Pallar datorn Dragon Age?

Permalänk
Medlem

Pallar datorn Dragon Age?

... är frågan. Äger en Acer Aspire 5930G

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=407319

Som det ser ut klarar den minimumkraven, men tror ni man kan få det att flyta bra? Tänker såklart inte på de snyggaste inställningarna, men liksom, ptja... dugligt

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är helt okej för att sitta i en laptop utan tvekan. Själv har jag ett 8600M GT i min Macbook Pro och det spinner på fint i lägre upplösningar. Så du kommer kunna spela det i alla fall, om än på lite lägre inställningar

Men du kanske skulle kolla på en nyare modell, Acer har ju en hel del modeller med Geforce GT240 och AMD HD4650 i sig nu. Där blir prestandan i spel mycket bättre! Sen är ju WIN7 redan förinstallerat på många av dem nyare datorerna.

Ett exempel (lite sämre prolle dock) : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=502195

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Grejen är att det där är datorn jag köpte innan jul förra året, så ny dator är det inte tal om på ett bra tag med tanke på ekonomin

Har en stationär också, som är 5 år gammal, det är lögn att försöka dra igång spelet på den

Men iaf, det lät ju positivt, kan leva med att spela på lite lägre inställningar för att det ska flyta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olabola
Grejen är att det där är datorn jag köpte innan jul förra året, så ny dator är det inte tal om på ett bra tag med tanke på ekonomin

Har en stationär också, som är 5 år gammal, det är lögn att försöka dra igång spelet på den

Men iaf, det lät ju positivt, kan leva med att spela på lite lägre inställningar för att det ska flyta.

Haha, ja där ser man Jag trodde ju att du var i köptankar Men det kanske kommer ett demo på det snart

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Min far sitter och spelar spelet i fråga på betydligt äldre hårdvara;

• AMD Athlon X2 5200+

• 1GB DDR2-minne

• GeForce 6800

Detta sker naturligtvis på lägre inställningar, och spelet är inte speciellt vackert, men det är i allra högsta grad spelbart. Din dator kommer att klara spelet utan problem, möjligen på inställningar liknande konsollernas (vilket gissningsvis motsvarar en upplösning om 1280x720 pixlar, noll kantutjämning och texturer någonstans mellan low-medium).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!