Permalänk
Medlem

Samsung 7070 eller 8050?

Hej!

Jag och familjen ska köpa ny TV, och eftersom det är jag som bestämmer vilken det blir så har jag kommit fram till att det står mellan 7070 och 8050.
Jag har räknat ut att 46" kommer passa bra till rummets storlek. Det främsta problemet är nämligen vad och hur jag ska spela upp saker på TVn. Vi hade tänkt att köpa ett Playstation 3 som Blu-Ray-spelare och spelmaskin. Men efter att jag övervägt lite funderar jag på om det är nödvändigt...
Jag vet att det inte går att spela på TVn, men det verkar vara goda uppspelningsmöjligheter på dem båda TVarna?

Ja ni, TVn beställs förmodligen på söndag så lite goda råd skulle vara underbart.

Kan tillägga att vi har parabol TV - Viasat. Ska skaffa HD-kanaler inom kort.

Mvh Filip

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa till? =(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack så mycket. Kollar på direkten.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att det inte går att spela på tvn?

Skulle ps3 spel inte fungera på tvn?

Edit: Ska själv köpa en 8050.. anledning är att den har mindre clouding än den tidigare modellen. Och jag orkar inte hålla på fram och tillbaka när priset skiljer sig på en 4000 kr.

Permalänk
Medlem

blev en 7070. Mer värt för pengarna vad jag förstår och det går trots allt att uppdatera firmwirern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajlajf
Jag vet att det inte går att spela på TVn, men det verkar vara goda uppspelningsmöjligheter på dem båda TVarna?

Kan du vänligen förklara varför det inte skulle gå att köra med en ps3 på tvn? Blir smått orolig nu när jag ska köpa en sådan tv + ps3 till.

Permalänk
Medlem

Tror han menar iput lag på TV´n. Här är en sida som mätt upp 60ms i "game mode" på en Samsung 8000 serie.

http://www.dday.it/redazione/220/DDa....html#pagina-2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Tror han menar iput lag på TV´n. Här är en sida som mätt upp 60ms i "game mode" på en Samsung 8000 serie.

http://www.dday.it/redazione/220/DDa....html#pagina-2

OMG.. kan det där stämma?

Och hur kan jag ha missat den tråden på Minhembio forumet. Trodde jag hängde där så mkt att jag i princip läst allt.

Nu blev jag inte alls lika sugen på Samsungs LED serier. Har legat i toppen på min lista inför stundande TV inköp ett bra tag nu.

Permalänk
Medlem

Vänta.. så 60 ms är ospelbart?

Fan vad dåligt.

Kan ju nästan skita i en LED tv då.

Vad är skillnaden igentligen? Kan man se skillnaden på tvn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magenti
Vänta.. så 60 ms är ospelbart?

Fan vad dåligt.

Kan ju nästan skita i en LED tv då.

Vad är skillnaden igentligen? Kan man se skillnaden på tvn?

Tittar du på "vanlig" TV ser du inte Input Lag. Spelar du spel så tar det 60ms från det du trycker på knappen tills gubben på TV´n skjuter. En del märker inget alls en del märker av det. Tänk att du lirar ett onlinespel och du har ca: 60 i ping (60ms). Sen får du lägga på 60ms på grund av TV´ns Input Lag.

Så här kan det se ut: http://www.youtube.com/watch?v=Tnp822fAAs0

Jag tror att om man har spelat mycket FPS spel(quake, CSS, CoD osv.) på PC då är man mer känslig än om man bara har lirat bilspel på consoll.

Ett annat problem kan vara om du kollar på en film och tar ljudet via en reciever, då kan ljud och bild komma i osync. Som tur är så har dom flesta nya recievers en funktion som kallas "lip sync" där man kan sätta en fördröjning av ljudet så det kommer i sync.

Permalänk
Medlem

120 ping alltså....

köper i och för sig endast ps3 för guitarhero.. så ska nog vara ok.

Är bilden jag är ute efter.

När du säger receiver.. jag kommer ha trådlösa högtalare och allt kopplat så jag streamar film till tvn från datorn. Kan det bli problem där?