Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Många tror jag, kolla google. Har för mig att någon postade rätt portinställningar tidigare i den här tråden också.

Satt på DMZ så att alla portar är öppna men det står fortfarande strict

Ingen som kan hjälpa ? jag har en netgear router

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Satt på DMZ så att alla portar är öppna men det står fortfarande strict

Ingen som kan hjälpa ? jag har en netgear router

Det räcker med att öppna port 28960 för att den ska bli "Open". Fast om det inte ens funkar med DMZ så kanske det är nåt annat som är fel...

Permalänk
Medlem

alla COD spelen ser likadana ut, börjar bli utjatat som satan va

Visa signatur

SLI Nvidia gtx275 l EVGA nForce 780i SLI FTW l 4 x Corsair 800 mhz l Corsair Hx750w l Q6600 - 3.2 ghz l Windows 7 64bit SP1 l Kylning: HAF932, V10 cooler master.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Satt på DMZ så att alla portar är öppna men det står fortfarande strict

Ingen som kan hjälpa ? jag har en netgear router

Du har inte någon mer brandvägg då? T.ex. Windows, Antivirus osv.

Permalänk

Coop är riktigt kul faktiskt, trodde jag skulle bli besviken men det levde faktiskt upp till mina förväntningar.

Permalänk

Vilket skit spel!!
Iaf MP, nästan ett helt magasin för att sina motspelare ska dö och 2 st skott med sniper för att dom ska dö...nej nej nej...
Vet att det finns ett hardcore läge som jag älskade i MW1 men i MW2 kan man ju bara spela hardcore som TDM och SaD så nej tack för TDM..
Noobtubes och granater är ju det man dör av 90% av gångerna allra helst när man kör HQ då regnar det ju in granatar i HQ jämt och ständigt..
Tyvärr anser jag att det suger riktigt hårt spelet som MP, länge leve Modern Warfare 1!!!!!!
Någon som håller med mig i detta?

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Har precis beställt spelet från g2play.net...hoppas man får den inom 1 timme. Någon annan som har köpt spelet där ifrån? Hur länge fick ni vänta innan ni fick nyckeln?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Vilket skit spel!!
Iaf MP, nästan ett helt magasin för att sina motspelare ska dö och 2 st skott med sniper för att dom ska dö...nej nej nej...
Vet att det finns ett hardcore läge som jag älskade i MW1 men i MW2 kan man ju bara spela hardcore som TDM och SaD så nej tack för TDM..
Noobtubes och granater är ju det man dör av 90% av gångerna allra helst när man kör HQ då regnar det ju in granatar i HQ jämt och ständigt..
Tyvärr anser jag att det suger riktigt hårt spelet som MP, länge leve Modern Warfare 1!!!!!!
Någon som håller med mig i detta?

Stämmer ju inte nånstans imo! Man dör fortare i detta spelet än i MW. Snipern, samma sak. Runt bröstområdet och dem dör på 1 skott, under där, två skott. Precis som i MW 1...
Har inte dött av många handgranater. Dock är det mycket campers, enda jag har att klaga på än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Vilket skit spel!!
Iaf MP, nästan ett helt magasin för att sina motspelare ska dö och 2 st skott med sniper för att dom ska dö...nej nej nej...
Vet att det finns ett hardcore läge som jag älskade i MW1 men i MW2 kan man ju bara spela hardcore som TDM och SaD så nej tack för TDM..
Noobtubes och granater är ju det man dör av 90% av gångerna allra helst när man kör HQ då regnar det ju in granatar i HQ jämt och ständigt..
Tyvärr anser jag att det suger riktigt hårt spelet som MP, länge leve Modern Warfare 1!!!!!!
Någon som håller med mig i detta?

Likadant i modern warfare 1.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Det jag klagar på är att man får för lite ammo till M4A1...

Permalänk
Medlem

Någon som kör med crossfire? Var och petade i mp configen och såg att multigpu var på 0.. testa sätta på 1 och gick in på en server och ut igen och kolla och det var kvar så det funkar ju. Men kändes som att spelet flöt på sämre då.

Har ni några erfarenheter om crossfire i mw2?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Någon som kör med crossfire? Var och petade i mp configen och såg att multigpu var på 0.. testa sätta på 1 och gick in på en server och ut igen och kolla och det var kvar så det funkar ju. Men kändes som att spelet flöt på sämre då.

Har ni några erfarenheter om crossfire i mw2?

Tycker att crossfire verkar fungera bra för mig. Har inte tänkt på det något speciellt vilket borde vara ett gott tecken.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

IWNet sprider trojan?

Citat:

The ghost of dedicated servers continues to haunt Modern Warfare 2, as the flawless IWNet has been apparently struck down with a Trojan virus. Infinity Ward's replacement for dedicated servers has allegedly been hacked by a nefarious MW2 clan who are using a mixture of DLL files and guest clients' open ports in order to spread the Trojan to those who log into IWNEt and play the game.

There is a chance that it's simply an Antivirus program picking up something benign. Tech savvy gamers are trying to find the root of the issue, but there is a fear spreading, and people are warned to be careful when playing Modern Warfare 2 on a PC.

Real or not, this is not something Infinity Ward will live down easily. After promoting IWNEt as a better alternative to PC gamers' beloved dedicated servers, the last thing IW needs is a Trojan infesting the service. Still, that's what happens when you spring a whole new service on people a month before a game's launch. While I may not fully support all the complaints and boycotting over MW2, I can certainly agree that this is very shoddy stuff indeed.

There is a lot of egg on the faces of Infinity Ward spokesmen today, methinks.

http://www.destructoid.com/rumor-iwnet-giving-modern-warfare-...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Har precis beställt spelet från g2play.net...hoppas man får den inom 1 timme. Någon annan som har köpt spelet där ifrån? Hur länge fick ni vänta innan ni fick nyckeln?

Jag beställde på en lördag förmiddag och fick det på söndagmorgon... Så trots helg fick det relativt fort. Har spelat det sen söndags...24/7

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Har en fråga. När jag och mina vänner spelar så får vi upp att våra virus program får upp att vi har fått in en trojansk häst. väldigt jobbigt för att spelet hänger sig.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Jag beställde på en lördag förmiddag och fick det på söndagmorgon... Så trots helg fick det relativt fort. Har spelat det sen söndags...24/7

ok...

Men nu finns det annan grej man är orolig för...har läst lite på nätet att steam har börjat banna keys som är köpta från "key stores"

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Många som börjat få problem med att spelet plötsligt blir låst i "preload"-läge

En kompis blir nyligen drabbad, kanske bara är temporärt.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1031727

Själv har jag inte upplevt något udda... än så länge iaf

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Är det nån som lyckats inject DLL så man kan få upp consolen?
Jag får inte det att fungera då den inte hittar MW2. Har köpt via steam.

Otroligt störande o lira med 65 i fov...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Många som börjat få problem med att spelet plötsligt blir låst i "preload"-läge

En kompis blir nyligen drabbad, kanske bara är temporärt.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1031727

Själv har jag inte upplevt något udda... än så länge iaf

Om amn läser i den där tråden ska man INTE köpa endast en cdkey efrtersom valve verkar plocka bort dom. För övrigt bör du inte köpa spelet alls...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Har precis beställt spelet från g2play.net...hoppas man får den inom 1 timme. Någon annan som har köpt spelet där ifrån? Hur länge fick ni vänta innan ni fick nyckeln?

g2play är ingen auktoriserat återförsäljare!! kolla min andra tråd för mer info

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Pga avsaknandet av dedikerade servrar etc så hade jag inte tänkt köpa spelet men bestämde mig i tisdags för att ge det en chans på PC. Har spelat upp till level 15 online nu och tänkte dela med mig av hur det har fungerat för mig utifall någon är fundersam. Tänk på att det här bara är mina erfarenheter av multiplayer i mw2 så "your milage may vary" som man säger.

Har spelat mest Team Deathmatch och Groundwar och i vanliga fall när man väljer vad man vill spela så är man i en pregame lobby matchad med andra spelare inom en 10 sekunder.

