Permalänk
Medlem

Vilken av dessa 3?

Hej,
Ska köpa en bärbar dator efter att ha använt stationär hela livet. Mina krav på denna dator är:

- Ska klara av att köra spel (t.ex. WoW nya CoD osv).
- Ska klara av att surfa med väldigt många flikar och ha något program på i bakgrunden (t.ex. iTunes och Word).
- Köra Cubase och klara av enklare musikinspelning & redigering.
- Helst vara snygg och ha hållbar, gedigen design (absolut inte kännas plastig).
- Vara portabel, mellan 15.5-16.5", inte för tjock och inte för tung.

Jag har surfat runt i några dagar nu och kommit fram till att dessa 3 verkar bra alternativ:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=491163,513272,448707

Jag ska köpa datorn i Februari, tror ni att det kommer komma nya, mer prisvärda modeller efter nyårsskiftet så att dessa ändå kommer vara inaktuella?

Ge gärna förslag på datorer i 7000-10000 kronors klassen som ni tycker passar in på min beskrivning.

Mycket tacksam för hjälp!

Permalänk

Vaion är ett givet val av de tre.

Permalänk

Vaion blir bra.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Hur kan ni säga att vaion är bäst när MSI både har bättre grafikkort , windows 7 , bättre processor och mkt billigare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa1122
Hur kan ni säga att vaion är bäst när MSI både har bättre grafikkort , windows 7 , bättre processor och mkt billigare?

På grund av att jag hatar HP och sony:n har ett 4650, större skärm och är betydligt snyggare än MSI:n.

Om operativsystemet kan jag hålla med men då finns det:

http://www.dustinhome.se/pd_5010364432.aspx?csref=Prisjamfore...

Permalänk
Medlem

Börjar luta mer och mer åt HP:n. Den är billigast, och har bäst prestanda.

Vaion har nackdelarna:
- 512 mb Grafikminne
- DDR2 RAM
- Hårddisken snurrar 5400 RPM
- T6400 Sämre processor.

Okej den är snyggare, men vet inte om det väger upp mot allt det andra.

Det negativa jag kan hitta om HP:n är:
- Den är ganska ful
- Har upplösningen 1366 x 768 (är det ett minus egentligen?)
- Den har inte något modem, men vad betyder det? Att man inte kan sätta i en modemsladd? Trådlöst finns ju.

Annars är den bättre än Vaion på alla sätt.

Men som sagt, tror ni det kommer nya mer prisvärda modeller efter nyår som gör att dessa är oaktuella ändå?

Permalänk

msi'n är bäst

Permalänk
Citat:

Föreslår man MSI eller HP så är väl heller inte de perfekta eftersom de har mycket hårdvaruproblem.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Föreslår man MSI eller HP så är väl heller inte de perfekta eftersom de har mycket hårdvaruproblem.

Exakt. +1

Permalänk

Här får du lite tankvärd information från en annan TrådSkapare.

Jag köpte mig en ny dator i dag, en HP Compaq Mini 311c-1000so, och eftersom jag aldrig har använt något Windows OS förut behöver jag er hjälp.

1. Datorn är full med så kallad "bloatware" från bl.a. HP, hur får jag bort detta?
2. Stänger jag av det trådlösa nätverket stängs även "bluetooth" av och vise versa. Det går inte att ha på bara det ena?

Permalänk
Medlem

Skulle valt vaion utan tvekan om den hade lika bra specifikation som HP:n. Kommer Vaio ut med någon bra modell efter nyår kanske? Eller vet ni någon annan laptop som är liknande?

Permalänk

geforce 160 vs ati 4650

Vinnare = Geforce

Permalänk
Citat:

geforce 160 vs ati 4650

Vinnare = Geforce

Geforce 160 verkar helgrymm bästa valet just nu.

Gott Nytt År.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns

Undrar vart du läst att MSI har mycket hårdvaruproblem? Läser en del på notebookreview och där är då MSI-ägarna mycket nöjda verkar det som.
MSI modifierar ju ganska mycket själva vilket gör att allt är mer anpassat osv!
Mycket bra kvalité och garantier.
Enda negativa jag direkt läst är att någon då och då klagar på tangentbord, men så är det ju med alla laptops. Tangentborden är ju någon som är svårt att få "alla" nöjda med.