Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Beror ju verkligen på avståndet något som tydligen inte är applicerbart på automatgevären. Alla längre avstånd , 100m+ som typ den där vinterbanan, tar det alltid 2 skott med intervention. Säger du annat tvivlar jag på att du faktiskt har lirat MWF2!
Kör du utan både FMJ och stoppingpower?

Varierar , men alltid Stopping power och ibland FMJ. De dör alltid om man träffar över midjan i min erfarenhet iaf(oavsett avstånd).

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Beror ju verkligen på avståndet något som tydligen inte är applicerbart på automatgevären. Alla längre avstånd , 100m+ som typ den där vinterbanan, tar det alltid 2 skott med intervention. Säger du annat tvivlar jag på att du faktiskt har lirat MWF2!
Kör du utan både FMJ och stoppingpower?

Nej, snipers och LMGs gör alltid max-skada. Alla andra vapen har min- och max-skada som beror på avståndet.

Däremot har snipers ett eget 'träffsystem', med egna dmg multipliers för huvud, bröstkorg och mage.

Se: http://www.mw2forum.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=2490&start=...

Jag har även sett en video där de testar snipers med stopping power och med silencer, som bekräftar informationen. Värt att veta kan väl vara att stopping power tar ut skadesänkningen silencer ger.

edit: För att förtydliga - Snipers är de som använder systemet fullt ut.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Alla Sniper gör denna skada:

70 normal skada , 50 med ljuddämpare.

Vid träff av (huvud, bröst, mage) multipliceras skadan med talen nedanför.

Intervention: 1.5 - 1.5 - 1.1
Barret: 1.5 - 1.5 - 1.1
WA2000: 1.5 - 1.5 - 1
M21 EBR: 1.5 - 1.1 - 1

Stopping Power multiplicerar 1,4 i skada utöver skadan som visas i tabellen här över.

Vid normalt spel har man 100 i hälsa. I Hardcore 30.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yupa
Alla Sniper gör denna skada:

70 normal skada , 50 med ljuddämpare.

Vid träff av (huvud, bröst, mage) multipliceras skadan med talen nedanför.

Intervention: 1.5 - 1.5 - 1.1
Barret: 1.5 - 1.5 - 1.1
WA2000: 1.5 - 1.5 - 1
M21 EBR: 1.5 - 1.1 - 1

Stopping Power multiplicerar 1,4 i skada utöver skadan som visas i tabellen här över.

Vid normalt spel har man 100 i hälsa. I Hardcore 30.

Sen måste det finnas något multiplikator som beror på avståndet. Eftersom jag ständigt förlorar fights mot liggande soldater, där jag endast borde kunna träffa huvud axlar! Jag måste alltid skjuta dubbelt. jag ser ju på killcam att de blir träffade (rödblinkade). jävla QUAKE-wannabe spel.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Sen måste det finnas något multiplikator som beror på avståndet. Eftersom jag ständigt förlorar fights mot liggande soldater, där jag endast borde kunna träffa huvud axlar! Jag måste alltid skjuta dubbelt. jag ser ju på killcam att de blir träffade (rödblinkade). jävla QUAKE-wannabe spel.

Sniper och Light Machine Guns har samma skada på korta och långa avstånd.
Alla andra vapen har lägre skada på längre avstånd.
De flesta vapnen tappar runt 25-50% på långa avstånd.
UMP45 tappar bara 12,5% skada från kort till långt avstånd. (40 skada kort avstånd och 35 skada långt avstånd) Kanske därför det vapnet är så populärt i MW2?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yupa
Sniper och Light Machine Guns har samma skada på korta och långa avstånd.
Alla andra vapen har lägre skada på längre avstånd.
De flesta vapnen tappar runt 25-50% på långa avstånd.
UMP45 tappar bara 12,5% skada från kort till långt avstånd. (40 skada kort avstånd och 35 skada långt avstånd) Kanske därför det vapnet är så populärt i MW2?

Då är ju hitboxarna värre än... Ja, har nog inte spelat ett sämre spel när det kommer till detta.

Spelet behöver inte snipers, de tillför inget. Aldrig att föredr!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Då är ju hitboxarna värre än... Ja, har nog inte spelat ett sämre spel när det kommer till detta.

Spelet behöver inte snipers, de tillför inget. Aldrig att föredr!

Eller så siktar och träffar du i benen.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Jag fick spelet i julklapp till pc. Har fått Call of duty i julklapp varje år sedan ettan kom Jag har börjat spela det nu och det verkar bra tycker jag! Var lite rädd att jag behövde skrämma upp burken som jag fick göra förra året men nu behövdes det inte. Skönt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Eller så siktar och träffar du i benen.

DU måste nog gå om grundskolan... Läsförstålse min bästa herre!
Jag skriver tydligt att den beskjutna ligger ner, oftast i jämnhöjd, vilket gör det svårt (läs, omöjligt) att träffa benen då personen ligger siktandes mot mig. Det enda jag ser i mitt sikte är huvud (one-shit-kill) och axlar (one-shit kill) men ändå krävs 2 skott.

Av detta kan slutsatsen att hitboxarna, alternativt avståndsmultipel är problemet. Eftersom det tidigare i tråden redan klargjorts tydligt att avstånd är irrelevant gällande snipers. SÅ ÄR HITBOXARNA värdelösa.
Blir måttligt less på snorrungar som ska komma med dryga kommentarer utan egentlig susbstans.

PS.
Jag lirar med snipers och får antingen 40-2, sen nästa match med samma spelstil 10-23. Riktigt irriterande, händer mig aldrig när jag lirar med automatvapen, där ligger jag på en stabil KD-ratio>2, ALLTID! Vilket enligt mig gör det tydligt att snipers i detta spel är BAJS, AVFÖRING, TRÄCK, DYNGA, SKIT, EXKREMENT, FEKALIER och DYNGA. Något som är ett symptom på konsol-sjukdomen där alla spel ska likna QUAKE/UT2003/"valfritt-speed-shooter-spe"

"Can I get an Amen, Brother?"

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående installation, det var så att min dator pajade precis innan jul sedan fick jag spelet i julklapp. Då passade en polare på att låna det och installera de, detta ledde till att han har det installerat på sin dator och hans steam account. Provade sedan att installera det på min dator och då var ju produktnyckeln använd förståss(!) Finns det något sätt att jag kan få det till mitt steam account?!

Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

Jävligt dåligt gjort av er... varför inte bara registrerat på ditt konto och han spela på det? Finns tyvärr inget som kan göras så han får väll köpa spelet till dig?

Antar att du kan kontakta supporten men tror inte dom fixar det.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talli23
Har en fråga angående installation, det var så att min dator pajade precis innan jul sedan fick jag spelet i julklapp. Då passade en polare på att låna det och installera de, detta ledde till att han har det installerat på sin dator och hans steam account. Provade sedan att installera det på min dator och då var ju produktnyckeln använd förståss(!) Finns det något sätt att jag kan få det till mitt steam account?!

Tacksam för all hjälp

Nej.

=/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
DU måste nog gå om grundskolan... Läsförstålse min bästa herre!
Jag skriver tydligt att den beskjutna ligger ner, oftast i jämnhöjd, vilket gör det svårt (läs, omöjligt) att träffa benen då personen ligger siktandes mot mig. Det enda jag ser i mitt sikte är huvud (one-shit-kill) och axlar (one-shit kill) men ändå krävs 2 skott.

Av detta kan slutsatsen att hitboxarna, alternativt avståndsmultipel är problemet. Eftersom det tidigare i tråden redan klargjorts tydligt att avstånd är irrelevant gällande snipers. SÅ ÄR HITBOXARNA värdelösa.
Blir måttligt less på snorrungar som ska komma med dryga kommentarer utan egentlig susbstans.

PS.
Jag lirar med snipers och får antingen 40-2, sen nästa match med samma spelstil 10-23. Riktigt irriterande, händer mig aldrig när jag lirar med automatvapen, där ligger jag på en stabil KD-ratio>2, ALLTID! Vilket enligt mig gör det tydligt att snipers i detta spel är BAJS, AVFÖRING, TRÄCK, DYNGA, SKIT, EXKREMENT, FEKALIER och DYNGA. Något som är ett symptom på konsol-sjukdomen där alla spel ska likna QUAKE/UT2003/"valfritt-speed-shooter-spe"

"Can I get an Amen, Brother?"

Jag säger att jag inte har några problem med det och det verkar inte vara speciellt många som klagar på det. Du träffar uppenbarligen inte ovanför midjan eftersom du inte lyckas få död på dem.
Du kanske träffar armarna? Du kanske spelar med värdelös ping?