Host Migration (den spelare som är utsett till host av spelet stänger av och spelet låter någon annan ta över) har jag råkat ut för en gång hittils, det tog kanske 10-15 sekunder sen var matchen igång.

Lag har jag bara känt av på en match hittils och det var fortfarande spelbart men inte så skoj. Har sett videos på folk som har seriös lag i spelet men det har alltså inte jag råkat ut för, än iaf.

Ska försöka "övertala" någon av mina kompisar att skaffa spelet, vore kul att se hur det fungerar att starta ett multiplayer party och spela tillsammans.

Matchmaking som slänger in spelare på dedikerade servrar och möjligheten att manuellt joina servrar om man så önskar hade vart toppen men för mig fungerar multiplayer hur som helst riktigt bra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
text

Jag är rank 58 nu tror jag. Har haft 3 eller mindre pluppar 5 gånger då var det bara att byta när gamet var över eller så lbev det bytt under spelets gång. Om några av dina vänner skaffar spelet. Spela sd hardcore så jävla roligt när man har kommunikation med varandra:) Något annat jag hatar är alla jävlar personer man ser fuskar. Fyfan vad jag hatar det. Vac är lika jävla bra som en fet polis som orkar springa 10m-.-.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag är rank 58 nu tror jag. Har haft 3 eller mindre pluppar 5 gånger då var det bara att byta när gamet var över eller så lbev det bytt under spelets gång. Om några av dina vänner skaffar spelet. Spela sd hardcore så jävla roligt när man har kommunikation med varandra:) Något annat jag hatar är alla jävlar personer man ser fuskar. Fyfan vad jag hatar det. Vac är lika jävla bra som en fet polis som orkar springa 10m-.-.

VAC är bra med dedikerade serverar, TF2 anyone?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Om amn läser i den där tråden ska man INTE köpa endast en cdkey efrtersom valve verkar plocka bort dom. För övrigt bör du inte köpa spelet alls...

hur vet valve att man köpt en cdkey på nätet då?
hotcdkey t.ex köper ju in kopior av spelet och säljer sedan nycklarna via nätet och har aldrig strulat förut.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Har en fråga. När jag och mina vänner spelar så får vi upp att våra virus program får upp att vi har fått in en trojansk häst. väldigt jobbigt för att spelet hänger sig.

Det är ett känt säkerhets hål som gör att hackade servrar kan skicka ut en trojan till alla som spelar på dem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Det är ett känt säkerhets hål som gör att hackade servrar kan skicka ut en trojan till alla som spelar på dem.

IW sa:
False Positive!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Det räcker med att öppna port 28960 för att den ska bli "Open". Fast om det inte ens funkar med DMZ så kanske det är nåt annat som är fel...

Jo det måste vara nått annat för jag kollade om den porten var öppen och det var den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Du har inte någon mer brandvägg då? T.ex. Windows, Antivirus osv.

Har ändrat windows brandvägg så där är det inget problem och mitt NOD32 säger inget heller

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan formatera sin dator utan att sparfiler och skit försvinner nu när man spelar på köpt spel som är via steam ??

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
IW sa:
False Positive!

Nu lät jag iofs som om det var helt bekräftat, vilket det inte är. Såklart säger IW false positive.

Jag tvivlar inte på att det är sant, med tanke på vad de har uppnått hittils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Vilket skit spel!!
Iaf MP, nästan ett helt magasin för att sina motspelare ska dö och 2 st skott med sniper för att dom ska dö...nej nej nej...
Vet att det finns ett hardcore läge som jag älskade i MW1 men i MW2 kan man ju bara spela hardcore som TDM och SaD så nej tack för TDM..
Noobtubes och granater är ju det man dör av 90% av gångerna allra helst när man kör HQ då regnar det ju in granatar i HQ jämt och ständigt..
Tyvärr anser jag att det suger riktigt hårt spelet som MP, länge leve Modern Warfare 1!!!!!!
Någon som håller med mig i detta?

Håller inte med för fem öre.

Det är lättare o döda i mw2 och det är mindre nadespam, dock så tycker jag att konsoll versionen är det självklara valet då MP delen i Pc versionen inte lever upp till förväntningarna. Du har dock rätt ang Hardcore läget.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."