Voddler, som spotify fast för film

Permalänk

Oj förlåt jag var tvungen att springa ner och äta så jag skrev väl fel..
C:\ProgramData\Voddler\userdata ska den ligga i windows 7 om inte annat kan ni nog söka efter guisettings i sökfunktionen. Hoppas detta hjälper

edit: ja om den nekar er att få göra ändringar på den så högerklicka >properties(egenskaper)> security (säkerhet) >edit och gå ner till users(användare) och tryck i full kontroll. Ni måste vara admin för detta.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
Oj förlåt jag var tvungen att springa ner och äta så jag skrev väl fel..
C:\ProgramData\Voddler\userdata ska den ligga i windows 7 om inte annat kan ni nog söka efter guisettings i sökfunktionen. Hoppas detta hjälper

Har inte den filen överhuvudtaget (har W7 32-bit).
Installerade Spotify på partition "P" och det andra skiten på "C".

Permalänk

Programdata är en gömd mapp och hur man sätter på så att man ser dom har jag glömt. Testade du att bara skriva in det? Annars så testa att bara söka genom datorn efter guisettings.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Har inte den filen överhuvudtaget (har W7 32-bit).
Installerade Spotify på partition "P" och det andra skiten på "C".

Kopiera och klistra in detta i sök i startmenyn

C:\ProgramData\Voddler\userdata

Permalänk

tack, nu funkar det!:)

Permalänk

Sorry för dubbelpost men vilket jävla skitprogram, seriöst!
Har satt på totalt tre filmer, alla har fungerat perfekt till ca. 10min sedan stängs filmen av och man kommer tillbaka till huvudmenyn. Sätter jag på samma film igen och "resumar" där den stannade sist så kan jag se någon minut sen stänger den ner igen. Vad är felet?

Permalänk

Nej där har jag faktiskt ingen aning... fick min invite igår och har bara hunnit se på två filmer hittils. Det verkar skumt ska du inte kolla på deras hjälpforum på http://getsatisfaction.com/voddler? Hoppas du hittar något där.

/alex

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vil tacka Galna_Dvärgen för hans tips,nu funkar Voddler klockrent.Tack,tack.:)

Permalänk
Medlem

Finns det inga 720P filmer gratis och hur mycke bandbredd tar den i bakgrunden?

Permalänk

BRANDVÄGGSPROBLEMET:

Jag har inte heller någon jävla brandvägg, men såhär löser man det iallafall.
Dra upp kontrollpanelen, klicka vidare till Windows brandvägg och lägg till undantag. I Voddler mappen tar ni INTE voddler.exe (finns redan som undantag) utan ni tar VNetManager.exe. VNetManager är den där lilla ikongrejer, det är den som "hämtar" filmerna. Lycka till!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Voddler, brandväggsproblemet......

Detta går ju inte att lösa öppnat ett gäng portar, Ingen brandvägg inget antivirusprogram. UPnP är på vad jag kan förstå (det är på men vet ej hur man lägger till portar där).

Vad mer kan jag göra ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_ikers
Voddler, brandväggsproblemet......

Detta går ju inte att lösa öppnat ett gäng portar, Ingen brandvägg inget antivirusprogram. UPnP är på vad jag kan förstå (det är på men vet ej hur man lägger till portar där).

Vad mer kan jag göra ?

Har du gjort det jag skrev?
har själv Windows brandvägg av men var tvungen att lägga till VNetManager.exe, testa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gjort det men funkar inte

Permalänk
Medlem

Tackar Galna_Dvärgen jag också. Där satt den, som man säger

Visa signatur

i7 12700 | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Prime Z690-P | 2x16 GB Corsair | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce TUF-RTX 4080 | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig, har gjort ett undantag för VNetManager.exe men funkar ändå inte. Nån som har några förslag?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Min dator stänger av sej efter att voddler har varit igång typ en 10 minuter...
Men på min Mac funkar det bra men den har ingen hdmi kontakt så det hade varit bra om det hade funkat på min andra bärbara,, Någon som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Min dator stänger av sej efter att voddler har varit igång typ en 10 minuter...
Men på min Mac funkar det bra men den har ingen hdmi kontakt så det hade varit bra om det hade funkat på min andra bärbara,, Någon som vet vad det kan vara för fel?

