Permalänk
Inet

Hej på er Sweclockare,

Tänkte lite snabbt kommentera angående "värsting listan", frågor på övriga inlägg kommer i veckan.

GP's så kallade värstinglista är lite märklig, för det behöver nödvändigtvis inte handla om klagomål.
Konsument Göteborg noterar alla "kontakter" (mail, telefonsamtal o.s.v) som sker, just datorer är väldigt komplicerade så många frågor uppkommer både före och efter köp. Det är ofta som kunder först kontaktar Konsument Göteborg för att få "kött på benen" om sina rättigheter och skyldigheter, att sedan GP väljer att kalla det "värstinglistan" och inte nämner något om t.ex. utslag hos ARN eller liknande är märkligt och missvisande, vi har påtalat detta flera gånger för GP men utan respons.
Personligen tycker jag inte listan säger så mycket och sen är det helt avgörande hur många kunder respektive företag har i Göteborgsregionen.

Vi rättar oss alltid efter Konsumentverket och ARN, och har extremt få ärenden som tas upp i ARN vilket jag tycker är ett mycket bättre tecken på att vi har god kundservice.

Vi jobbar hela tiden med att hålla så hög servicenivå som möjligt vilket jag tror flera av er fått uppleva och det är något vi självklart kommer jobba vidare med, vi ska ha bäst kundservice i branschen, så är det bara!

God fortsättning på det nya året!

Mvh
Erik

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Hej på er Sweclockare,

Tänkte lite snabbt kommentera angående "värsting listan", frågor på övriga inlägg kommer i veckan.(...)

Vi rättar oss alltid efter Konsumentverket och ARN, och har extremt få ärenden som tas upp i ARN vilket jag tycker är ett mycket bättre tecken på att vi har god kundservice.

Vi jobbar hela tiden med att hålla så hög servicenivå som möjligt vilket jag tror flera av er fått uppleva och det är något vi självklart kommer jobba vidare med, vi ska ha bäst kundservice i branschen, så är det bara!

Mvh
Erik

Det som gör mig orolig är:

"Tummen upp från Konsument Göteborg blir det för Expert, Inet och Siba som konsumenterna klagat mindre på under 2009 än 2008."

Detta låter bra initialt men oroande samtidigt att Inet hamnade i samma "korg" som siba med tanke på vad som skrivits om Siba:

http://www.e24.se/pengar24/prisjamforelser/siba-anstalld-pris...

Självklart varken tror eller säger jag att Inet gör dylika :)<3 men skulle nästan börja gråta om dylika skandal uppdagades hos Inet.:P

Keep up the good work.:D (Hålla skandalerna borta:D;)) med utmärkt service och superb kundtjänst, snabba leveranser och gott bemötande avseende kundvård.:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Synpunkt3:
Tycker det är lite jobbigt att man hoppar ut till huvudsidan igen när man ändrar från Postorderpriser och Butikspriser. Om ni kan fixa det med en mindre ändring så vore det trevligt. Fast mindre viktigt ifall ni behöver lägga för mycket tid på detta.

Citat:

Ditt klagomål är vidarebefordrat till ansvarig.

Byt ansvarig! Fortfarande samma irritationsmoment, även på nya sidan.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackansson
Byt ansvarig! Fortfarande samma irritationsmoment, även på nya sidan.

Varför klagar du när det är fixat?
Om du hade läst tråden så hade du sett detta inlägget:

Citat:

Äh, missade att svara på ditt inlägg i mitt förra svar.

Vi har gjort en liten specialare för att välja mellan butiks- och webbläge.

Klicka på D:et i Inet Data under SweClockers-loggan längst ner till vänster på vår hemsida så växlar den läge utan att ladda om sidan.

Mvh / Inet

Du orkade visst leta upp inlägget som du citerade, men inte det som jag behövde leta upp åt dig

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej på er Sweclockare,

Tänkte lite snabbt kommentera angående "värsting listan", frågor på övriga inlägg kommer i veckan.

GP's så kallade värstinglista är lite märklig, för det behöver nödvändigtvis inte handla om klagomål.
Konsument Göteborg noterar alla "kontakter" (mail, telefonsamtal o.s.v) som sker, just datorer är väldigt komplicerade så många frågor uppkommer både före och efter köp. Det är ofta som kunder först kontaktar Konsument Göteborg för att få "kött på benen" om sina rättigheter och skyldigheter, att sedan GP väljer att kalla det "värstinglistan" och inte nämner något om t.ex. utslag hos ARN eller liknande är märkligt och missvisande, vi har påtalat detta flera gånger för GP men utan respons.
Personligen tycker jag inte listan säger så mycket och sen är det helt avgörande hur många kunder respektive företag har i Göteborgsregionen.

Mvh
Erik

Ok, jag tyckte en kommentar från er sida var befogad, lika mycket för eran egen skull som för min.

Jag har en del väldigt datorinkompetenta bekanta som idel pratat väl om er och den support och hjälp ni ger.
Blev förvånad över att se er på den listan, men som du säger verkar det vara en väldigt missvisande och dålig lista egentligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Varför klagar du när det är fixat?
Om du hade läst tråden så hade du sett detta inlägget:
Du orkade visst leta upp inlägget som du citerade, men inte det som jag behövde leta upp åt dig

Det var som fan! Tack för det, både Inet och kakan!

Inet får skylla sig själva när de är så populära här på sweclockers att deras tråd blir så lång att man missar saker i den trots att man försöker följa den

Bra skit Inet, bra skit.

EDIT: Provade själv nu, riktigt sneaky lösning, inte direkt för allmänheten. Är bara nyfiken på varför man skulle vilja komma till startsidan när man byter mellan butik/webb i listen uppe till höger? För nån anledning måste det ju finnas när ni gör en speciallösning bara till lilla mig

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackansson
Det var som fan! Tack för det, både Inet och kakan!

Inet får skylla sig själva när de är så populära här på sweclockers att deras tråd blir så lång att man missar saker i den trots att man försöker följa den

Bra skit Inet, bra skit.

EDIT: Provade själv nu, riktigt sneaky lösning, inte direkt för allmänheten. Är bara nyfiken på varför man skulle vilja komma till startsidan när man byter mellan butik/webb i listen uppe till höger? För nån anledning måste det ju finnas när ni gör en speciallösning bara till lilla mig

Hehe, lugnt
Jag använder "specialaren" flitigt och det är jätte bra!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tjena, varför har ni börjat ta 10 kr för "paketavisering"? Inte för att jag är snål eller nått undrar bara vad det är som gör att ni måste lägga till den summan som ni inte hade innan.

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Tjena, varför har ni börjat ta 10 kr för "paketavisering"? Inte för att jag är snål eller nått undrar bara vad det är som gör att ni måste lägga till den summan som ni inte hade innan.

Mvh

Visst brukar pappersavi vara gratis: men antar att de tar ut denna avgiften för att kunna hålla fraktpriset nere om man handlar över 500 kr Sweclockers kampanj.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk

Kikade runt lite på eran hemsida och hittade ett litet fel på en produkt.
Det står att Corsair 4GB (2x2048MB) 1066MHz XMS-2 8500C5 är 200-pin SO-DIMM istället för 240-pin DIMM. Knas!

Permalänk
Medlem

Tar ju år att få tillbaka sakerna av dem man reklamerat....

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla

Lust att utveckla?:) Vill gärna höra exempel då jag enbart hört att Inet ska vara väldigt smidiga när det gäller just reklamationer?:o

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Jag har reklamerat 3-4 saker senaste året och det har aldrig tagit längre tid än 3 veckor innan jag haft en ny produkt i min burk. Det var runt jul/nyår 2008 så de var väl lediga varannan dag. Har du skickat in nyligen beror det troligtvis också på helgdagar och att folk tar semester de få arbetsdagar som finns kvar emellan.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Jag har reklamerat 3-4 saker senaste året och det har aldrig tagit längre tid än 3 veckor innan jag haft en ny produkt i min burk. Det var runt jul/nyår 2008 så de var väl lediga varannan dag. Har du skickat in nyligen beror det troligtvis också på helgdagar och att folk tar semester de få arbetsdagar som finns kvar emellan.

Tänkte väl.:D Det föregående kollega skrev lät inte som det serviceminded företag jag är trogen hos.:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Tänkte väl.:D Det föregående kollega skrev lät inte som det serviceminded företag jag är trogen hos.:)

Nej, jag har alltid fått snabba svar och hjälp med allt möjligt på mail... Mailade om de kunde plocka en viss processor och det letade dem på men någon packade fel och jag fick annan batch men de är ju också människor så förlåter dom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske överdrev lite men det står att det ska ta cirka 10 dagar skickade iväg tangentbordet den 21, sen har det inte hänt så mycket än så här

Tid Händelse Plats
2009-12-21 11:40 Registrerad
2009-12-23 10:18 Inlämnad/Mottagen
2009-12-21 11:56 Inväntas

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kanske överdrev lite men det står att det ska ta cirka 10 dagar skickade iväg tangentbordet den 21, sen har det inte hänt så mycket än så här

Tid Händelse Plats
2009-12-21 11:40 Registrerad
2009-12-23 10:18 Inlämnad/Mottagen
2009-12-21 11:56 Inväntas

De var ju jävligt nära jul och alla lediga dagar så du borde ha lite förståelse för att det tar tid 10 Arbets dagar är det väl? Inte 10 dagar då service avdelningen knappast jobbar lördag/söndag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De var ju jävligt nära jul och alla lediga dagar så du borde ha lite förståelse för att det tar tid 10 Arbets dagar är det väl? Inte 10 dagar då service avdelningen knappast jobbar lördag/söndag?

Okey får väll vänta på det då och hoppas det kommer den här veckan;:)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Okey får väll vänta på det då och hoppas det kommer den här veckan;:)

Hoppas på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

posten sa själva att godshanteringen har ökat otroligt den här vintern.
från 250.000 paket (hela landet) per dygn till 300.000.

Kan ha fel, har för mig att jag såg ett inslag på nyheterna.

Sen att det tar tid vid själva servicen osv hos inet, så får man räkna med alla andra som skickar in sina produkter vid jul och efter jul.

Många som kan vara missnöjda med sina julklappar

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kan då lungt säga att jag blev besviken på miss julklapp till mig själv för mina jullklappspengar. Köpte ett Fractal Design R2 som jag fick hem idag. Ena fästet till fronten är totalförstört, ser ut som att någon har sprängt bort den med ett kilo C4-laddning. Har skickat ett mail åt dem och ska returnera produkten.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av #enbom
Kan då lungt säga att jag blev besviken på miss julklapp till mig själv för mina jullklappspengar. Köpte ett Fractal Design R2 som jag fick hem idag. Ena fästet till fronten är totalförstört, ser ut som att någon har sprängt bort den med ett kilo C4-laddning. Har skickat ett mail åt dem och ska returnera produkten.

Klart du kommer få ett nytt chassi! Jag hade också problem med mitt. men det löstes.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Klart du kommer få ett nytt chassi! Jag hade också problem med mitt. men det löstes.

Tror fan det är Fractals fel, vartenda chassie jag har sett därifrån är ju repat eller trasigt på något sätt (sett 3 irl, 1 miljon på nätet)

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att man skulle kunna få byta sina dominatorminnen på 1,8volt mot ett par billigare 4gb 1,65v minnen eftersom dessa 1,8v kan skada systemet?

Vilket jag inte såg någon information om fast fick reda på här på forumet efter, trodde inte det var något större problem men det verkar ju faktiskt vara något att vara rädd för..

Fick dem på posten fredagen innan jul och brutit förpackningen och använt lite här, så ångerrätten fungerar ju inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Finns det någon chans att man skulle kunna få byta sina dominatorminnen på 1,8volt mot ett par billigare 4gb 1,65v minnen eftersom dessa 1,8v kan skada systemet?

Vilket jag inte såg någon information om fast fick reda på här på forumet efter, trodde inte det var något större problem men det verkar ju faktiskt vara något att vara rädd för..

Fick dem på posten fredagen innan jul och brutit förpackningen och använt lite här, så ångerrätten fungerar ju inte.

Du får nog snabbare svar om du skickar mail till dom direkt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter som att du är fast med dem.
Men det skadar ju inte att ringa Inet och kolla om de kan vara lite schyssta

/ Daniel

Permalänk
Inet

Hej alla Swecare!

Nu är vi åter tillbaka efter jul- och nyårsfirande!

Här kommer svar på lite frågor som dykt upp i tråden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satan2k
Hallå Inet

Skulle uppskattas om ni införde delbetalning och även lite Kingston varor i sortimentent.
Suttit och letat efter en " Kingston SSDNow V-Series - halvledarenhet - 40 GB - SATA-300 " Och gick naturligtvis direkt till inet.se.
Hittade tyvärr inte den SSD disken.:D

Delbetalning kommer.

När det gäller SSD fokuserar vi främst på Intels varianter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
Hej Inet!
Jag undrar om Intel G2 80 GB kommer att gå ner i pris? eller brukar SSD diskar ligga på samma pris?
2245 är lite i dyraste laget för en gymnasieelev tyvärr...

Vi sänkte faktiskt priset för några dagar sen. Nytt pris är 2169:- och vi har i lager, men de tar slut fort.

https://www.inet.se/artikel/4301293/80gb-2-5-ssd-intel-x25-m-...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exroz
Inet har ju fått en helt ny design som är helt ok men var tog Senast inkommna/betygsatta varor vägen?

Det finns funderingar på RSS eller liknande. Vi jobbar på att få fram en bra lösning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopp
Vill egentligen bara ge lite roser till er för en oerhört bra och användarvänlig e-butik och priserna förstås!

Och som sidogrej för justering,

På Fractal Design Define chassina så är det två fläktplatser i fronten enligt swec recension och enligt bilderna men på eran sida så står det 1.

Petitess.

Tack för påpekandet och komplimangerna. Vi har fixat felaktigheten på hemsidan nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Varför har ni så (relativt mot andra butiker) höga priser på Radeon 5850 och 5870?

Vi har i dag justerat priserna på 58xx-serien och ligger bättre till i pris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Tjena, varför har ni börjat ta 10 kr för "paketavisering"? Inte för att jag är snål eller nått undrar bara vad det är som gör att ni måste lägga till den summan som ni inte hade innan.Mvh

Posten tar sen några år tillbaka betalt för denna tjänst och därmed tillkommer det, till skillnad mot SMS-avisering, en kostnad på tio kronor.

Det absolut smidigaste är att använda SMS-aviseringen som är både gratis och ger snabbare avisering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Kikade runt lite på eran hemsida och hittade ett litet fel på en produkt.
Det står att Corsair 4GB (2x2048MB) 1066MHz XMS-2 8500C5 är 200-pin SO-DIMM istället för 240-pin DIMM. Knas!

Fixat nu, tack för hjälpen!

Citat:

Om du väntat mer än tio arbetsdagar så skicka ett PM till mig eller ett mail till service@inet.se så undersöker vi vad som gör att ärendet drar ut på tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av #enbom

Självklart ska vi lösa ett fungerande chassi till dig. Gör en felanmälan på vår hemsida så fixar vi det så fort vi kan.

Citat:

Ring in till vår serviceavdelning på 031-652700 och förklara läget. Det är viktigt att spara originalförpackningen och att hålla allt fint vid en eventuell retur.

Vill även passa på och tacka alla som inte fått svar på sina inlägg. Vi läser era inlägg och tar kritik/ris/ros till oss.

God fortsättning!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Som man märker så går ju intel´s SSD som godis åt barn.
När ni köper in, hur tänker ni då?
Visserligen har ni nu 40st i weblager.

När ni ska köpa in, och förmodligen vet ni att just deras ssd går åt, är det inte bättre att lägga på tex 10 st extra än va ni tänkte beställa?

Lite fundering bara hur det går till vid produket som säljs direkt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Som man märker så går ju intel´s SSD som godis åt barn.
När ni köper in, hur tänker ni då?
Visserligen har ni nu 40st i weblager.

När ni ska köpa in, och förmodligen vet ni att just deras ssd går åt, är det inte bättre att lägga på tex 10 st extra än va ni tänkte beställa?

Lite fundering bara hur det går till vid produket som säljs direkt.

Antagligen så beställs väldigt stora kvantiteter in till deras centrallager antagligen beställs batcher på kanske 1000 stycken från tillverkaren går inte att välja 1010 för tillverakaren säljer inte på det sättet.

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam57752
Antagligen så beställs väldigt stora kvantiteter in till deras centrallager antagligen beställs batcher på kanske 1000 stycken från tillverkaren går inte att välja 1010 för tillverakaren säljer inte på det sättet.

Mycket möjligt
nyfiken på hur saker och ting fungerar faktiskt då man ser att när det är slut så är det 9 av 10 fall slut i alla butiker.
Då borde dom slå på stort och ta i dubbelt kanske..hmm

Visa signatur

| Steam - Toivo |