Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Avstängd

Om man spelar hardcore sd möter man faktist inte på många fuskare. Där är det lättare att få fuskarna att lämna. Menar dom har bara 1 chans per match;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Du kommer bli irriterad av de ständiga fuskarna som obehindrat förstör jämt och ständigt.

Du kommer bli irriterad av de ständiga "Could not connect"-meddelanden som gör dig påmind om den bakåtsträvande utveckling PC-spel är påväg mot.

Du kommer bli irriterad över hur COD blivit Quake/UT2009 helt plösligt med asiater och britiska tonåringar som springer runt med endast 1887 och noobtubes..

Du kommer bli irriterad över hur värdelös Alla snipers är och därmed överflödiga då alla en skicklig sniper-spelare är ännu bättre med valfritt automatgevär.

Du kommer bli irriterad över otroligt mycket... Men fortsätta spela ändå!
Men säg inte att jag inte varnade dig! Jag har lirat 60h+ just nu och varit förbannad varenda timma av dessa. Men då utgör jag å andra sidan inte ett särskilt bra exempel över den genomsnittliga gamern.

Men spelet är "värt"!

Du glömde

"Du kommer bli irriterad när du blir dödad i spawnen 4 gånger i rad av en chopper gunner/ac130 eller annan killstreak för att du inte hinner komma därifrån."

"Du kommer bli irriterad på team mates som inte har tillräckligt hög IQ för att skjuta ner killstreaks"

"Du kommer bli irriterad av att idioter i ditt lag står och kampar i en dörr och blockar dig tills du dör"

"Du kommer bli irriterad på p12or som går 14-1 i en hel match för att de sitter i samma hörn i 10 minuter och campar. Speciellt när de sitter o säger hur bra de är efter matchen."

Men stundvis är det SJUKT roligt

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

alltså jag bör inte köpa de

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Avstängd

alltså har dom nerfat akimbo haglen nu? Jag har en vän som brukar köra med dom. nu måste han stå typ 1-2 meter ifrån annars träffar han inte:P är så roligt när han ragar på skype av att dom ej träffar xD. Men alltså spelet är roligt. Men spelet har massa saker man blir irriterad på samma sak som på cs. Som i cs så hatar jag bunnyjumpers och rysshoppare. i hon hatar jag folk som pickar scout etc på apem eller något liknande. Det finns jämt något man hatar. men jag tycker spelet är väldigt trevligt ändå:) sen vet jag en riktigt trevlig glitch som jag använder som ingen annan märker man använder men dock undrar dom hur fan man kan göra något sånt så snabbt xD

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Synd att det inte är i närheten samma precision som andra fps spel på pc i alla fall.

Permalänk
Medlem

Funkar Modern Warfare 2 till Windows 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenmyr
Funkar Modern Warfare 2 till Windows 7?

Ja det gör den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenmyr
Funkar Modern Warfare 2 till Windows 7?

Självklart. Windows 7 är ju t.o.m släppt officiellt nu. Det skulle vara ganska pinsamt ifall ett av årets största spel inte funkade på Windows senaste OS, inte sant?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Självklart. Windows 7 är ju t.o.m släppt officiellt nu. Det skulle vara ganska pinsamt ifall ett av årets största spel inte funkade på Windows senaste OS, inte sant?

Årets största fail!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Årets största fail!