Exakt samma för mig. Jag kan se på en film i ~10min sedan stängs det av. Sätter jag på samma film igen och fortsätter titta där den avbröts så kan jag se i mindre än 1min innan den stängs av.
Lyckas inte få något svar på det officiella voddler forumet annat än andra som har samma problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Exakt samma för mig. Jag kan se på en film i ~10min sedan stängs det av. Sätter jag på samma film igen och fortsätter titta där den avbröts så kan jag se i mindre än 1min innan den stängs av.
Lyckas inte få något svar på det officiella voddler forumet annat än andra som har samma problem...

Ja Voddler är värdelösa på att svara i sitt eget forum. Det står nåt i stil med "we are here to help" men det är ytterst sällan de svarar om inte det är minst 50st som har svarat att de har samma fel.

Värst är ändå att de ännu inte har lyckats få ut den fullständiga källkoden så att vem som helst kan kompilera det som behövs för att köra voddler. Om de hade gjort det som de är skyldiga att göra så hade säkert någon byggt en linuxklient i dagsläget.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt på Mac och bilden är gym.
Trevligt program att ha.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Fungerar perfekt på Mac och bilden är gym.
Trevligt program att ha.

Fungerar väl bra att spela filmer på windowsversionen också och bra bild+ljud, men jag antar att Mac versionen lider av samma problem som Windows, d.v.s. ingen sökfunktion, ingen mus (går att aktivera, men funkar skit), fungerar inte bra med multipla skärmar, är inte lätt att hitta HD filmer, m.m.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Funkar inte för mig, har gjort ett undantag för VNetManager.exe men funkar ändå inte. Nån som har några förslag?

Hm skumt.. jag provade att ta bort VNetManager från listan då funkar inte Voddler, lägger jag till igen funkar det..
Och ja jag har brandvägg AV.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kanske letar på fel sätt men de filmer som är tämligen nya eller åtminstone gjorda inom en 10-års period måste man betala en slant för. Alla gratisfilmer är rätt så gamla och konstiga B-filmer. Fattar noll.

Permalänk
Medlem

För mej funkar Voddler jättebra. Den behöver inte stanna och ladda och tar nästan inte heller någon bandbredd. Kvalitén är bra och jag trodde att det skulle vara betydligt mer reklam än vad det är.

Men än är inte Voddler så jättebra. Det finns inte så mycket filmer och de flesta filmer som finns har man aldrig hört talas om. Men jag tror att sortimentet kommer att utökas rejält och jag tror att det kommer att bli en riktig sucé. Om något år eller så kanske...

Funktioner som sök och så att man kan använda musen, köra i fönster finns inte än men jag tror att de kommer att göra programmet bättre i den tackt de växer...

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Jag kanske letar på fel sätt men de filmer som är tämligen nya eller åtminstone gjorda inom en 10-års period måste man betala en slant för. Alla gratisfilmer är rätt så gamla och konstiga B-filmer. Fattar noll.

Det är tyvärr så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan

Ganska förståligt. Det kostar säkert en hel del för Voddler att få visa nya filmer och endast reklamintäkter täcker inte dessa kostnader även om vi hade önskat att det hade varit så.

Däremot så ser jag fram mot en månadsavgift likt Spotify där man få se alla filmer utan reklam. Skulle kunna betala 200-300kr per månad för det om det finns ett stort antal nya filmer. Finns ju inte många i dagsläget, men så fort denna månadstjänst kommer igång och folk börjar betala för abonnemang så lär det blir mycket mer filmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Ganska förståligt. Det kostar säkert en hel del för Voddler att få visa nya filmer och endast reklamintäkter täcker inte dessa kostnader även om vi hade önskat att det hade varit så.

Däremot så ser jag fram mot en månadsavgift likt Spotify där man få se alla filmer utan reklam. Skulle kunna betala 200-300kr per månad för det om det finns ett stort antal nya filmer. Finns ju inte många i dagsläget, men så fort denna månadstjänst kommer igång och folk börjar betala för abonnemang så lär det blir mycket mer filmer.

Absolut. Jag skulle lätt, precis som du, betala en slant per månad för ett välfungerande Voddler. Skulle även i så fall vilja ha minst 720p och möjligtvis ha en låda man kopplar till TVn via HDMI eller trådlös-HDMI så man slipper att ha datorn igång. Man kan alltid drömma

Permalänk

Man kan ju hoppas att det släpps en version för Popcorn Hour!:P

Permalänk
Avstängd

bara massa skit filmer ju!!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punto
bara massa skit filmer ju!!

Gratis är gott, var nöjd!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Man kan ju hoppas att det släpps en version för Popcorn Hour!:P

Man kan ju alltid hoppas, men det är nog inte så troligt. Har själv en A110

Visa signatur