Permalänk

börja med eve

Tjena, har haft funderingar på att börja med eve och har några frågor

1. Är spelet lika tidskrävande som alla säger? Eller säger man bara det eftersom det tar tid att vänta på sina skills? Har inte alltför mycket tid att spela pga av plugget.

2. Finns det någon bra svensk corp som är nybörjarvänlig och "guidar" in en i spelet? Jag tycker allting verkar grymt häftigt med en enda stor server där alla spelar, gillar också att allting är så spelarstyrt. Fast är otroligt svårt att hitta in i detta, har testat trial i 14 dagar och känner mig helt vilse.

Så ni som spelar, hur är er uppfattning av spelet i dessa ovanstående punkter? Förslag på corps är också välkommna (Har sett tråden om nordpolen, men verkar ju avslutat nu iom mergen till the forgotten navy?)

Permalänk
Medlem

Det kan ta precis så lite eller mycket tid du själv vill. Skills kan du ju träna även när du är offline, du behöver inte grinda dig fram på något vis. Enda som blir lidande egentligen om du inte spelar mycket är din erfarenhet och plånboken.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Det kan ta precis så lite eller mycket tid du själv vill. Skills kan du ju träna även när du är offline, du behöver inte grinda dig fram på något vis. Enda som blir lidande egentligen om du inte spelar mycket är din erfarenhet och plånboken.

Okej, några förslag till svenska corps eller till ställen man kan hitta dem?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kika lite på forumet Då kanske du hade sett denna tråd. Hoppas den kanske kan hjälpa dig lite grand.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Du kan ju alltid kika lite på forumet Då kanske du hade sett denna tråd. Hoppas den kanske kan hjälpa dig lite grand.

A, kollade den som jag skrev i första posten, ska kolla lite närmare på det. Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Ja, eftersom du tränar skills även när du är offline är det otroligt bra spel om man arbetar/går i skolan.

Tror att SAE Academy fortfarande är igång, dom vill ha noobs.

Du tjänar nog mest ISK i början på missions, men det är pvp som spelet handlar om imo. Sen kan du tjäna bra med ISK i 0.0 när du avancerar lite mer.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Ja, eftersom du tränar skills även när du är offline är det otroligt bra spel om man arbetar/går i skolan.

Tror att SAE Academy fortfarande är igång, dom vill ha noobs.

Du tjänar nog mest ISK i början på missions, men det är pvp som spelet handlar om imo. Sen kan du tjäna bra med ISK i 0.0 när du avancerar lite mer.

Låter finfint, ska kolla det imorrn

Permalänk
Medlem

Nått som kan få ditt ISK tjänande att öka fort i början är att även "salvage:a" skepp du skjuter ner under missions.

Vissa missions kanske ger dig runt 100 k i reward så kan du får 600 k i salvage

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror att SAE Academy fortfarande är igång, dom vill ha noobs.

SAE Academy är för tillfället lagt på is sedan vi slogs ihop med moderbolaget SAE. Men du är välkommen att ansöka till SAE istället om du vill.

Permalänk
Medlem

SAE = pvp för hela slanten eller vad gäller numera? Var länge sedan jag läste på.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
SAE = pvp för hela slanten eller vad gäller numera? Var länge sedan jag läste på.

Ja, det borde vara så. Hänger med Blade. tror jag.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Hänger med Blade

Det stämmer bra. Och som det är nu så är det ganska mycket pvp.