Så bara för att du spelar ojämnt med sniper så suger alla sniper vapen i COD?

Oavsett allt så är du oerhört barnslig som börjar skriva i caps och kalla mig snorunge.
Du kanske själv bör gå om grundskolan och rätta till din stavning?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

För att få konstant hög K/D ratio med snipers gäller det att verkligen använda huvudet. Jag kör mest Demoltion där man ska spränga eller försvara 2 punkter och istället för att sätta mig och campa en av punkterna så positionerar jag mig bort från där all action brukar vara och plockar folk som är på väg mot ena eller andra punkten. 2-3 kills sen är det dags att flytta på sig.

Sen visst om det andra laget råkar vara en samspelt klan kan det bli problem iaf men det är sällan jag inte går plus så att säga som sniper.

Permalänk
Medlem

Dom som är intresserade av att ha kontakt och lira med svenska spelare här har jag en grupp på 80 medlemmar

http://steamcommunity.com/groups/CODMW2SWE

Bara att joina ska försöka få ihop ett par stora partyn i framtiden med.

Eller Adda mig: 2005818

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa MW2 för Multiplayer?
Är lite kluven vill ha nått roligt MP spel man kan lägga ner lite tid på och ha roligt som attan,eller kanske finns nått annat?

Står lite mellan MW2 och L4D2.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
För att få konstant hög K/D ratio med snipers gäller det att verkligen använda huvudet. Jag kör mest Demoltion där man ska spränga eller försvara 2 punkter och istället för att sätta mig och campa en av punkterna så positionerar jag mig bort från där all action brukar vara och plockar folk som är på väg mot ena eller andra punkten. 2-3 kills sen är det dags att flytta på sig.

Sen visst om det andra laget råkar vara en samspelt klan kan det bli problem iaf men det är sällan jag inte går plus så att säga som sniper.

Precis, men saken är den att spelar jag så där med sniper ligger jag givet på en hög K/D-ratio. Men saken är den att den ration tycks växa ytterliggare direkt bytet till automatgevär sker. Snipern är helt enkelt inte speciellt bra, eller är automatvapen alldeles för bra.

Jag tänkte då mest på det populäraste spelläget TD. Där blir man alltid "spawnraped" om man använder sniper... Måste dock förklara att jag inte är dålig på sniper, lirade i yngre dar CS och lirade genom hela COD2 och COD4 multiplayer med nästan endast sniper. Lägg då till att jag hängivit mig till intervention sen level 19 i MWF2, så talangen för sniper finns där. Och det går ibland riktigt bra...Tycker bara att IW har gjort ett dåligt jobb med att främja "sniper"-lirare. Istället tycks de gärna se att alla springer runt och använder hagelgevär ifrån 1800-talet, springer som Quasimodo i 150 knyck, eller börjar fuska.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Är det värt att skaffa MW2 för Multiplayer?
Är lite kluven vill ha nått roligt MP spel man kan lägga ner lite tid på och ha roligt som attan,eller kanske finns nått annat?

Står lite mellan MW2 och L4D2.

Jag har lirat både l4d (1:an) och COD4 och stod inför precis samma val som dig. Jag köpte tillslut båda. Jag har lirat L4D2 i totalt 5timmar. MWF2 i 69 timmar. L4D2 är inget tråkigt spel, jag lirade L4D(1:an) bra många fler timmar än COD4. Men L4D2 saknar det där "lilla extra" det känns mer som en mod/expansion än ett nytt spel.

MWF2 har både det mest actionpumpade kampaignupplevelsen någonsin och ett beroendeframkallande online-läge

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad fraserna i spelet betyder? De som Spetznas säger, något i likhet med " salo nestorshina" och " bla bla granat" osv?

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk

bra spel, dock var spelet lite kort tycker jag nog.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Precis, men saken är den att spelar jag så där med sniper ligger jag givet på en hög K/D-ratio. Men saken är den att den ration tycks växa ytterliggare direkt bytet till automatgevär sker. Snipern är helt enkelt inte speciellt bra, eller är automatvapen alldeles för bra.

