Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

500xp per kill om man kör hunt and destroy.
Men då är det bara en spawn per runda som counterstrike.
Kolla så du gör challanges osv för mer XP ,man får ca 10000 xp för sista leveln till alla perks.

h3nc3, jag har spelat 1 dygn och 5 timmar och jag är i level 49.
Level 70 tar ca 2 dygn för dem flesta verkar det som.

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jespersonger
500xp per kill om man kör hunt and destroy.
Men då är det bara en spawn per runda som counterstrike.
Kolla så du gör challanges osv för mer XP ,man får ca 10000 xp för sista leveln till alla perks.

h3nc3, jag har spelat 1 dygn och 5 timmar och jag är i level 49.
Level 70 tar ca 2 dygn för dem flesta verkar det som.

När du menar 1 dygn och 5 h så är det 24h + 5h?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

ja precis

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem

Lol nukade en bana och då sa en, how can you get nuke when you suck. Det är som att säga hur kan du köra så snabbt med en ferrari.

Permalänk
Medlem

Grabbar, kan man inte spela Free for All i MP och välja själv vilken bana man vill spela? =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Lol nukade en bana och då sa en, how can you get nuke when you suck. Det är som att säga hur kan du köra så snabbt med en ferrari.

haha eller hur eller bara för att man har 24 - 2 så blir man kallad fuskare...

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Det största problemet med spelet är spawnpointsen, det händer ju x antal gånger per match att en snubbe spawnar RAKT bakom en och kan därför extremt lätt snitta av kulorna på en. (TDM,FFA osv) Annars helt sjukt roligt spel, är på 3e prestige lvl 32 nå sånt tror jag.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är att man inte kan bestämma vilken bana man vill köra på, då det finns banor jag verkligen hatar..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Det som stör mig mest är att man inte kan bestämma vilken bana man vill köra på, då det finns banor jag verkligen hatar..

Estate, Rust *host*...^^

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Det som stör mig mest är att man inte kan bestämma vilken bana man vill köra på, då det finns banor jag verkligen hatar..

Permalänk

Fantastiskt spel! MEN.....

Någon mer som har problem med att det hänger sig i ca 1 min när man startar sp och mp? Drygt att sitta o vänta var gång man ska starta spelet.. När det gäller sp så hänger det sig mitt i infinity ward loggan 1 min, i mp så hänger det sig i menyn i 1 min.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaderkung
Fantastiskt spel! MEN.....

Någon mer som har problem med att det hänger sig i ca 1 min när man startar sp och mp? Drygt att sitta o vänta var gång man ska starta spelet.. När det gäller sp så hänger det sig mitt i infinity ward loggan 1 min, i mp så hänger det sig i menyn i 1 min.

Jag och min lillebror har samma problem. Jag kör win7 och han XP.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Jag har nyss köpt spelet och jag kommer aldrig in på ngn match, vad ska ajg göra?:S

Permalänk
Medlem

Lyckades hitta MW 2 för 399:- på Media Markt för ett tag sen, är det värt pengarna, eller ska man vänta ett tag på Bioshock 2 och Alien vs Predator 3? Mest spelade MP fps är helt klart COD 4.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danteee
Jag har nyss köpt spelet och jag kommer aldrig in på ngn match, vad ska ajg göra?:S

Pröva installera om spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolapso
Lyckades hitta MW 2 för 399:- på Media Markt för ett tag sen, är det värt pengarna, eller ska man vänta ett tag på Bioshock 2 och Alien vs Predator 3? Mest spelade MP fps är helt klart COD 4.

Klart att du ska slå till.
Jag har lirat i typ 4 dagar, och nu är jag helt fast.

Sen undrar jag över en sak.
Efter installationen är klar så har jag två genvägar på skrivbordet.
Ett till MW2 single player och den andra är till MP.
Iaf, om jag klickar in på kontrollpanelen, lägg till/ta bort program så ser jag dessa två även där.
Det jag undrar över nu är, att båda tar exakt lika mkt utrymme, drygt 5 gig.
Nu snackar vi om prick lika mkt..

Är MP och SP två helt olika "spel" om man säger så? Eller har det bara knasat sig med min installation?

Permalänk
Medlem

Kolapso, det är helt klart värt 400 spänn.
Annars vänta på nya battlefield :=
Kommer nog äga hårt

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem

Har nu tankat hem spelat från steam och installera det därifrån, efter en lång väntan med under 1mb/s nedladdning :/ sen kunde jag bara spela en match innan jag fick ett felmeddelande ;'(

snabba svar tack/ dude in need of some serious help

om ni kommer på ngt så kan ni vara snälla och svara i denhär tråden

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Klart att du ska slå till.
Jag har lirat i typ 4 dagar, och nu är jag helt fast.

Sen undrar jag över en sak.
Efter installationen är klar så har jag två genvägar på skrivbordet.
Ett till MW2 single player och den andra är till MP.
Iaf, om jag klickar in på kontrollpanelen, lägg till/ta bort program så ser jag dessa två även där.
Det jag undrar över nu är, att båda tar exakt lika mkt utrymme, drygt 5 gig.
Nu snackar vi om prick lika mkt..

