Permalänk
Robot

Cm Stacker Lamborghini UPDATE!

Projekt start.

Nu är det dags för projekt arbete i skolan, efter som jag går fordon lackering och egentligen inte får göra något med lackering tänket jag, va fan dom kan ju inte säga nej om jag lackar något lite annorlunda, sagt och gjort.

För tillfället ska jag använda mig av ett ljuddämpat chassie som bara står, och kommer lacka om mitt Cooler master stacker chassi.

Projektet går ut på att lacka om mitt stacker i 2 olika färger, in och utvändigt, ta bort vatten kylning då jag är trött på den eftersom pumpen läcker.

Det som kommer in handlas är inte mycket men fyller väl på vart eftersom först är:

Arctic Cooling Accelero S2 till grafikkortet

Nytt grafikkort om ekonomi tillåter

Mer ramminne

Win 7 ultimate (med studentrabbat)
_______________________________________

Färgen är inte bestämd, men funderar på en svart metallic pearl innuti och lamborghini orange utanpå, kommer ej lämna några färgkoder och kommer blanda en unik färg dvs lite extra grova metallic korn osv.

Får färgen gratis genom skolan så pris frågor är onödigt kan inte svara exakt dock på ett ungefär i färgkostnad beroende av hur många 0. L jag kommer använda.

Spec:
Moderkort: M4A79T Deluxe
Ramminne: Corsair xms3 ddr3 2x1gb
Processor: Amd Phenom II x3 720 @ 2,73ghz
Grafikkort: Geforce 8500gt 256mb ddr3
Hårddiskar:WD Raptor 74gb system och WD 500gb
Nätagg: Corsair 520w

Temps:
Cpu Idle 26c load vet inte
Grafikkort: med vatten 36c idle 40c load
med passiv idle 42c inte testat load
Diskarna ligger runt 28-35c

Bilder kommer strax måste ladda kameran så håll till godo

Mvh/P

Besök albumet: Cm Stacker Lamborghini UPDATE! av Pontus06

Permalänk

SPECS!:D

ser fram imot lackering, kan bli riktigt snyggt, stacker är ett trevligt chassi
Lycka till!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut

Ger poäng senare

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Flytta på ena ram-minnet, du använder inte Dual-channel. Känns ju lagom onödigt att använda vatten enbart till grafikkortet

Men men, ger inga poäng än då du inte är klar med lackeringen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Flytta på ena ram-minnet, du använder inte Dual-channel. Känns ju lagom onödigt att använda vatten enbart till grafikkortet

Men men, ger inga poäng än då du inte är klar med lackeringen?

jo det är dualchannel. Han har amd verkar det som och deras slots är 1-2-3-4 och inte som intel som har 1-4-2-5-3-6 eller 1-3-2-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0h4nN
jo det är dualchannel. Han har amd verkar det som och deras slots är 1-2-3-4 och inte som intel som har 1-4-2-5-3-6 eller 1-3-2-4

Jo, det har du rätt i. Vid närmare eftertanke så var det inte ett P5Q-kort jag såg Kikade lite snabbt bara.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

ska fixa specs osv, det här är bara en projekt start inför skol arbetet så ta det lugnt förstår dom som röstar lågt eftersom det inte är en pärla än, men vad tycker ni om lamborghini orange och pearl metallic svart ? orange ut sda svart insida, borde väl funka ?

mvh/P

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag tycker du ska lacka det som är silver just nu i orange och resten svart, det blir nog fint som smör!

Sen är det ju obligatoriskt med en lamborgini logga (lackad såklart) uppe på taket, eller i fronten, men då det är galler i fronten så misstänker jag att loggan inte kommer bli så snygg.

Permalänk
Medlem

nej tanken va ju orange utsida, allt orangea, och sen behålla de svarta på framsidan just för att det är galler och skit, orkar inte slipa så noga för ett chassi och blank metallic svart med pearl effekt på insidan , idéen med lamborghini loggan va ganska najs, polare i klassen är ganska duktig på motiv så frågar han då jag verkligen inte kan motiv lackering xD

Blir nog att åka o köpa kylare till grafikkortet idag också !

Mvh/P

Permalänk
Medlem

kanske rensa bort damm? :S shit vad dammigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninjabeirut
kanske rensa bort damm? :S shit vad dammigt!

