Vilken grafikkort använder du?

Permalänk
Medlem

Gigabyte Zalman-fan HD4850 512MB. Riktigt bra kort. Funderar dock på något från 5000-serien. Måste bara se om det får plats.. -.-

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lupizza
Jag har Asus Radeon HD 4650, och jag maxar faktiskt nästan Crysis!

Hehe, bästa skämtet på länge =D

Jag blev trevligt överraskad över hur många på Sweclockers som har ATI kort

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

MSI GeForce GTX 260 896MB Twin Frozr OC

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Kör GTX 260 192 pipes och ATI Sapphire 5870

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu

Jag blev trevligt överraskad över hur många på Sweclockers som har ATI kort

Samma här Dom förtjänar det.

Dock är nog ATi lite för dåliga på marknadsföring för att få en större del av marknaden, jag menar allt som behövs är en Nvidialogga på baksidan av ett spel (och seriöst Nvidialoggan är seriöst överallt) och Svenssons tror automatiskt att alla Nvidiakort är bäst.

Man kan ju inte precis säga att dom är dumma i huvudet, det är ju rätt så självklart att man tror så när man inte ens vet skillnaden på ATi och Nvidia.

Mer marknadsföring behövs ATi!

Permalänk

2 Gainward GTX 260(core 216)

Ja AMD/ATi kort och intel är vanligast på sweclockers

Visa signatur

Balle

Permalänk

Övrigt nVIDIA, 8600GTS

Blir ett HD58** eller nVIDIA Fermi något vad de ska heta när jag köper ny dator!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
2st SLIade 9800GTX+ puffror gör jobbet i min burk än så länge, men förhoppningsvis kommer jag snart ha råd med ett 5970 men man måste ju först o främst ha råd med hyran

Jag rekommenderar dig att satsa på hyran.

Köp ett HD5850 istället. Tittar du på benchmarks så är HD5970 totalt overkill till och med på 30"-skärm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
2x4830 512MB @ 700/1150MHz gör jobbet bra i 1920*1080

detta körs med Stock volt och kylning, stock frekvensen är 575MHzCore och 900MHz minne om jag inte miss minner mig!

MVH

Ingen dålig överklock. Har du voltmoddat också?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Har ett HD4850 645/1080 (stock: 625/993). Ska voltmodda och grejer också snart, och funkar jättebra efter att ha bytt kylning (standardkylning=wtftruck). Kör 1680x1050. Men jag upplever konstiga fps-drops överallt, så nästa gång jag köper gpu så blir det nog ett HD5850 istället för ett till HD4850, så eliminerar jag det faktum att det kanske är grafikkortet som ger fps-dropsen. Om ni förstår.

Oj blocket.se har hittat till sweclockers?

Har du uteslutit processorn och övriga komponenter i ditt system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjuppi
du har tagit med 48xx och 46xx... men inte 47xx :(... de som va så prisvärt ^^...

själv sitter jag med ett 4770 för tillfället, innan hade jag 8600gt, blev en ganska rejäl prestandaförbättring :D.... men just nu flaskar nog min cpu lite, men skulle jag köpa ny cpu så skulle det ju helst bli i5/i3 eller athlonII0/phenomII ^^....

Fast om du tittar noga så ser du att jag faktiskt har tagit med HD47xx-serien, den är samma som HD46xx-serien.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zatzy
radeon x1950 pro och det rockar fortfarande tycker jag !!

Hehe, haft ett sådant jag med, riktigt value på sin tid!

---------------

Över 300 röster!

Imponerande! Fortsätt rösta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Sitter på ett XFX 4890..

Kanske slänger in ett till lite senare, behövs dock inte nu då jag inte utnyttjar den prestandan än

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Har du uteslutit processorn och övriga komponenter i ditt system?

Nej det har jag inte. Men jag misstänker grafikkortet (kommer inte ihåg varför men hade lite anledningar förut tror jag). Hur som helst så tänker jag att det är bättre att byta ut delarna än att bara köpa fler eftersom jag då utesluter fler faktorer. Om jag t.ex. hade haft en hårddisk på 500gb och det inte längre räckte så skulle jag hellre köpa en annan och använda den istället än att köpa en till, så det är inte bara gpu:n jag tänker på dethär sättet med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Samma här Dom förtjänar det.

Dock är nog ATi lite för dåliga på marknadsföring för att få en större del av marknaden, jag menar allt som behövs är en Nvidialogga på baksidan av ett spel (och seriöst Nvidialoggan är seriöst överallt) och Svenssons tror automatiskt att alla Nvidiakort är bäst.

Man kan ju inte precis säga att dom är dumma i huvudet, det är ju rätt så självklart att man tror så när man inte ens vet skillnaden på ATi och Nvidia.

Mer marknadsföring behövs ATi!

Håller med. Har nog aldrig sett en ATI logga på ett spelfodral, nu när jag tänker efter!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
2st SLIade 9800GTX+ puffror gör jobbet i min burk än så länge, men förhoppningsvis kommer jag snart ha råd med ett 5970 men man måste ju först o främst ha råd med hyran

Fail!

En gamer ställer FPS före allt.... hyra? nej tack!

Uppgradera grafikkort = ja tack!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Fail!

En gamer ställer FPS före allt.... hyra? nej tack!

Uppgradera grafikkort = ja tack!

Win +1 !

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
Håller med. Har nog aldrig sett en ATI logga på ett spelfodral, nu när jag tänker efter!

Satt där inte en ATi logga på Half-Life 2? Det har jag minne av iaf.

Sitter också en på Orange Box

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eltarion
Satt där inte en ATi logga på Half-Life 2? Det har jag minne av iaf.

*Kollar hyllan...*

Nej, bara Sierra och ValvE loggorna.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
*Kollar hyllan...*

Nej, bara Sierra och ValvE loggorna.

Orange Box, har dock, denna sitter på baksidan.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

xfx 9800GTX Black Edition.
Mitt problem med det är att fläkten bara går på högre varv ju längre datorn är på. Fast jag inte gör något med datorn. och skärmen kan vara av stängd.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eltarion
Orange Box, har dock, denna sitter på baksidan.

Best edition, ever.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Nej det har jag inte. Men jag misstänker grafikkortet (kommer inte ihåg varför men hade lite anledningar förut tror jag). Hur som helst så tänker jag att det är bättre att byta ut delarna än att bara köpa fler eftersom jag då utesluter fler faktorer. Om jag t.ex. hade haft en hårddisk på 500gb och det inte längre räckte så skulle jag hellre köpa en annan och använda den istället än att köpa en till, så det är inte bara gpu:n jag tänker på dethär sättet med.

Sen kissade du i ditt Zelda-spel när du var liten också..

Skämt åsido. Testa med ett lånat grafikkort och se hur det presterar vettja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Fail!

En gamer ställer FPS före allt.... hyra? nej tack!

Uppgradera grafikkort = ja tack!

LOL.

Värre när man har en flickväns besvikna min att leva med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToKu
*Kollar hyllan...*

Nej, bara Sierra och ValvE loggorna.

Rotade runt i bilblioteket gjorde vi?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
7800GTX

Samma här. Trevligt kort som fortfarande funkar bra, men det var obeskrivligt dyrt när jag köpte det.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem

6800gs som tyvärr börjar ge upp:(

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

GTX 275 funger ruskigt bra för mig och den får nog jobba länge

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Jag rekommenderar dig att satsa på hyran.

Köp ett HD5850 istället. Tittar du på benchmarks så är HD5970 totalt overkill till och med på 30"-skärm.

Över 300 röster!

Imponerande! Fortsätt rösta.

Jo hyran blir det men förhoppningsvis har jag snart ett jobb på G.

5850 presterar inte nämnvärt mkt bättre än dom två kort jag har nu ju.. ne, nästa gång jag köper nåt ska det vara ett 5970, punkt slut jag är extremt känslig för låg FPS. och jag gillar overkill personligen tycker jag att det är skithäftigt att kortet är så långt! det utstrålar ju power så det skriker om det!

Sen ang rösterna måste jag bara säga detsamma! Fortsätt rösta nu allesammans!

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

LOL.

Värre när man har en flickväns besvikna min att leva med.

Vänta du bara till GF 1.0 blir Wife 2.0.

Då blir det besparingar på riktigt, så man inte kan uppgradera varje gång DX kommer med ny komma någonting

10.X osv

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Vänta du bara till GF 1.0 blir Wife 2.0.

Då blir det besparingar på riktigt, så man inte kan uppgradera varje gång DX kommer med ny komma någonting

10.X osv

Haha, sen är det ju också Wife 2.0 + Children 0.1 beta som kommer senare också, då måste man spendera pengar på att få Children till full versioner också.

Sitter själv med 2st 280GTX och det känns som de kommer hålla måtten tills nästa generation kommer. Just nu är prestandavinsten mellan mina kort och ett 5970 rätt minimal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Haha, sen är det ju också Wife 2.0 + Children 0.1 beta som kommer senare också, då måste man spendera pengar på att få Children till full versioner också.

Sitter själv med 2st 280GTX och det känns som de kommer hålla måtten tills nästa generation kommer. Just nu är prestandavinsten mellan mina kort och ett 5970 rätt minimal.