Är MP och SP två helt olika "spel" om man säger så? Eller har det bara knasat sig med min installation?

Det ska vara 2 genvägar. Frågan är dock ifall man tar bort SP, försvinner MP då?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ja, om ni tar bort den ena så försvinner den andra.

Bara två olika så du slipper gå igenom huvudmenyn varje gång.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

*JÄVLA SKIT SPEL*

det funkar ju men, ingen kan invita mig eller jag kan ine invita någon. alla portar öppna och sån skit men det vill fan inte funka. lösning någon?

går det att få tillbaka pengarna pga detta+

Visa signatur

E8300 4,1 GHZ 24/7 - Antec Sonata III - 8800GT 700 / 1750 / 920 - 4GB Corsair PC6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xidde
Jag och min lillebror har samma problem. Jag kör win7 och han XP.

:/ Ingen som har någon lösning? Kan knappast endast vara vi som har problemet?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marmelad
*JÄVLA SKIT SPEL*

det funkar ju men, ingen kan invita mig eller jag kan ine invita någon. alla portar öppna och sån skit men det vill fan inte funka. lösning någon?

går det att få tillbaka pengarna pga detta+

Activision har väl nöjdhetsgaranti så det är väl inga problem?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat detta upp till level 63 kan jag konstatera att det är underhållande när allt funkar MEN:

- Man kan inte välja banor
- Man kan bara spela två typer av spel när man är fler än sex personer i samma party
- Jag har i princip lika mycket lobbytid som in-game tid tack vare sjuka problem att hitta en match, det är alltid någon som trillar ur partyt (detta kan bero på att vi nästan alltid spelar fem pers eller fler i party iofs)
- När man väl kommer in är det minst hälften av gångerna mellan dålig till ospelbar ping
- Fuskare upptäcks/åtgärdas inte av VAC
- Glitchar som t.ex. care package glitchen åtgärdas inte (och spelarna kan ju inte kickas eftersom det inte finns någon admin)
- Jag personligen tycker att det är väldigt tråkigt att man inte har möjligheten att välja en server. Jag känner mig säker på att många med mig skulle vilja spela på servrar där noob-tube och dubbelhagel var förbjudet

Kort sagt är det ett hyfsat spel som jag hade kul med ett tag. Jag har redan släppt det till stor del och kommer sannolikt inte ägna det en tanke inom en snar framtid. Möjligen slö-spela lite special ops med någon kompis någon gång.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Efter att ha spelat detta upp till level 63 kan jag konstatera att det är underhållande när allt funkar MEN:

- Man kan inte välja banor
- Man kan bara spela två typer av spel när man är fler än sex personer i samma party
- Jag har i princip lika mycket lobbytid som in-game tid tack vare sjuka problem att hitta en match, det är alltid någon som trillar ur partyt (detta kan bero på att vi nästan alltid spelar fem pers eller fler i party iofs)
- När man väl kommer in är det minst hälften av gångerna mellan dålig till ospelbar ping
- Fuskare upptäcks/åtgärdas inte av VAC
- Glitchar som t.ex. care package glitchen åtgärdas inte (och spelarna kan ju inte kickas eftersom det inte finns någon admin)
- Jag personligen tycker att det är väldigt tråkigt att man inte har möjligheten att välja en server. Jag känner mig säker på att många med mig skulle vilja spela på servrar där noob-tube och dubbelhagel var förbjudet

Kort sagt är det ett hyfsat spel som jag hade kul med ett tag. Jag har redan släppt det till stor del och kommer sannolikt inte ägna det en tanke inom en snar framtid. Möjligen slö-spela lite special ops med någon kompis någon gång.

Skulle oxå vilja ha servra istället för Matchmaking. Men vad är noob-tube som alla snackar om? xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danteee
Skulle oxå vilja ha servra istället för Matchmaking. Men vad är noob-tube som alla snackar om? xD

Grenade Launcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaderkung
:/ Ingen som har någon lösning? Kan knappast endast vara vi som har problemet?

Undrar detsamma.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem

Carepackagegrejen ska tyvärr inte vara någon glitch, de la in den så som den är.

Permalänk
Medlem

Polaren kör detta och tjatar jämt om att jag skall köpa det.. Har kört cod sedan ettan och alltid gillat det, även om jag hatade xp servrarna i cod 5..

Har ett par frågor, är det verkligen så laggit som folk säger? Vad har man i snitt på en server i ping?

Är det som i femman att det finns "xp servrar" som man joinar och kan bli max lvl på cirkus 30 minuter?

Thanks

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zagrow
Polaren kör detta och tjatar jämt om att jag skall köpa det.. Har kört cod sedan ettan och alltid gillat det, även om jag hatade xp servrarna i cod 5..

Har ett par frågor, är det verkligen så laggit som folk säger? Vad har man i snitt på en server i ping?

Är det som i femman att det finns "xp servrar" som man joinar och kan bli max lvl på cirkus 30 minuter?

Thanks

Det finns inga servrar, matchmaking system och man kastas in i ett random spel. alla ansluter till hosten.

Det vill säga, laggar hosten laggar alla, vilket sker ungefär 50% av gångerna. Genomsnitts-ping ligger runt 100ms och uppåt.