Den platsen har IWnet till PC toppat sen release.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Jag hatar lagg

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
alltså har dom nerfat akimbo haglen nu? Jag har en vän som brukar köra med dom. nu måste han stå typ 1-2 meter ifrån annars träffar han inte:P är så roligt när han ragar på skype av att dom ej träffar xD. Men alltså spelet är roligt. Men spelet har massa saker man blir irriterad på samma sak som på cs. Som i cs så hatar jag bunnyjumpers och rysshoppare. i hon hatar jag folk som pickar scout etc på apem eller något liknande. Det finns jämt något man hatar. men jag tycker spelet är väldigt trevligt ändå:) sen vet jag en riktigt trevlig glitch som jag använder som ingen annan märker man använder men dock undrar dom hur fan man kan göra något sånt så snabbt xD

Japp, model 1887 akimbo är nerfade (äntligen). Kul att se att det typ inte är några som kör med dem längre ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Någon som är insatt på Quick och Drag scope? Har testat lite men inte riktigt fått kläm på det.
Skall man hålla andan när man utför ett sådant skott eller ska man endast zooma in (och eventuellt dra åt höger / vänster) & skjuta?

Edit: Tänkte även fråga hur hög sense ni kör med? Jag lirar med 2 på assault rifles och 3 eller 4 när jag kör sniper.

Håller just på med prestige 2 och jag tycker att spelet lever upp till mina förväntningar. Lite mycket 12 åringar som ligger o kampar men annars är det riktigt roligt. Kan även vara riktigt störande när folk använder glitches med javelin och care package eller när folk sitter i stenar.

http://www.youtube.com/watch?v=3LSO2aYg3a0

Där har du en riktigt bra tutorial för Quick/Drag scope. Jag lirar på 8 i sense

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
http://www.youtube.com/watch?v=3LSO2aYg3a0

Där har du en riktigt bra tutorial för Quick/Drag scope. Jag lirar på 8 i sense

8 i sense ? Mus sensitivity? 8 i sense skiljer sig mus från mus isf.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Hahaha, vilket skit! Blev skjuten GENOM EN BYGGNAD:confused:
... väldigt trovärdigt...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem

Fick precis 94-3 på Ground War Afghan Domination. Tre AC130 på rad

Älskar Predator -> Harrier -> AC130/Chopper

Jävlar va mycket "omg cheat" det blev när matchen var över och folk såg 94-3

God jul i stug-fan

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
http://www.youtube.com/watch?v=3LSO2aYg3a0

Där har du en riktigt bra tutorial för Quick/Drag scope. Jag lirar på 8 i sense

Tack för hjälpen Går ganska mycket bättre när jag gick upp till 7 i sense.

Någon som vet hur det står till med Pave low numera. Adderas killsen från den på killstreaken? Har planerat att fixa 10 EMPs och vill veta om den är värd att låsa upp :P.

I början vet jag att den bara adderade på killstreaken lite då och då. =/

Hade tänkt lira: Harrier > Pave low > EMP

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Killstreaks adderas inte om:
* Du fick din killstreak under ett förra liv (dvs får du x, dör, använder x, så läggs dessa inte på din nuvarande killstreak)
* Din killstreak är ifrån carepage, emergency airdrop
* Din killstreak är en pave low (BUG )

EX hur det kan fungera:
Du kör Predator, Harrier, AC130

1a. Du fixar 5 kills på det hederliga sättet
1b. Du får din Predator
2a. Med din predator dödar du 3 personer, din nuvarande killstreak är nu 8a.
2b. Du får din Harrier
3a. Du använder din harrier och du får 2 kills under bombningen (10 killstreak nu)
3c. Din harrier dödar en till med sin kulspruta (11 killstreak nu)
3d. Du får nu din AC130.
4. Du råkar dö innan du använder din AC130.
5. Du använder din AC130 och får 5 kills med den
6. Du får nu INTE din predator missile då din AC130 fick du i dit förra liv (samma hade hänt om du hade kört predator missile eller harrier)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
Killstreaks adderas inte om:
* Du fick din killstreak under ett förra liv (dvs får du x, dör, använder x, så läggs dessa inte på din nuvarande killstreak)
* Din killstreak är ifrån carepage, emergency airdrop
* Din killstreak är en pave low (BUG )

EX hur det kan fungera:
Du kör Predator, Harrier, AC130

1a. Du fixar 5 kills på det hederliga sättet
1b. Du får din Predator
2a. Med din predator dödar du 3 personer, din nuvarande killstreak är nu 8a.
2b. Du får din Harrier
3a. Du använder din harrier och du får 2 kills under bombningen (10 killstreak nu)
3c. Din harrier dödar en till med sin kulspruta (11 killstreak nu)
3d. Du får nu din AC130.
4. Du råkar dö innan du använder din AC130.
5. Du använder din AC130 och får 5 kills med den
6. Du får nu INTE din predator missile då din AC130 fick du i dit förra liv (samma hade hänt om du hade kört predator missile eller harrier)

Jo det sista hänger jag med på. Men Pave Low är alltså fortfarande buggad? Ibland har den dock adderat till min killstreak. Använde den endel i min förre prestige. (Harrier > pave low > AC130). Ibland när pave low tog 2 kills fick jag AC130 och ibland inte =/

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Pave Low ska fungera om du dödar en fiende innan din Pave low hinner döda någon (har inte provat) men ska tydligen fungera på kryssrutan.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Pave Low ska fungera om du dödar en fiende innan din Pave low hinner döda någon (har inte provat) men ska tydligen fungera på kryssrutan.

Ahaaa, därför den fungerar ibland då. Måste man aktivera den och sedan göra en kill eller kan man göra en kill innan man aktiverar den (alltså den 10e killen).

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Hej!!!
Undrar om nån kan hjälpa mig med att tala om hur man gör för att kunna ha 2 "profiler" aktiva i detta MW2????
Har köpt alla tidigare CoD-spel och då har både sonen och jag kunnat spela spelet Single Player.
Alltså inte samtidigt utan var för sig, men på samma dator fast vid olika tillfällen...
Nu på MW2 hittar jag ingenstans man kan skapa en till profil utan nu när han ska spela och man klickar på New Game så försvinner ju "mitt spel" och han startar om från början...

Är det nån som fattar vad jag menar???

Är inte jättevan spelare och framförallt inte van att fråga om hjälp på sådanan här forum..

Vore jättetacksam om nån kunde hjälpa mig.

Micke

Permalänk
Medlem

Tror ej det går. Go IW!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Tror ej det går. Go IW!

Ok... Skit oxå... Då måste ju jag vänta tills han är klar.... hehe..
Hur ska jag klara det.. Köpte ju spelet till oss i julklapp....

Kan jag köra Spec. Ops medans han spelar Uppdrag tror du??

Tack för svaret iallafall..

VAd betyder Go IW???

Micke

Permalänk
Medlem

IW = Infinity Ward alltså de som utvecklat spelet.

Som svar på din fråga så går det ej då din rank/profil är sparad till ditt Steam account. Du måste alltså ha två steam account och två spel för att kunna ha två profiler

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

...vilket egentligen 'makes sense'. Ett spel till en person ska ju inte spelas av flera...det är ju förlust rent ekonomiskt.

Men jag förstår poängen, helt klart.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z@mbie
Hahaha, vilket skit! Blev skjuten GENOM EN BYGGNAD:confused:
... väldigt trovärdigt...

....Är du dum på riktigt eller..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mitt MW2, efter jag installerat och ska starta spelet så låser sig antinge spelet i menyn eller så är det bara svart när jag startar spelet och det slutar svara. Vad ska jag göra?

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xidde
Jag har problem med mitt MW2, efter jag installerat och ska starta spelet så låser sig antinge spelet i menyn eller så är det bara svart när jag startar spelet och det slutar svara. Vad ska jag göra?

Både Singel och Multiplayer? Jag har problem när jag startar multiplayer, i menyn låser det sig i 5-20s tills den fått connection med Steam. Har du väntat 'tillräckligt' länge och sett så att MW2 inte bara försöker få connection med Steam?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Ja, både problem med multi och singelplayer. Testar ominstallera nu.

Aha....man kanske måste vänta på de, ska testa annars återkommer jag!

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP