iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
är det nån som vet om det finns något liknande spel som age of empire till iphone. vet att jag hde det till min gamla nokia och har börjat sakna det nu

Civ4? C&C?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Du kan ju alltid installera om dom från Cydia. Cydia följer ju med Blacksn0w.

jo jag vet, men jag har rätt många betal program och pallar inte hålla på med alla inställningarna igen

Permalänk

Köpte en iPhone 3GS av en kille igår. Fungerade kanon. Men tänkte återställa den (inifrån själva telefonen, inte itunes) så jag gjorde det och nu rebootar den av sig själv, hjulet snurrar men mer händer inte. Efter ett tag rebootar den igen och fortsätter osv..
Det går inte ens att stänga av den och det kommer inte upp nånting när jag kopplar den till datorn..

Tips på vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Håll inne både ON/OFF-knappen och HOME-knappen så kan du nog stänga av den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ
Håll inne både ON/OFF-knappen och HOME-knappen så kan du nog stänga av den...

Nej, då startar den bara om..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboLasse
Köpte en iPhone 3GS av en kille igår. Fungerade kanon. Men tänkte återställa den (inifrån själva telefonen, inte itunes) så jag gjorde det och nu rebootar den av sig själv, hjulet snurrar men mer händer inte. Efter ett tag rebootar den igen och fortsätter osv..
Det går inte ens att stänga av den och det kommer inte upp nånting när jag kopplar den till datorn..

Tips på vad jag kan göra?

Sök på "iPhone DFU mode" så hittar du nog en guide på hur du ska göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
nope, kommer ta väldigt långt tid. Adobe sa för några dagar sedan att så länge apple inte är villig att samarbeta om något (kommer inte ihåg vad det var) så kommer de inte att anpassa flash för iphone

bara och testa ladda flash för att se vad dom säger. Jag förstår inte varför dom inte gör en kompromiss och kör ett program som Youtube, tryck på flash och det startar, säkert i sitt lilla scope. Men dom tänker nog inte på slutanvändaren...

Permalänk

första så kallade viruset har dykt upp för iphone
http://www.metro.se/2009/11/09/51198/80talsstjarna-forsta-vir...

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
första så kallade viruset har dykt upp för iphone
http://www.metro.se/2009/11/09/51198/80talsstjarna-forsta-vir...

Fast att jailbreakade telefoner är livsfarligasäkerhetsmässigt är ju inget nytt...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Fast att ALLA iPhone's är livsfarliga säkerhetsmässigt är ju inget nytt...

Fixat

Skrev en lite guide om detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Fixat

Fast nu är det inte alla för original verifieras och certifieras vilket kanske gått min herre totalt förbi i allt h4xx4nd3

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Fast nu är det inte alla för original verifieras och certifieras vilket kanske gått min herre totalt förbi i allt h4xx4nd3

En sida som analyserar appar som finns på APPLE APPSTORE:
http://i-phone-home.blogspot.com/

Läs igenom den, titta noga på "Hall of Shame" delen och kom sen tillbaka och tala om för mig om en orginal iPhone har säkerhetsproblem eller inte.

Storm8 har en ClassAction mot sig i Californien pga all info deras spel snor, deras spel inkluderar 7st spel som har legat #1 på appstore i USA och top 25 i Sverige.
Apple har blivit informerade men väljer att titta åt andra hållet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Sök på "iPhone DFU mode" så hittar du nog en guide på hur du ska göra.

Gjorde det och har nu fixat den.
Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Du har verkligen ingen koll på säkerhet och iPhone, du tror på något sätt att jailbreaken gör din telefon mindre säker när det snarare är tvärtom. Detta är andra tråden du kommer in på och försöker säga att jailbreaka en telefon minskar säkerheten

Att köra massa apps med filsystem som root är alltid en jäkla risk.
Apple tog den jäkla risken och tänkte hantera det med certifikat och avsaknaden av tillgång till filsystemet.
När man jailbreakar så kan man installera även sådant utan certifikat och applikationerna komemr åt gemensamt filsystem.
Alltså kan man köra med filsystem som root och dessutom ligga igång i bakgrunden med ett antal processer.
Tycker du det är problemfritt så har du nog aldrig sett BSD/Linux på vykort ens...
...njut av (länk).

Säkerheten i iPhone är kass ped design men funkar så länge certifikatshanteringen funkar.
Efter jailbreak så funkar inte certifikatshanteringen.
Att som du tro att en brandvägg löser något är korkat eftersom root har full kontroll över denna.

edit: Fle odring på bosktväerna

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Att köra massa apps med filsystem som root är alltid en jäkla risk.
Apple tog den jäkla risken och tänkte hantera det med certifikat.
När man jailbreakar så kan man instalelra även sådant utan certifikat.
Alltså kan ma nköra med filsystem som root och dessutom ligga igång i bakgrunden med ett antal processer.
Tycker du det är problemfritt så har du nog aldrig sett BSD/Linux på vykort ens...
...njut av (länk).

Säkerheten i iPhone är kass ped design men funkar så länge certifikatshanteringen funkar.
Efter jailbreak så funkar inte certifikatshanteringen.
Att som du tro att en brandvägg löser något är korkat eftersom root har full kontroll över denna.

Orkar inte bråka med dig i två trådar så skriver i den andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboLasse
Gjorde det och har nu fixat den.
Tack!