Jag tänkte då mest på det populäraste spelläget TD. Där blir man alltid "spawnraped" om man använder sniper... Måste dock förklara att jag inte är dålig på sniper, lirade i yngre dar CS och lirade genom hela COD2 och COD4 multiplayer med nästan endast sniper. Lägg då till att jag hängivit mig till intervention sen level 19 i MWF2, så talangen för sniper finns där. Och det går ibland riktigt bra...Tycker bara att IW har gjort ett dåligt jobb med att främja "sniper"-lirare. Istället tycks de gärna se att alla springer runt och använder hagelgevär ifrån 1800-talet, springer som Quasimodo i 150 knyck, eller börjar fuska.

Ser mer på sniper som support åt de andra "stjärnorna" som krigar vid fronten och kanske får massa härliga kills men själv plockar man de där avgörande poängen på folk som försöker flanka eller bomba vid en bombplats som de andra lämnat för att hinna ta tillbaka en annan punkt etc. Men visst vill man ha massiv K/D ratio ska man nog köra med Assault rifles.

Permalänk
Medlem

Ang sniper och spawnraped, det är ju för jävla killcam.
Spela hardcore så slipper du det.
Det är roligare om man är "seriös sniper sazmo123boy

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jespersonger
Någon som vet vad fraserna i spelet betyder? De som Spetznas säger, något i likhet med " salo nestorshina" och " bla bla granat" osv?

Bambi.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jespersonger
Någon som vet vad fraserna i spelet betyder? De som Spetznas säger, något i likhet med " salo nestorshina" och " bla bla granat" osv?

Förmodligen akta jag kastar granat eller dylikt.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Fick spelet till jul och är hittills rikigt nöjd! men campaign var onödigt kort tycker jag.

Klarade ut spec ops med en kompis ( två spelare) på veteran här om dagen också ECHO delen var sjukt svår vissa gånger

Lirar multiplayer mestadels nu, sjukt svårt i början det också, är lvl 25 nu och märker själv att man blir mycket bättre när man spelar

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har nu 140 timmar i multiplayer (prestige 1 lvl 51) och jag kan lungt säga att jag har aldrig haft såhär kul online med ett spel förr. Man kan lira detta spelet på så många olika sätt och perksen gör det hela betydligt mer omväxlande. Normalt Lirar jag med Aug-Hbar med grip och holo sikte samt en Striker FMJ/Grip denna kombo är den jag finner mest dödlig (iallafall i mina oskillade händer ) Jag gillar det faktum att man kan ha så pass många customklasser, man kan verkligen anpassa sig perfekt till den bana man lirar på. Som tex när Wasteleand dyker upp byter jag sikte till ACOG scope då har man genast long range på augen.

Har börjat lira berzerk den senaste veckan och även det är hysteriskt kul. Kör en mini uzi med rapid fire som primary och en 357 FMJ som secondary och i kombination med Ninja pro, Coldblooded och Marathon pro blir man en ångvält på slagfältet Hysteriskt kul att se snipers fippla hysteriskt med utrustningen för att en sekund senare få en kastkniv rakt i pannan

Visst svär man okontrollerat ibland när iwnet beter sig helt vansinnigt men faktum är att så fort matchen startar glömmer man omedelbart bort iwnet och bara njuter av den fantastiska gameplay upplevelsen. Sannerligen ett helt underbart spel.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Ingen som har nyheter om en kommande patch? Hoppades att alla "could not connect to host" problem och pavelow buggen skulle fixas i den som släpptes, men ack så fel man hade.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Har skaffat spelet nu.

Multiplayer är mycket roligt MEN..detta jävla lag som uppstår ibland. T.ex igår har man bara 3 kills till helicoptern man styr sj...och där står 3 pers med ryggen vänd mot mig..ska precis skuta och whoops börjar det lagga så man far omkring lite överallt (alla klagade på lagg) sen picking a new host. Och sen står framför dom helt plötsigt :s och whopps dog man. -.-

Singleplayer är 9/10
Bland det roligaste singleplayer jag spelat på ett tag men dock för kort.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kör ni per dag? Jag har kört i genomsnitt 1,5 h/dag nu i en vecka och är på level 21.

Vad ger mest xp? Jag har bara kört TD och Free For All hittills..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
Hur mycket kör ni per dag? Jag har kört i genomsnitt 1,5 h/dag nu i en vecka och är på level 21.

Vad ger mest xp? Jag har bara kört TD och Free For All hittills..

Kanske 2,5 h per dag. Har kört 4 dygn ungefär och har precis börjat på andra prestige.

Free for all och TD ger väl ungefär lika mycket. Domination och Demolition etc, tror jag ger mer XP, kör dock nästan aldrig det

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.