Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

Ja, ping är det iaf minst lika många gånger eller fler man har över 100 som under. Inte alls sällsynt med över 200 (och då är det ospelbart). Vad gäller XP-servrar så fanns det, vet inte hur det är nu. Inte säker på hur dom gjorde men min gissning är att de lyckades köra "private match" rankat. Jag träffade några spelare med max-prestige när spelet hade varit ute knappt en vecka. Personligen tycker jag inte det är så farligt, man får ändå sjukt mycket xp för vad som helst i MW2 så jag bryr mig inte.

Och Str8forthakill, jag förstår vad du menar men det är lite fel beskrivet. Problemet är ju att hosten aldrig laggar själv. Därmed är det väldigt svårt att få en dålig host att lämna matchen eftersom han har bra ping och alla andra rutten.

Om carepackage grejen är tänkt att funka så är det ju vansinne. Jag har inget emot att gubben springer fort men då borde han inte kunna kniva. Man undrar om IW ens spelat spelet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Hejsan, någon som vet om pc versionen är "regionskyddad"?

Hörde att steam hade börjat med sådant
och kanske till o med detta "IWnet" är det?

Spelet ifråga kommer isf beställas från amazon.co.uk (england) då jag har ett presentkort där! (:

Så kommer det att fungera här i sverige om jag köper det därifrån?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Har en fråga gällande det vapen jag använder mig av just nu.

SCAR-H

Ett problem är att detta vapen inte har så mkt skott i magget, och längst ner på tillvalen finns ju "extended mags" eller vad det nu heter.
Dock så måste man:

"Unlocked:
SCAR-H: Extended Mags - Get 40 penetration kills with the FMJ."

Vad menas med detta 40 penetration kills?
Är det om en gubbe står bakom en vägg så skjuter man genom väggen?..

Permalänk
Medlem

Genom väggar,fönsterrutor,bilar,andra spelare. Vadsomhelst som blir penetrerat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
8 i sense ? Mus sensitivity? 8 i sense skiljer sig mus från mus isf.

nejnej, på xbox

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det laggar varje gång man skjuter med M16?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

kan nån hjälpa mig? Får statmon error vid launch, windows 7, senaste ati driver och ett 5870.. Steamanvändare..

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk

Köpt ny dator... i7.. går som en dröm... MEN...

Jag kör ju nu även nymodigheten Windows 7 x64 som jag endast använt ett par dagar och är nöjd med faktiskt. Inga jävla problem whatsoever! ...tills nu...
Kollegorna kom fram i dag och sa, ska du inte vara med på CoD MW2?
Det är ASKUL!!!

Jag gillar inte att köpa spel till överpris, men eftersom jag blev sugen så plockade jag upp det för blygsamma 499:- på väg hem och såg fram mot en kul kväll.

Nu sitter jag här, efter 6 timmars ominstallation, kompabilitetslägestestanden samt ändlöst googlande om hur pissigt CoD MW2 funkar med annat än XP.

Mitt specifika problem är TOTAL frysning DIREKT när jag ska starta spelet.
Ingen Ctrl-del funkar. Vänta 10 minuter funkar inte. XP kompabilitet funkar inte. Ominstallation funkar inte. Välja kör som administrator vid diverse installationer funkar inte. Hash check i Steam funkar inte. Ta bort diverse MP-filer funkar inte. Tja, jag har hunnit testa en del på dessa sex timmar och jag HAR Googlat så gott jag kan som ni märker?

Nu har jag gett upp och ska supa ner mig i vredmod och spela Dragon Age i stället men ska kolla här i tråden sedan. Det kanske finns en liten chans att någon har lite mer SOLID tips om detta jag kan plåga mig själv med... Tack på förhand.

EDIT: Jag testade precis Left 4 Dead. Det blev EXAKT samma fel som CoD!
Instant Freeze from Hell!
ALLA Icke-Steam-spel har dock hittills funkat fint, ALLA Steam-spel har funkat röv...

Permalänk
Medlem

Det fungerar alldeles utmärkt med Win7 x64, kör det själv sedan ett tag tillbaka med MW2. Du behöver inte köra det i nåt kompabilitetsläge eller liknande...
Verkar vara nåt steam problem du har antar jag.

Permalänk
Medlem

7pro x64 @ steam här med. Inga problem what so.. nya dator också.(945+5770)

Permalänk

Men.... Vad i helvete ska jag göra då? *cry*

Installerar väl om Steam igen....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [PHX]Gothmog
Men.... Vad i helvete ska jag göra då? *cry*

Installerar väl om Steam igen....

Fullständig hårdvara kanske vore bra?Så vi kan se om det finns nått känt problem med dina grejer?
Och anslutning även om det inte borde göra nån skillnad.
MvH alban..

Kör själv win 7 ultimate beta rc 7100 och allt i mw2 funkar utmärkt förutom idiotgrejen med carepackage..

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Inga problem för mig med dator i sig + Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [PHX]Gothmog
Men.... Vad i helvete ska jag göra då? *cry*

Installerar väl om Steam igen....

¨

Mm.. Tror mer på ett hårdvarufel. Har själv win7 64. Steam och MWF2 fungerar felfritt

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

någon som har testat pracca på mw2? undrar bara hur det funkar osv, måste man adda varandra på friends för att slippa in i private game?

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Activision har väl nöjdhetsgaranti så det är väl inga problem?

Synd bara att det är Infinity Ward som görspelet

För övrigt är det fortfarande ett skämt hur dom har förstört ett sånt bra multiplayer läge....Har spelet upp till level 70 och kan bara säga att spelet suger fortfarande..
Länge leve CoD4 MW1!! Där är det spelkänsla och skills som gäller..

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Synd bara att det är Infinity Ward som görspelet

Infinity Ward har utvecklat det, ja, men det är Activision som har givit ut det så det är hos Activision man ska klaga - om jag förstår konsumentlagen korrekt.

Infinity Ward är på ett sätt "anställda" av Activision för att göra spelet och få x % av intäkterna. Skulle inte förvåna mig om det är Activision som får stora pengahögen på slutet =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som är missnöjd på mw2?
har till pc men föredrar cod waw stort till console

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Hejsan, några frågor! (:

Är det som i MW1 att man får cheats att använda i sp-kampanjen om man hittar alla datorer?

Ibland så laggar det i singleplayer, känns som när man spelar multiplayer och pingen är för hög, några tips på hur man kan fixa det?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Får man något om man klarar alla challenges för ett vapen? Vet att man får en titel om man låser upp tillbehören.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Får man något om man klarar alla challenges för ett vapen? Vet att man får en titel om man låser upp tillbehören.

Man får en titel med vapnets namn, när man e "mastery" i ett vapen

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Får man något om man klarar alla challenges för ett vapen? Vet att man får en titel om man låser upp tillbehören.

Du får titlar när du har gjort mer än 750 kills med vapnet, dock så får du även titlar om du dödar tillräckligt många med en viss typ av attachment t.ex. silencer eller Grenade launchern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Du får titlar när du har gjort mer än 750 kills med vapnet, dock så får du även titlar om du dödar tillräckligt många med en viss typ av attachment t.ex. silencer eller Grenade launchern.

Du får även titel när du klarar den minst sagt svettiga utmaningen att göra 1000 headshots med ett vapen.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Får man något om man klarar alla challenges för ett vapen? Vet att man får en titel om man låser upp tillbehören.

Här är bilder på alla Callsigns i MW2. 513-570 är de sista man får på vapen och tillbehör.

Hur man gör för att få en speciell Callsign.

Permalänk

Ok. Lyssna nu här gott folk. Jag fick svart ruta och total frysning av datorn när jag skulle starta spelet för första gången. MEN...

När jag väntade TJUGO jävla minuter kom jag in i spelet. Sen skulle jag ändra upplösning. Det tog TRETTIO minuter, men det GICK!!!

Efter detta kan jag otroligt nog starta spelet direkt utan bekymmer men nu har jag lirat lite och fått ett nytt problem...

Mina kontroller LAGGAR!!! D.v.s. springer jag, stannar jag upp ibland osv... ALLA knapptryckningar blir det random fördröjning på då och då! WTF???

Jag har i7 920, AsRock X58 Extreme moderkort, 6 Gig ram.
Dock har jag snålat på graffet och kör med mitt Geforce 9800GT fortfarande.
Men bortsett från detta problem så flyter MW2 perfekt med allt på max.
Där har ni Specen iaf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [PHX]Gothmog
Ok. Lyssna nu här gott folk. Jag fick svart ruta och total frysning av datorn när jag skulle starta spelet för första gången. MEN...

När jag väntade TJUGO jävla minuter kom jag in i spelet. Sen skulle jag ändra upplösning. Det tog TRETTIO minuter, men det GICK!!!

Efter detta kan jag otroligt nog starta spelet direkt utan bekymmer men nu har jag lirat lite och fått ett nytt problem...

Mina kontroller LAGGAR!!! D.v.s. springer jag, stannar jag upp ibland osv... ALLA knapptryckningar blir det random fördröjning på då och då! WTF???

Jag har i7 920, AsRock X58 Extreme moderkort, 6 Gig ram.
Dock har jag snålat på graffet och kör med mitt Geforce 9800GT fortfarande.
Men bortsett från detta problem så flyter MW2 perfekt med allt på max.
Där har ni Specen iaf...

Är det på multiplayer? I så fall är det nog bara nog på grund av en liten rutten rysk host.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Hmm. Ja, det kan stämma men tro mig, jag hade även detta syndrom i singleplayer. Nu har jag testat fler steamspel. Både Counterstrike och left 4 Dead behagar fungera utmärkt idag. Igår var det omöjligt... Vet ej vad som hänt men klagar ej...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen som har några rykten om en PC patch...? *hoppfull om 10-tals buggfixar*

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yupa
Sida med tips om man har problem med MW2.

Jag har ett problem som inte finns med där.

Jag kan spela MP utan problem, men så fort jag startar SP så kommer det ljud och jag kan röra musen och klicka på menyerna, men bilden är svart. Powerindikatorn för bildskärmen blinkar som om den tappar kontakt. Tabbar jag ner så fungerar allt. Ingen crash eller så. Kan ta upp spelet igen och det fungerar, förutom den svarta bildskärmen då.

Det som hände var att jag installerade SP, startade det och introt kom upp. Dock var det fel upplösning och grafik inställt så skulle ändra det, men efter att ha ändrat och sparat så blev det såhär.

Kan det bero på mitt grafikkort? 5870... Spelade SP på mitt gamla 4890 tidigare (innan formatering) och då fungerade det prima.

EDIT
Nvm, jag hittade felet.

Visa signatur

Antec P193 | Asus P7P55D | i5 750 @ 4.0 Ghz | XFX Radeon 5870 @ 900/1300 | Intel X25-M G2 80GB SSD | Corsair H50 | Corsair HX 850W | Corsair XMS 4GB RAM 1333Mhz | Apple Cinema Display 23" | G9 | G13 | G35