Permalänk
Robot

surf dator

hallå där!

Farsan ville ha en billig och fungerande
Surf dator och jag var ner i källaren och luskade fram lite överblivet sen förr och fann följande

1 GB ddr2 corsair 5400 (minns inte MHz)
1 pentium dual core 775 1.86 GHz
1 rutten packard bell chassie
1 500w nätagg (ace) ?
1 DVD brännare lightscribe osv. ide dock:/ men duger
1 defekt gigabyte ds6 Morsaplanka

så ja for till luren och plinga far för att berätta vad som behövdes för att få det att funka så ja beställde ett nytt M-ATX planka och 1 GB minne till, han ville ha kvar sina hdds.

så ja tänkte lägga upp lite vad man kan få ihop av saker man bara laggt undan om man inte vill sälja det villsäga:) inget vackert men komentarer och tips tas mer än gärna emot!

Mvh

Besök albumet: surf dator av devil666

Permalänk
Medlem

inte illa, har själv lite delar liggande som jag kompletterat med lite nya delar, ska bli ny dator till syrran i julklapp:D och den kommer förhoppningsvis klara gta iv på low

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
inte illa, har själv lite delar liggande som jag kompletterat med lite nya delar, ska bli ny dator till syrran i julklapp:D och den kommer förhoppningsvis klara gta iv på low

nä va fasen. lika bra att sätta ihop det nu medans prylarna fortfarande klarar av att surfa XD

smart! skulle man ju ha gjort själv ju. syrran älskar att "PIXLA" haha 9 bast

Lycka till iallafall

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem

Jag har en hiskelig mängd gamla P2or liggande i källaren. Tänkte att "de kan vara bra att ha".
någon som vill ha?

Sen mina gamla clawhammers och newcastle förstås

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Najs jobbat och den räcker väl antagligen gott och väl som surfdator

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Jag har en hiskelig mängd gamla P2or liggande i källaren. Tänkte att "de kan vara bra att ha".
någon som vill ha?

Sen mina gamla clawhammers och newcastle förstås

haha hade det så för nått år sen jag också. tillochmed pIII på 800 Mhz och såntXD blev återvinningscentralen för dessa och ja orkar inte skicka dit mer liknande saker, så jag står över erbjudandet, men tack ändå:D

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer7
Najs jobbat och den räcker väl antagligen gott och väl som surfdator

ja, visst bör den väl göra det tycker jag

Tack för för trevliga komentarer (Y)

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk

Nice! Har gjort en liknande grej med en HP-dator och det är kul!
Synd att du särskrev i rubriken bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Nice! Har gjort en liknande grej med en HP-dator och det är kul!
Synd att du särskrev i rubriken bara.

Härligt!:) vad menar du med särskrev? så ja kan ändra på det. haha

Mvh

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk

surfdator inte surf dator

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_for_life
surfdator inte surf dator

jo ja kom på mej själv där!
går inte att ändra heller.
äsch

ursäkta alla iaf!

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devil666
haha hade det så för nått år sen jag också. tillochmed pIII på 800 Mhz och såntXD blev återvinningscentralen för dessa och ja orkar inte skicka dit mer liknande saker, så jag står över erbjudandet, men tack ändå:D

Ångrar du dig får du gärna komma hit och köra bort skiten.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

ace, då blir det nätaggsbyte snart då

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radimax
ace, då blir det nätaggsbyte snart då

skulle inte förvåna mej:S men det funkade iallafall. då får de duga;)

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx