldragningen där bak riktigt precis som man skulle vilja, men det får ju funka!

swetox -> Tack ska du ha, det var precis så jag tänkte när jag gjorde den med, ang bilderna vet jag att de verkligen suger men dessvärre har jag ingen bättre kamera i hushållet för tillfället :/
- Tack för synpunkten om mer utförligare bilder, det kommer jag absolut tänka på till nästa byggblogg/galleri!

Mvh, Eduardo

Jag tänkte inte speciellt mycket på bilderna Man ser det man behöver se och det räcker för mig Kabeldragningen är svår att få till Jag la ner nån timme för nån dag sen men det vart knappt bättre...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe okey, du är nog den förste som inte har någon anmärkning på dess kvalité då.
Jo det är den verkligen, och det känns om att vissa av de dära tänkta hålen i plåten är för små med, samnt så är gummit i dem väldigt stelt med.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hehe okey, du är nog den förste som inte har någon anmärkning på dess kvalité då.
Jo det är den verkligen, och det känns om att vissa av de dära tänkta hålen i plåten är för små med, samnt så är gummit i dem väldigt stelt med.

Hålen är lagom men gummit är stelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det kan jag nog hålla med om, även om ett något större hål, i alla fall längst ner vid nätagget skulle uppskattats eftersom jag inte har ett modulärt nätagg och en jädrans massa kablar.

En tanke nu är att man ju kanske kunde tagit ur och "fettat in" gummipackningarna ett tag innan man monterar allt så kanske de skulle mjukna upp lite?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo det kan jag nog hålla med om, även om ett något större hål, i alla fall längst ner vid nätagget skulle uppskattats eftersom jag inte har ett modulärt nätagg och en jädrans massa kablar.

En tanke nu är att man ju kanske kunde tagit ur och "fettat in" gummipackningarna ett tag innan man monterar allt så kanske de skulle mjukna upp lite?

Testa! Jag har modulärt vilket underlättar mycket Får plats med alla de kablarna i hålet men det är hyffsat svårt att få igen sidoplåten då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det kan jag tänka mig att det gör!
Nja, jag har fått trycka i dem där jag vill ha dem nu så jag får väl vara nöjd, skulle kommit på det innan jag började mecka, hehe.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo det kan jag tänka mig att det gör!
Nja, jag har fått trycka i dem där jag vill ha dem nu så jag får väl vara nöjd, skulle kommit på det innan jag började mecka, hehe.

Hehe orkar inte testa jag heller då det är ett jävla jobb att plocka ut alla komponenter igen... .P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm. IDE i ett i7 bygge? Det drar bort 2 poäng. Sen tycker jag det är rörigt, och bilderna är inte dom bästa. Men du har iaf ett fint chassie. 4p.

Permalänk
Medlem

Sennebring -> Jo precis, är ju tyvärr det som får en att låta bli

1994-> Som du kanske kan se så är IDE-brännaren utbytt mot en SATA och enda anledningen att där var en IDE från början var att jag köpte en dator med den i, alltså i den fanns i7an, moderkort, 8600gt grafikkort, kasst nätagg och IDE brännaren, det som var skit har ju åkt ut och i kom bättre saker, vilket jag tycker framgår ganska tydligt om man följer bilderna/texten.

Bilderna suger, jag vet.

Visa signatur

Permalänk

Kör 8600GTt till PhysX ? annars fint, 8p!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

Nja det har jag sålt, men mitt GTX260 kommer nog få köra PhysX när de nya korten från Nvidia kommit ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, herr noctua ^^ han gör ett bra jobb iaf!

Fin låda btw

Permalänk
Medlem

Jodå det gör han absolut och man kan inte vara annat än nöjd, det är en herre som gärna får stanna och kyla lääänge

- Det tycker jag med

Mvh, Eduardo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

förstår inte att du inte fick till kabeldragningen bättre, ser nästan lika stökigt ut som i din gamla låda..

Permalänk
Medlem

Ja kabeldragningen var inte den bästa, ser ut som han inte utnjyttat hålen i chassit.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

noctuan i taket sitter fel väg, om det inte är meningen att blåsa in.

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]