Permalänk
Medlem

vad ska jag göra?

hej
jag har köppt ett grafikkort. och jag undrar om jag behöver formatera om datorn så att det inte blir konflikter med nurvarande grafikkortsdrivrutiner.
eller är det bara at avinstalera grafikkortet.

har en ati 1650se

Permalänk

Bara avinstallera nuvarande drivrutiner för grafikkortet och sätta in det nya och installera dess drivrutiner.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Bara avinstallera nuvarande drivrutiner för grafikkortet och sätta in det nya och installera dess drivrutiner.

men om det ändå uppstår problem. för att jag har hört att drivrutinerna jävlas ibland

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sona6849
men om det ändå uppstår problem. för att jag har hört att drivrutinerna jävlas ibland

Händer väldigt sällan att det jävlas men om det skulle jävlas kan du alltid testa DriverSweeper innan en formattering.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hände för mig så en gång. Den kunde inte läsa in directX på spel. Så för mig blev det att blåsa hårddisken.

Men det är sällan det händer.

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Har du möjligheten kan du lika gärna passa på att formatera och bli av med annan skit som bara ligger och skräpar när du ändå håller på.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Ladda ner driver sweeper och kör det innan du installerar de nya drivarna.i

Permalänk

Helst formaterar man, detta ger bästa möjliga prestanda från ditt kort

Något spel eller så kanske anpassat sina videoinställningar efter ditt gamla kort...

Permalänk
Entusiast

Är det Windows det handlar om, är det bäst att formattera och installera om. Gäller i princip all hårdvara... även USB-anslutna julgranar.

Skämt åsido.

Om du enbart använt WHQL-drivrutiner sedan tidigare, skall det inte vara några bekymmer. Plug and pray ... *host*... play!

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaston85
Har du möjligheten kan du lika gärna passa på att formatera och bli av med annan skit som bara ligger och skräpar när du ändå håller på.

jag har möjlighet att formatera, men jag har en hp så varje gång jag ska formatera ( jag trycker på f12 när jag startar datorn) om datorn så återställs alla drivrutiner som var när jag köpte datorn. går det att göra så eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sona6849
jag har möjlighet att formatera, men jag har en hp så varje gång jag ska formatera ( jag trycker på f12 när jag startar datorn) om datorn så återställs alla drivrutiner som var när jag köpte datorn. går det att göra så eller?

Det räcker med att avinstallera de gamla drivarna, och om du orkar använda Driver sweeper innan du installerar nya kortet med nya drivare.

Formatera behöver du inte förrän du märker av att datorn är slö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Det räcker med att avinstallera de gamla drivarna, och om du orkar använda Driver sweeper innan du installerar nya kortet med nya drivare.

Formatera behöver du inte förrän du märker av att datorn är slö.

ok ska prova driver sweeper. det låter enklast också:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sona6849
ok ska prova driver sweeper. det låter enklast också:)

Avinstallera de gamla först, starta om datorn, kör driver sweeper, installera nya drivare, starta om, klar.