iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk

En fråga:

Vilken gratis videokonverterare är bäst? Vore kul att kunna lägga över filmer och tv-serier till telefonen för bussresor och annat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprätter
En fråga:

Vilken gratis videokonverterare är bäst? Vore kul att kunna lägga över filmer och tv-serier till telefonen för busresor och annat!

Handbrake.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

kan man på något sätta låsa upp operatörs låset i en iphone 3gs?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
kan man på något sätta låsa upp operatörs låset i en iphone 3gs?

Ja. Jag har gjort det.

Detta är förutsatt att 1) Du är beredd att jailbreaka och 2) Du har inte senaste OS (3.1).

Om du passerar dessa båda punkter är det bara att kolla upp iClarified. Jailbreaka och sen unlocka.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Hedersmedlem

har redan jailbreakad min lur o kör med 3.0.1 mjukvaran

Permalänk

Då är det bara att gå hit:
http://www.iclarified.com/entries/index.php?caid=2&scid=11&se...

och välja det tutorial som stämmer in på din telefon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoQ
Så lätt är det inte med senaste firmware (3.1) och senaste baseband (05.11.07). Det finns ingen möjlighet med hjälp av jailbreak, och det antar jag att "moddningsbutikerna" använder.
Telia, tre, telenor använder Apple's fabriksupplåsning, som är oberoende av baseband-version.
Fast de verkar inte vilja låsa upp telefoner dom inte har sålt!

Inget svenskt företag lär låsa upp telefonen, och jag tror inte att ens en moddningsaffär idag kan låsa upp en 3.1 lur. Det enda du kan göra är att ha tålamod och vänta. blackra1n har ju kommit nu som kan jailbreaka, så snart kommer det säkert nåt tool som kan unlocka med.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Hehe, fick min iPhone idag (igår) och det första jag gjorde var att köra blackra1n, fungerade klockrent. Lekt med den hela dagen...

Permalänk
Medlem

Samma här körde Blackra1n jag med på min 3gs med senaste mjukvaran ifrån itunes funkade klockrent.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall Skype-trafiken använder ringminuter eller går det bara genom 3G dvs internet så det inte kostar nånting? Är ju jäkligt nice med 3G Unrestrictor när en del polare har glömt mobilen/orkar inte svara. Gissar väl på att det bara använder 3G då det inte hade varit bannat annars men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Blackra1n tog mig 3 timmar att få det att funka... fyfan. Kändes ju onekligen som programmet inte riktigt funkar med samma kvalité som redsn0w o dyl.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Blackra1n tog mig 3 timmar att få det att funka... fyfan. Kändes ju onekligen som programmet inte riktigt funkar med samma kvalité som redsn0w o dyl.

Har fungerat för mig 3 gånger i rad utan problem. Pluggade i telefonen, startade blackrain, fick den där bilden på telefonen, telefonen startade om sen klar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Har fungerat för mig 3 gånger i rad utan problem. Pluggade i telefonen, startade blackrain, fick den där bilden på telefonen, telefonen startade om sen klar.

Jag hade det problem som många andra verkar få. Att den hänger sig vid iTunes+USB-sladden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Är det någon som vet ifall Skype-trafiken använder ringminuter eller går det bara genom 3G dvs internet så det inte kostar nånting? Är ju jäkligt nice med 3G Unrestrictor när en del polare har glömt mobilen/orkar inte svara. Gissar väl på att det bara använder 3G då det inte hade varit bannat annars men man vet aldrig.

Skype använder givetvis internet. Det är ju hela poängen med programmet.

Permalänk
Medlem

Använd PwnageTool istället. Kom ut igår till 3.1.2 (senaste) Mycket bättre och välarbetat. Har hacktivate också:
http://blog.iphone-dev.org/

Enda som fattas är unlock. Vilket jag behöver big time! Som ni ser högre upp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoQ
Använd PwnageTool istället. Kom ut igår till 3.1.2 (senaste) Mycket bättre och välarbetat. Har hacktivate också:
http://blog.iphone-dev.org/

Enda som fattas är unlock. Vilket jag behöver big time! Som ni ser högre upp...

"There is no Windows version of PwnageTool it is a Mac OS X tool only, we are not developing a Windows version of PwnageTool."

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
"There is no Windows version of PwnageTool it is a Mac OS X tool only, we are not developing a Windows version of PwnageTool."

Dom flesta kan nog ha tillgång till Mac. Någon kompis eller liknande.
Har inte hört några sorts problem som många verkar ha med blackra1n, men det är väll för det är Windoze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoQ
Använd PwnageTool istället. Kom ut igår till 3.1.2 (senaste) Mycket bättre och välarbetat. Har hacktivate också:
http://blog.iphone-dev.org/

Enda som fattas är unlock. Vilket jag behöver big time! Som ni ser högre upp...

Förutom att man kan behålla sin upplåsning med Pwnagetool (om man INTE har uppgraderat till 3.1.x och har jailbreakat innan man använder denna) så är dock inte pwnage tool det bästa alternativet för oss som vill ha playstation- och gameboy advance emulatorer på våra iPhones/pods då något med dev-teams jailbreak tydligen har skapat något problem (enligt han som gör dessa emulatorer).

