Permalänk
Medlem

Packard Bell ? Bra eller anus ?

Tjenare !

Jag har tittat runt en del under mellandagsrean och har hittat en bärbar som verkar fin i ett mediamarktvaruhus nära mig. Det är följande:

Packard Bell TJ-65 DT...
C2D T6600
4gb ram
640gb HDD
Nvidia GT240M 1gb

Alltihopa för 6666kr.

Om jag har förstått det rätt är det ett hyffsat bra pris för en dator med den prestandan. Men min stora fråga handlar om Packard Bell.

Jag har aldrig använt någon datorutrustning alls från detta företag och jag har ingen aning om de är bra. Har letat efter recensioner på deras datorer utan vidare framgång. Vissa säger att de är plastigast i klassen, andra säger att de håller god kvalite.

Så jag undrar !

Är Packard Bell något att ha ? Eller ska jag bara strunta i den?

Och mindre viktigt. Något som provat datorn i fråga? Klagomål?

Got fortsättning!

Permalänk

Kanonpris för datorn slå till.
Haft Packard Bell bärbar tidigare inget att klaga på.

Packard Bell är uppköpta av Acer.
Acer har även köpt upp Emachines och jag är positivt överaskad över att Acer har bättrat sig vad det gäller kvalitetskänsla på produkterna.

Så slå till på Packard Bellen.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Tackar för infon ! Kan man anta att de med Acer i ryggen får en knuff uppåt kvalitetsmässigt ? (Köpte en Emachines åt flickvännen nyligen, inga klagomål där, stabilt och bra).

Någon mer som har något att säga om Packard Bell och kvalite ?

Får väll röra mig mot varuhuset och klämma lite på den också.

Permalänk

Jag tänkte precis skriva ihop exakt samma inlägg... Ser ut att vara bra grejer för pengarna, men jag har ingen aning om vad det är för kvalite på Packard-Bells datorer.

Hoppas på mer information här snart, gärna från ditt klämmande bacon5. Själv gick jag igenom ett mediamarkt på annandagen utan att se datorn och orkade inte fråga efter den just då

Jag undrar om detta erbjudande är endast mellandagsrea eller om de tänker fortsätta med det så länge de har datorer kvar... Hinner eventuellt inte ner till mediamarkt igen innan nyår.

Fast i samma veva så får man ju tänka på att Packard Bell datorer med samma spec går för strax över 7000 kr i andra butiker, så någon superrabatt är det ju inte:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s47057828&o=produkt_nam...

Betyder det att det är "billig skit" tro?

Permalänk

Har själv en Emachines E525 se sign. Funkar kalasbra.

Packard Bell har jag haft 1 fungerade kanon i 5år utan problem polarn har en Packard Bell Mx51 eller 52 tror jag det var inga problem heller där ca 1,5år gammal.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.