Två stycken GTX 280 är ju bland det kraftfullaste man kan ha klart dom håller måttet
Är dom klockade till GTX 285 klockfrekvenser?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Ahh tvungen att välja ati 58 serie, men vänta tre månader och gör om testet när båda lagen är ute med flera varsina modeller av sina nya teknologier så ska du se det är jämnare ! Jag kommer hjälpa till att jämna ut hur mycket jag än älskar mina törstiga graffar, så kommer jag slänga dom........ rakt in i brorsans chassi Jag älskar Ati just nu, men Nvidia har två sexiga badass brudar med smäkra linjer och en enorm potensial förutspått, jag förbereder mig redan för att hon kommer fylla mina pci-e slots med nukleär berusning och få mig på tankar om otrogenhet mot Ati och förförande låta mig dra fram plånboken och jag låter Multimiljardpimpen Nvidia överösa mig med beräkningskraft så stark att jag tappar fattningen och förblinda mig med renderingar så snabba och avancerade och precisa så mina ögon får spasmer och pulsen ökar och blodet strömmar så snabbt att ----PEEEEEEEEEEEEEEEEP *stroke* *ekande röst* ja jag ser ljuset.... är det du farfar ? neeeei neeeei jag vill inte till himlen !!!! charlie demerjians mamma är här ju....... *chock* ah jag trodde jag dog... trodde jag såg demoner i himlen och grejor.... faan vilken blast Fermì är WOOF.

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant tråd, blev 58xx (70) för min del.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
Jo hyran blir det men förhoppningsvis har jag snart ett jobb på G.

5850 presterar inte nämnvärt mkt bättre än dom två kort jag har nu ju.. ne, nästa gång jag köper nåt ska det vara ett 5970, punkt slut jag är extremt känslig för låg FPS. och jag gillar overkill personligen tycker jag att det är skithäftigt att kortet är så långt! det utstrålar ju power så det skriker om det!

Sen ang rösterna måste jag bara säga detsamma! Fortsätt rösta nu allesammans!

Hahaha ok. När jag läste recensionerna av HD5970 och man ser hur till och med Crysis matar "nästan" 60 fps i 2560x1600 så börjar man fundera över vilken planet detta grafikkortet är ämnat för.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Vänta du bara till GF 1.0 blir Wife 2.0.

Då blir det besparingar på riktigt, så man inte kan uppgradera varje gång DX kommer med ny komma någonting

10.X osv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Haha, sen är det ju också Wife 2.0 + Children 0.1 beta som kommer senare också, då måste man spendera pengar på att få Children till full versioner också.

Hahaha, denna skrattade jag mycket åt. Jag hade inte tänkt ha release riktigt än, får räcka med GF 1.5.

[QUOTE]
Sitter själv med 2st 280GTX och det känns som de kommer hålla måtten tills nästa generation kommer. Just nu är prestandavinsten mellan mina kort och ett 5970 rätt minimal.
[/QUOTE]

Ja det är verkligen sant, den prestandavinsten är i sammanhanget rätt minimal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Ahh tvungen att välja ati 58 serie, men vänta tre månader och gör om testet när båda lagen är ute med flera varsina modeller av sina nya teknologier så ska du se det är jämnare ! Jag kommer hjälpa till att jämna ut hur mycket jag än älskar mina törstiga graffar, så kommer jag slänga dom........ rakt in i brorsans chassi Jag älskar Ati just nu, men Nvidia har två sexiga badass brudar med smäkra linjer och en enorm potensial förutspått, jag förbereder mig redan för att hon kommer fylla mina pci-e slots med nukleär berusning och få mig på tankar om otrogenhet mot Ati och förförande låta mig dra fram plånboken och jag låter Multimiljardpimpen Nvidia överösa mig med beräkningskraft så stark att jag tappar fattningen och förblinda mig med renderingar så snabba och avancerade och precisa så mina ögon får spasmer och pulsen ökar och blodet strömmar så snabbt att ----PEEEEEEEEEEEEEEEEP *stroke* *ekande röst* ja jag ser ljuset.... är det du farfar ? neeeei neeeei jag vill inte till himlen !!!! charlie demerjians mamma är här ju....... *chock* ah jag trodde jag dog... trodde jag såg demoner i himlen och grejor.... faan vilken blast Fermì är WOOF.

.... 0.o

Jag är allvarligt oroad för din psykiska hälsa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Riktigt intressant tråd, blev 58xx (70) för min del.

Tack.

Det är kul att så många har röstat också, det gör att resultatet blir bara mer och mer statistiskt säkrat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det är lite trist bara att man endast kan rösta en gång. Jag har ju både ATI och Nvidiakort, men kan bara rösta för det ena alternativet.

Visa signatur

~Pelle~