Hur menar du att det är "mer välarbetat"? Så vitt jag vet så var Blackra1n menat för oss som hade OS 3.1 eftersom dev-team då inte hade släppt något (och verkar nästan vägra släppa något för Windows) som kunde jailbreaka våra telefoner och iPods för att Dev team inte visste hur de skulle fixa detta.
Men efter att Geohot släppts Blackra1n visste de helt plötsligt hur de skulle göra detta.... hmmmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Förutom att man kan behålla sin upplåsning med Pwnagetool (om man INTE har uppgraderat till 3.1.x och har jailbreakat innan man använder denna) så är dock inte pwnage tool det bästa alternativet för oss som vill ha playstation- och gameboy advance emulatorer på våra iPhones/pods då något med dev-teams jailbreak tydligen har skapat något problem (enligt han som gör dessa emulatorer).

Hur menar du att det är "mer välarbetat"? Så vitt jag vet så var Blackra1n menat för oss som hade OS 3.1 eftersom dev-team då inte hade släppt något (och verkar nästan vägra släppa något för Windows) som kunde jailbreaka våra telefoner och iPods för att Dev team inte visste hur de skulle fixa detta.
Men efter att Geohot släppts Blackra1n visste de helt plötsligt hur de skulle göra detta.... hmmmm.

Det jag menar, efter att ha följt detta lite är att Geohot ej ger någon support vid problem. Dev-Team är rätt duktiga på att hjälpa till. Plus att den som gör det för pengarna är Geohot.

Är väll inte så viktigt, men hade iaf valt Dev-Team alla gånger.

Permalänk

Bluetooth

Hej Alla!!! Är ganska ny på forumet.. Nu har jag en fråga.. Det är så att jag har en Iphone 3Gs. Har ett BT headset från SE.. Och jag tänkte använda det men får det inte att funka.. Dom hittar inte varann..? Har även ett samsung headset, får inte det heller att funka.. Vad gör jag för fel? Är det nga inställningar man ska greja med innan man "kopplar" ihop dom??? Och så är det det här med mailen.. Får inte det heller att funka..? Kan surfa på mobilen, så det är inga problem, men kan inte maila eller få mail..? Hittar inte servern står det? Hur ska man fylla i alla fält? Tror jag har fyllt i rätt, har provat att ändra men det funkar inte heller... HJÄÄÄÄÄÄLP mig någon SNÄÄÄÄLLLA!!!

Ha det gott Alla!

Permalänk
Medlem

för att hitta headsets måste man oftast hålla in några knappar på headsetet på ett visst sätt för att telefoner skall kunna upptäcka dem. Det lättaste sätet att lösa detta på är att kolla i manualen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Skype använder givetvis internet. Det är ju hela poängen med programmet.

Vet ju att Skype använder internet, men kan vara lite lurigt att fatta på mobilen. Så det kostar "inget" förutom internet anslutningen som används, dvs hur många mb tar det då.. är väll ända sättet man räknar ut internet användning?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Har fungerat för mig 3 gånger i rad utan problem. Pluggade i telefonen, startade blackrain, fick den där bilden på telefonen, telefonen startade om sen klar.

en snabb fråga om jag lägger in blackrain försvinner några av mina program som jag redan har installerat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyRoX
en snabb fråga om jag lägger in blackrain försvinner några av mina program som jag redan har installerat?

Nope.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Nope.

tack för snabbt svar detta forum är kanon!!

Permalänk

Tack för svar.. Har provat det men det funkar ej...??? Får ringa till Apple kanske och höra med dom..
Bara så trist.. Och även detta med mailen.. Att jag inte får det att funka..
Och ang uppdatering till 3,1.. Är det ngt man ska göra lr är det bättre med 3,0???

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tuffing-75
Tack för svar.. Har provat det men det funkar ej...??? Får ringa till Apple kanske och höra med dom..
Bara så trist.. Och även detta med mailen.. Att jag inte får det att funka..
Och ang uppdatering till 3,1.. Är det ngt man ska göra lr är det bättre med 3,0???

Tack på förhand!

har du test med andra mobiler?

Permalänk

Bluetooth

Menar du om jag har testat headsetet med ngn annan mobil? Isåfall är det ja. Jag hade en samsung mobil innan som båda headseten funkade med... Så dom ska det inte vara ngt fel på... Tyvärr..
Är så trist.. Vill slippa sladden till headsetet ibland.. Men verkar var svårt..

Och ang uppdateringen till den senaste 3.1 är det ngt man ska göra lr är 3.0 bättre??? Har hört att det kan vara en del buggar i 3.1??

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag kör med bluetooth stereo-hörlurar (Sony BT-50) till min iPhone 3Gs - inga problem alls.

Sätter hörlurarna till "upptäckning" och iPhone på att leta efter enheter - iPhone hittar hörlurarna och parar ihop - sedan upptäcker iPhone hörlurarna varje gång jag sätter igång dom.

Inga problem alls och klockren ljudkvalitet (vilket mest beror på hörlurarna)

Permalänk
Medlem

Någon annan som har fått betydligt sämre batteritid efter de jailbreakat med blackra1n?

Permalänk
Medlem

Kollat så att email konton inte gått som push default?

Och vad är "betydligt sämre" batteritid? Bara nyfiken. Min lur drar typ 3-4%/8h standby tex. Jag har två mail konton, men push avstängt (både generellt och specifikt för båda).