Ny tyst speldator för casual gamer max 10k

Permalänk

Ny tyst speldator för casual gamer max 10k

Hej nu var det dags att investera i en ny burk och eftersom jag inte har hängt med i utveckligen på sistone så ber jag om hjälp att hitta en bra konfiguration. Jag spelar bara då och då så den kommer för det mesta att användas i desktopmiljö. Jag kör ofta ett virtuellt os i Wmware så prestandan i en sån miljö bör vara bra. Det är också viktigt att den är ganska tyst så jag kan ha den igång under natten vid behov utan att störas.

Absoluta maxpriset är 10k. Så här långt har jag kommit

CPU: Intel Core i5 750 2,66GHz Socket 1156 Box 1800:-
HD: Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB 780:-
Grafikkort: Sapphire Radeon HD5850 HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB 2600:- (Måste vara minst 5850 eftersom jag ska köra 3 skärmar.)

Men efter detta är jag fast. Jag behöver ett bra och tyst chassi, gärna med ljuddämpning. Funderade på Fractal Design Define R2 men det är slutsålt överallt och jag orkar inte vänta på det. Tyst och stabilt nätagg, moderkort som stödjer crossfire utifall att jag vill ha det i framtiden. Minnen, en tyst cpukylare och eventuellt ett hyffsat ljudkort om inte det inbyggda är bra.

Är evigt tacksam för hjälp.
M.V.H.
Kikkoman^swe

Permalänk
Medlem

Så ser mitt förslag ut, nu ska jag sova, Godnatt

Mvh OTO

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk

Är lite tveksam till det där moderkortet, aldrig hört talas om märket. Är det verkligen bra? Chassit såg inte speciellt tyst ut, det är viktigt att burken är tyst.

Tack för tipsen.
kikkoman

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO

Så ser mitt förslag ut, nu ska jag sova, Godnatt

Mvh OTO

Permalänk
Medlem

Asrock är ASUS budget segment, mao mycket trevliga prylar.

Permalänk

Hmm, tror det kan bli svårt att få tystare chassi och ett annat moderkort då det troligen blir dyrare...

Skulle kunna byta kylare till : Zalman CNPS-9900-NT 576 kr
Då får du iaf lite mer pengar till ett chassi, sen så får du nog köra på det moderkortet ifall du vill få ut bästa möjliga prestanda i crossfire utan att gå över din budget.

Mvh Christian

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Är lite tveksam till det där moderkortet, aldrig hört talas om märket. Är det verkligen bra? Chassit såg inte speciellt tyst ut, det är viktigt att burken är tyst.

Tack för tipsen.
kikkoman

Jag har det moderkortet och allt fungerar bra

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

om du väljer det grafikkortet så måste du ändå vänta fram tills januari så då kan du lika gärna köpa ett define r2

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb