Permalänk
Medlem

Ringsignaler till iphone

Hej har läst lite på
http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone...
Men fattar inte ett skit och det jag inte fattar är:

När man har konverterat den till acc den filen man vill ha som ringsignal så skall man ju ändra filändelsen från m4a till m4r men det funkar inte eftersom jag inte ser filändelsen alls. Ändrar jag däremot visa dolda vilers namntilägg så kan jag ändra filändelsen hur lätt som helst. Men problemet är att den heter inte m4a utan mp3

Och sen har jag ingen spellista eller liknande som visar minna ringsignaler alls alltså så funkar det inte att synca så att den kommer upp i Iphonen

Tacksam för snabbt svar

Ps: Skrivit på min Iphone. Jobbigt men det gick

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Well, såklart du ska se till att du visar dolda filers namntillägg, annars går det ju inte

Citat:

6. Högerklicka på den nya filen som har blivit konverterad och välj ‘Visa i Windows Explorer‘

7. Ändra filändelsen på filen från *.m4a till *.m4r

8. Dubbelklicka på filen då ska den komma upp i iTunes under Ringsignaler.

Jag tycker att det är ganska tydligt..

Permalänk
Medlem

aaa men jag har ingen sak i itunes som heter ringsignaler

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Vad händer när du gör steg nr 8. ?

Permalänk
Medlem

Då spelar han upp den i musik biblioteket. Och när jag går inn på iphonen så finns där ju en tab som heter ringsignaler men den ligger inte där

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Tur att det finns ett program att ladda ner till iphone nu som automatiskt låter dig välja en mp3 som ringsignal
(det senare uppdaterade steget på sidan)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Japp såg det me men var hittar man instaler ?

Edit:
Kollade precis på app store men hittade inte det där

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Du vet att du kan göra ringsignaler i Garage Band, antar jag? Bara att dra in låten där och leka lite med, och sedan väljer du bara att exportera låten.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

aaa men garageband verkar bara finnas till mac

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

http://www.iringer.net/
Gratis program som funkar finnemang.
Importerar, väljer hur lång mp3:an ska vara och exporterar.
Då ramlar den in under ringsignaler i itunes o bara dra o släppa den till iphonen.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Danke testar det nu blaze101

Edit:

Funkade skit bra, Tack så mycket

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Re: Ringsignaler till iphone

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
När man har konverterat den till acc den filen man vill ha som ringsignal så skall man ju ändra filändelsen från m4a till m4r men det funkar inte eftersom jag inte ser filändelsen alls.
Ändrar jag däremot visa dolda vilers namntilägg så kan jag ändra filändelsen hur lätt som helst. Men problemet är att den heter inte m4a utan mp3

Heter den mp3 så är den inte konverterad till aac.
Du får således börja med steg 1 - konvertera till aac.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Alltså, kan man inte bara ha en vanlig mp3:a som ringsignal på iPhonen? (har inte läst igenom hela tråden)

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Alltså, kan man inte bara ha en vanlig mp3:a som ringsignal på iPhonen? (har inte läst igenom hela tråden)

Nej för då hamnar den bland musiken. Man måste konvertera den först.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, jag kan bara ha en "anpassad" ringsignal åt taget =S någon som vet hur man löser det

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jock3
Lånar tråden lite, jag kan bara ha en "anpassad" ringsignal åt taget =S någon som vet hur man löser det

Säker på att du skapade den rätt? Jag har två st för närvarande, men den andra tog ett tag att pilla in pga av jag misslyckades med längden (iTunes sa den var 40 sek, men det var typ 40.1 och vägrade funka).

Permalänk
Medlem

ja jag provade allt möjligt, hade först en låt som va 29 lång, funkade, sen la jag in ett helt lass med låtar med tid runt 40, inte över, mkt 39, tog bort alla även den på 29, och hade bara en på 0,40 kvar, då kom den fram

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem

har samma problem som du jock3, fattar inte varför :S

edit: löste problemet genom att ladda ner programmet "ringtones" från Cydia (förutsatt att du har en jailbreakad iphone). Ringsignalerna som du då konverterar hamnar bland standardringsignalerna istället.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Också problem med anpassade ringsignaler...

Jag har fått samma problem som jock3 och akke90. Jag vet att det inte är fel på ringsignalerna då dom fungerade utmärkt förut (har 4 st). Vill jag ändra ringsignal får jag koppla ihop telefonen med iTunes och ta bort ringsignalen från listan i iTunes. Genast syns nästa ringsignal som står i listan under den anspassade ringsignalen i Iphonen.
Ingen som har löst detta? Utan att jailbreaka...