Menar du i fronten så är det för att de sitter 120mm fläktar där som ska bort, ska bara ha den översta till diskarna!

och har inte brytt mig om att städa burken på ett bra tag men ska ju ändå lacka allt och så, update kommer lite senare !
Mvh/P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Flytta på ena ram-minnet, du använder inte Dual-channel. Känns ju lagom onödigt att använda vatten enbart till grafikkortet

Men men, ger inga poäng än då du inte är klar med lackeringen?

haha onödigt ja, kul? ja, tänkte att jag skulle se hur mycket jag kunde få ner grafikkortet i temps med org kylare va idle runt 60c med vatten va de 36c idle o 40c load

kör dual channel

Mvh/P

Permalänk

orka lägga pengar på cpu kylare och gpu kylare när du inte ens har råd med ett nytt grafikkort, ? spara pengarna och köp ett bättre grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus_86
orka lägga pengar på cpu kylare och gpu kylare när du inte ens har råd med ett nytt grafikkort, ? spara pengarna och köp ett bättre grafikkort

Han kanske har kollat ut vad för kort han ska köpa och AC kylaren kanske passar på det med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus_86
orka lägga pengar på cpu kylare och gpu kylare när du inte ens har råd med ett nytt grafikkort, ? spara pengarna och köp ett bättre grafikkort

cpu kylaren har jag haft i nått år, och inte jag som betalade den, samma här, betalade inget själv för kylaren och musmattan, dessutom spelar jag inte spec mycket så nytt grafikkort är inget jag är i behov av just nu.

Mvh/P

Permalänk
Medlem

nice! tycker dock du ska fixa Win7 på annat håll så har du råd med något annat!

win7 är rena rånet

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

jo men emd student rabbat kostar det 1500 sen kan man ju önska sig det i julklapp xD

Mvh/P

Permalänk

Tjena jag har exakt samma moderkort och en amd phenom 2 705e och har fete problem med min dator laggar på spel som jag inte alls borde , undrar om du har haft samma prob , btw ska man kleta in lite extra kylpasta på processorn när man får den eller räcker det me det som sittter på originalkylaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Tjena jag har exakt samma moderkort och en amd phenom 2 705e och har fete problem med min dator laggar på spel som jag inte alls borde , undrar om du har haft samma prob , btw ska man kleta in lite extra kylpasta på processorn när man får den eller räcker det me det som sittter på originalkylaren?

Räcker med det som redan finns på originalkylaren. Får inte bli för mycket kylpasta.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Tjena jag har exakt samma moderkort och en amd phenom 2 705e och har fete problem med min dator laggar på spel som jag inte alls borde , undrar om du har haft samma prob , btw ska man kleta in lite extra kylpasta på processorn när man får den eller räcker det me det som sittter på originalkylaren?

det som sitter på org kylarn räcker gott och väl, har inte upplevt några problem alls med moderkortet, den har klockat fint upp till 3ghz ungefär men ostabilt, har du kolla på dina temps osv ? min data laggade med org kylaren pga att grafikkortet blev för varmt kolla alla dina temps ! vad är resten av dina specs då ?

Mvh /P

Permalänk
Medlem

Fin lack. Hur och med vad har du målat?

Permalänk

Vart kan man köpa det snuset ? btw verkar bli snyggt, röstar när det är färdigt

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Hedersmedlem

Ytan blev ju mkt fin, ser nästan ut som pianosvart och inte metallsvart. Väntar med betyg tills det är klart.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Har du sli ? XD Såfall kan du få mitt gamla 8500 GT Från Leadtek, med heatsink på orginal

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whiskycoke
Vart kan man köpa det snuset

Finns på många ställen i Malmö. Det heter "Probe Whisky" tror jag. Snusade det snuset för en himla massa år sedan. Ganska bra snus.

Permalänk
Medlem

Snuset finns bara i vissa affärer och heter som sagt probe whiskey

Lacken är bas färg dvs ändast blank svart, lägger orange på det imorgon, lägger en bas svart för att få rätt djup i den orange färgen och att det silvriga aluminiumet inte ska lysa igenom!

Använder mig av Billackerings saker, Lacksprutan kan ja lägga upp bild på, Devilbiss Pro kostar ca 5000kr men man får köpa den billigt av skolan, färg märke är PPG och du kan köpa färger hos vissa av dina billackerare (olagligt att sälja till privat personer men vissa gör det ändå, tar inget ansvar över om jag har rätt eller fel!)

Så imorgon drar jag till skolan vid 9, våtslipar och lägger orange vatten färg, ligger nu 2k blanksvart, sedan klarlack!

Mvh/P

Permalänk
Medlem

Har lagt första varvet med orange nu riktigt najs pearl effekt på den kommer bilder som visar hur det ser ut första och sista varvet innan klarlack (ca 3varv) !!

kan även lova bilder av lite högrekvalitet, glömde inte kameran idag

Mvh/P

Permalänk
Medlem

bara den oranga färgen gjorde att jag la en 10a

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Vad låga betyg du fått, det kändes inte riktigt rättvist. Inget som förändrar datormoddningen i grunden kanske, men schysst lackning och riktigt trevlig färg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo, jag tycker det är lite tråkigt med betygen men kan ju inte göra något åt det häller kan förövrigt säga att bilder på den färdiga lackeringen av utsidan kommer imorgon ska även på börja lackering av insidan !
Blir någon typ av svart inte bestämt mig om det blir vatten eller solid 2k, sen fortsätter poleringen, vill inte avslöja vad jag polerar riktigt än men ni kan ju få gissa !! blir ju roligare då

Mvh/P