Permalänk

Dator för 6k +/-

Hej där,

Är tänkt att jag ska köpa en dator så här till jul.

Vad den ska användas till: Film, spel, musik & bild. Framförallt spel, något krävande sådan. Monitorn kommer att vara en LG 32" lcd.

Kassa: 6000kr ungefär.

Krav: Hdmi port & bra ljudkort.

Önskemål: Tystgående & snygg.

Skärm: Nej

Tack

Permalänk
Medlem

Mitt Förslag:

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk

Är inte så insatt, men den ser helt ok ut.

Tänkte på chassi & hårddisk? Varför valde du dem?

Inga andra förslag?

Tack

tja:p

Permalänk

chassit ser riktigt bra ut iaf. och samsung spinpoint f 3 är vell en av dom bästa Hårddiskar på 7200 varv:)

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

du får 500 watt nätagg till det chassit ,för 525 kr:)
nätagget är kanske inte det tystaste och de bästa,men du kan ta ett eget chassi ,eller ett annat nätagg.
för du måste ha en intel i5:D
dom e fett nice:D

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Du glömde nätagg i ditt paket tobbe, för man kan inte kalla det som ingår med chassit för ett nätagg

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
du får 500 watt nätagg till det chassit ,för 525 kr:)
nätagget är kanske inte det tystaste och de bästa,men du kan ta ett eget chassi ,eller ett annat nätagg.
för du måste ha en intel i5:D
dom e fett nice:D

Fult chassi, dåligt nätagg, datorn kommer troligtvis leva om, 800kr över utsatt budget, osv.

Jag tycker inte i5 är ett bra val i en dator för 6k.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk

ok, lägg ut 580 kr på ett antec three hundred chassi,och ett nätagg för 550 kr, . och då ligger budgeten över ännu mera.men du lär få en grymt mkt bättre dator. än nån jävla amd .
Intel i5 slår alla amd processor på marknaden så.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

Skit bra, jag kör på den översta. Behöver bara veta namnet på hemsidan du byggde ihop den på.

Förresten, första gången jag bygger ihop dator. Något jag bör tänka på? Kylpasta och grejer? Hur funkar de?

Permalänk
Medlem

Kylpasta finns redan applicerat på amd's standardkylare. Moderkortsdistanser, skruvar m.m. ska följa med chassit och sata-kablar följer med moderkortet.

Lycka till och God Jul!!

mvh OTO

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Mitt Förslag:

http://i47.tinypic.com/347cqcp.jpg

+1
Snyggt chassi med lite ljuddämpning, bror min har nyss bytt till det och det ser kanon ut. HDMI med ljud genom grafikkortet. Vet inte hur bra ljudkort som är inbyggt i grafikkortet dock.

Såg att nån hade föreslagit ett i5-system i ett ace-chassi. 6000 kr är för lite för ett i5-sysytem tycker jag. Ace-chassit har också ett inbyggt nätagg av tveksam kvalitet. Men har du råd att lägga på en till ett ordentligt chassi samt nätagg så kör i5, den är snabb tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman01/6000.JPG

Hittade denna bygge när jag sökte genom forumet. Såg väldigt bra ut tycker jag, kör även med DDR3. Vad tycker ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
http://data.fuskbugg.se/skalman01/6000.JPG

Hittade denna bygge när jag sökte genom forumet. Såg väldigt bra ut tycker jag, kör även med DDR3. Vad tycker ni?

Försök plocka ihop paketet på Inet idag, kanske priser har stigit/minskat.
Om det har minskat så tkr jag du bör köra på det, men notera att du inte kmr få ett kort med DX11.

Permalänk

Vilken hemsida är de ni Printscreenar allt ifrån?
Där man får gratis godis etc haha

Tack & God Jul! <3

Permalänk
Medlem

De har satt ihop datorerna på inet.se

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
ok, lägg ut 580 kr på ett antec three hundred chassi,och ett nätagg för 550 kr, . och då ligger budgeten över ännu mera.men du lär få en grymt mkt bättre dator. än nån jävla amd .
Intel i5 slår alla amd processor på marknaden så.

Ja du har fan rätt ! den slår alla amds processorer i prestanda!!!
men du e ju slut i huvet, för den slår dom inte i prisvärdhet...
en amd phenom II x4 965 e nästan lika bra (till och med snäppet bättre i vissa fall.) men 200 kr billigare = bättre alternativ...
och i denna prisklass e i5 bara dumt...

ta paketet med phenom II 550n den e bra och snabb original klockar hyfsat bra och med lite tur och rätt moderkort finns det en chans att låsa upp den till en x4
då får du dessutom ett riktigt chassi och ett bra nätagg vilket känns väldigt bra enligt mig iallafall...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt förslag

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag