Install.Problem. Age of Empires3-asian

Permalänk
Medlem

Install.Problem. Age of Empires3-asian

Jag hade installerat

Age of empires 3
Age of empires 3 - warcheifs
Age of empires 3 - asian dynasties

på H:

Avinstallerade dessa, senare installerade jag igen och då på C:

MEN, när jag skulle installera den sista expandern, Asian dynasties,
SÅ:
1. bad den inte cd-key utan tuffade på direkt
2. Började installera på gamla H: platsen
3. Ganska tidigit stoppade den och frågade efter Disk 1

* Testade att stoppa in alla skivor men kom ingen vart.
* Testade avinstallera allt, och installera de andra på H: där asian försökte installera sig. Detta hjälpte dock inte.

Jag misstänker - att jag måste misslyckats med avinstallera asians på något vis så allt blir tjosan hejsan nu...

Hur går jag vidare med detta utan att formatera om hårddisken

---------------------

Min andra dator, som jag lanade detta spelet med, har också en lyckad installation. Jag kan inte bara kopiera över den mappen? Anar ett nej för det är väl en miljon regfiler å skit utspridda...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Du får nog rensa reg-filerna innan du provar att installera på annan partition/hdd.

CCleaner is your friend

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

många fel fanns, men inte hjälpte det..

irriterande, det har ju funkat förut, på två datorer...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Prova att avinstallera alla AOE3-spel, ta bort alla kvarliggande register och prova igen?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Avinstallerade allt, körde ccleaner några gånger, sen körde jag system mechanic... lagade, rensade och donade...

Men likförbannat så fanns sparad profil kvar i AoE3... warchiefs gick bra att installera men asian hoppa rätt i installeringen utan fråga om koden, och fastnade...

helt sjukt om man ska behöva formatera och börja om hela datorn för få ordning på't...

funderar på testa att köpera över alla installerade filer från andra datorn... humpfssssss.....

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Profilen är väl i mina dokument? fast det kan väl inte stöka till ett sådant problem?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Ladda hem 'Your Uninstaller' och ta bort det, då borde det lösa sig!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.