Bra att det löste sig, har själv fått köra DFU Mode ett antal gånger när jag suttit och skrivit lite kod till telefonen, det är rätt lätt att låsa den

Permalänk

Nu hittar den dock inga trådlösa nätverk..
Nån som vet vad som ska göras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboLasse
Nu hittar den dock inga trådlösa nätverk..
Nån som vet vad som ska göras?

Japp, resetta närverksinställningarna.

Inställningar -> Allmänt -> Återställ -> Återställ nätverksinställningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Japp, resetta närverksinställningarna.

Inställningar -> Allmänt -> Återställ -> Återställ nätverksinställningar

Tacktack!

Permalänk

Sorry för dubbelpost men har en fråga.
När man ska betala för något i AppStore, kan man betala med sitt kontantkort eller är det kreditkort som gäller?

Permalänk
Medlem

Köpte en 3GS 16GB idag, än så länge fungerar den finfint. Har den på laddning nu, för första gången, men har ändå hunnit uppdatera till 3.1.2 och installera Spotify som jag kör från mitt Wlan. Spotify fungerar klockrent. Det är faktiskt väldigt bra ljud, klart bättre än min gamla K850i, framförallt går det att spela lagom mycket högre och ljudet är större och mer fullvuxet. Visserligen inte lika bra som en riktig HiFi-anläggning, men förvånansvärt bra ändå. Sitter och lyssnar genom ett par Sony MDR-V300 just nu.

Jag var tvungen att reboota Windows 7(64) en gång innan iTunes hittade telefonen igen efter uppdatering av OSet. Men nu fungerar det fint.

En kul detalj är att eftersom jag har Telia, så fick jag ett SMS fem minuter efter att jag köpt telefonen med inloggningsuppgifter för Homerun så att jag kan använda alla Telias hotspots i Sverige och slippa slita på bandbredden över 3G när en hotspot finns i närheten. Nice.

Jag har funderat på en iPhone ett tag, eftersom min K850i krånglat och tappar samtalsjudet ofta bla men Telia presenterar så lång leveranstid på sin hemsida så jag har hållit mig. Och jag gillar Telia, så jag vill inte byta. Men idag var jag inne på Mediamarkt, och av allt att döma hade de fått in 3(!) telefoner. En hade de precis ställt upp på ett skyltställ, de andra två låg gömda under infodisken. Då blev det plötsligt omöjligt att motstå, jag slog till

En sista reflektion, jag har bara pillat på telefonen en timme ungefär, men förutom att gränssnittet är så överraskande smidigt och responsivt så blev jag väldigt förvånad över hur bra bildkvalitet det var på Youtube-appen. Riktigt, riktigt bra bild på Youtube-klipp.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Skönt att höra squonk!

Beställde min iPhone 3GS för 1 månad sen och fick äntligen mejlet idag att den har skickats!! Ska bli väldigt roligt med en iPhone.

Har dessvärre ingen mobil alls just nu. :s

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
En sista reflektion, jag har bara pillat på telefonen en timme ungefär, men förutom att gränssnittet är så överraskande smidigt och responsivt så blev jag väldigt förvånad över hur bra bildkvalitet det var på Youtube-appen. Riktigt, riktigt bra bild på Youtube-klipp.

På Wifi ja, 3G-kvalitén är fruktansvärd måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
På Wifi ja, 3G-kvalitén är fruktansvärd måste jag säga.

MxTube är ju ett måste, där kan man välja att ladda ner i högre kvalitet. Det går utmärkt på 3G och tar inte så lång tid om man inte ska se på något jättelångt klipp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
På Wifi ja, 3G-kvalitén är fruktansvärd måste jag säga.

Det finns ingen 3G kvalité, det är EDGE eller WIFI :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN

Beställde min iPhone 3GS för 1 månad sen och fick äntligen mejlet idag att den har skickats!! Ska bli väldigt roligt med en iPhone.

Har dessvärre ingen mobil alls just nu. :s [/B]

Önskar jag var i dina kläder Bäställde min för en vecka sedan (aja, 4 arbetsdagar) och jag väntar på kontraktet som jag ska skriva på och skicka tillbaka innan jag ställs i kö på telefonen. Beställde över telefon och tänkte inte på att kräva ett muntligt avtal då de spelar in samtalet, så nu får jag bittert vänta

Visa signatur

"Imagination is more important than knowledge"

Permalänk
Medlem

Yay! Efter lite mindre än 2 veckor så har min iPhone nu skickats Lyckan är total

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Beställde min igår och idag så skickade halebop den, weeeee!

Fick bli en Black 32gb. 2099,- vid leverans och 218,- i månaden i 24månader. Helt ok imo

Permalänk
Medlem

har en fråga, väldigt missnöjd med numret jag fick av telia då jag får massor av random nummer eftersom detta har varit någon annans nummer innan och de kräver 250kr för ett nytt nummer vilket jag tycker är skit för det kanske är lika dåligt.

Så jag undrar om det finns någon slags av gratis blacklist funktion till iPhonen?

eller är iBlacklist det ända alternativet?

EDIT: hittade Mcleaner, fast det verkar också vara en betalvariant.

Permalänk

tjena
Fått problem med min iphone. jag kan inte ringa till mobilnummer. bara mobilnummer. hem nummer kan jag ringa. vad kan det bero på
Den är inte jailbreakad och har senaste uppdateringen

Moorespeed