Skall jag beställa idag!? ~12k spel dator

Permalänk
Medlem

Skall jag beställa idag!? ~12k spel dator

Hej!

Är detta ett bra och prisvärt paket jag plockat ihop tänkte nämligen beställa idag eller tycker ni jag ska vänta med det nu eftersom alla grafik kort i 58XX serien är slut till slutet av dec/jan ??

detta är vad jag tänkt mig annars
Och en fråga till passar mina minnen jag valt till detta mob? Och om någon vet en bra skärm så klämmer jag gärna in det också går inte efter någon speciell budget.

Om jag skulle beställa nu så tar jag ett billigt grafik kort nu och köper ett bättre när det släpps fler gärna tips på vad man kan klämma in tills vidare då..

/MVH Alex

Permalänk
Medlem

SSD:n är alldeles för liten för att vara användbar, jag har 27GB upptaget med enbart OS och program (spelen vill man ju också ha där).

Permalänk
Medlem

Kan nog ta och slänga in en större SSD men ser paket bra ut ananrs i övrigt och är det värt att köpa detta nu eller bättre att vänta på grafik kort och se priserna då?

skulle detta vara bra annars medans man väntar
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...

och kan det köras i CF sedan med ett nytt/nyare?

Permalänk
Medlem

Ta ett 48XX så länge och byter upp det i crossfire senare

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache

Permalänk
Medlem

Hur skulle det bli att köra CF med ett 48XX kort som har dx 10.1 mot ett 5850 dx11 sen ett dx11 spel när det kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kl0tski
Hur skulle det bli att köra CF med ett 48XX kort som har dx 10.1 mot ett 5850 dx11 sen ett dx11 spel när det kommer?

Hur menar du? Man kan inte kombinera HD4000 med HD5000.