brännarprogram? vilket är bra och gratis?

Permalänk

brännarprogram? vilket är bra och gratis?

Jag är på jakt efter ett bra fungerande program för att bränna skivor.

Jag kör windows 7

Jag vill ha ett program som kan fixa om mp3 så de spelas i en cdspelare (ej som mp3or)
Jag söker ett bra program men jag letar inte efter Nero.

Nero har ingen gratisversion (afaik)
och jag använder inte ens 50% av alla funktioner som medföljer.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Inaktiv

Själv kör jag med BurnAware Free för multimedia, och ImgBurn för att bränna ISO etc. Små, snabba gratisprogram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av völund
Gratis och svenska

http://cdburnerxp.se/en/download

+1 Har de allra nödvändigaste funktionerna.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med CD Burner XP, vilket några användare redan har skrivit. Jag tycker det är snabbt och stabilt. Enkelt att installera utan någa onödiga meddelanden i starten osv.

Visa signatur

Rasmus

Permalänk

ska pröva det

tackar för hjälpen.

Permalänk

Du får ju inte missa det bästa brännarprogrammet:

http://www.snapfiles.com/get/burningstudiofree.html

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Inaktiv

Infrarecorder är soft...

http://infrarecorder.org/

Permalänk

cd burner Xp imponerade inte tyvärr.
jag prövar ashampoo burning studio free nu.

jag saknade möjlighet att öppna ISO/IMG filer så jag direkt kan bränna in dem utan att mounta, packa upp etc.
Det fanns sätt att komma runt och ändå lösa det förståss, men jag var inte riktigt nöjd

Kul att det finns mer som folk rekommenderar, visar att jag varit fast i Nero träsket för länge och aldrig tittat runt hehe.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
cd burner Xp imponerade inte tyvärr.
jag prövar ashampoo burning studio free nu.

jag saknade möjlighet att öppna ISO/IMG filer så jag direkt kan bränna in dem utan att mounta, packa upp etc.
Det fanns sätt att komma runt och ändå lösa det förståss, men jag var inte riktigt nöjd

Kul att det finns mer som folk rekommenderar, visar att jag varit fast i Nero träsket för länge och aldrig tittat runt hehe.

Funkar inte ditt nero nu med W7:an?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

jorå det funkar men det är inte gratis
och att cracka är ju olagligt och sånt håller man ju inte på med förståss.

Permalänk
Medlem

IMGBURN.com aldrig behövt nått annat

Tycker nero har en självklart plats på min top 10 sämsta windows program...

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mannen99
IMGBURN.org aldrig behövt nått annat

Tycker nero har en självklart plats på min top 10 sämsta windows program...

Word. Helt onödigt bloatade, dyra produktsviter man inte behöver.
Trevligt att se en annan använda ImgBurn.

Permalänk

jag körde in ashampoo... jag avinstallera snabbt då det inte funka utan bara hängde sig när jag starta.
körde in imageburn och blev kär.

nu har jag allt jag behöver. utan massa krusseduller.

Permalänk
Medlem

ImgBurn äger !

Har i nuläget brännt 687st skivor med img (+en formatering) har mest använt det till att bränna ISO, med även en del xbox360 "backups"

Funkar super

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nero lite är enkelt och fungerar om man klarar sig med enkla funktioner.

Permalänk
Hedersmedlem

Har själv aldrig haft något problem med Nero eftersom jag använder grundprogrammet Nero Burning Rom, har gjort det sedan lång tid tillbaka.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jorå det funkar men det är inte gratis
och att cracka är ju olagligt och sånt håller man ju inte på med förståss.

Inte gratis? Kollat här?
http://www.nero.com/eng/downloads-nero9-free.php

Permalänk
Medlem

Enligt mig det bästa som finns som är gratis.

http://download.cnet.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-26...

Själv kört jag en köpt version men har ställt mig frågan om jag verkligen behövde lägga pengar på det när gratisvarianten är minst lika bra för vanligt bränning.

Lite mer bilder: http://www.softpedia.com/progScreenshots/Ashampoo-Burning-Stu...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Brännarprogram

Vilket program ska man använda för att konvertera mp3 till Wave CDburnerxp funkar inte,det hackar o tystnar långa stycken har sänkt till väldig läg hastighet även provat ashampo burning studio 2010 fullversion som jag då fått via pc-tidningen.Kom med ett jättebra förslag blir jag glad.

Visa signatur

JWT

Permalänk

Brännarprogram

Glömde säga ashampo burning studio där funkade bara en låt sen blev det inget mer

Visa signatur

JWT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snabeldraken:

Glömde säga ashampo burning studio där funkade bara en låt sen blev det inget mer

Det verkar vara problem med ditt system om det inte funkar med mer än en låt?!
Vad har du för något i din burk?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Asus P5QL pro cpu q6600 4gb ramminne psu chieftec 620w är det nåt mer du undrar över?vet inte mer.

Visa signatur

JWT

Permalänk
Medlem
Skrivet av snabeldraken:

Vilket program ska man använda för att konvertera mp3 till Wave CDburnerxp funkar inte,det hackar o tystnar långa stycken har sänkt till väldig läg hastighet även provat ashampo burning studio 2010 fullversion som jag då fått via pc-tidningen.Kom med ett jättebra förslag blir jag glad.

Om du menar att du vill bränna mp3 till vanlig audio-CD så är Burrrn ett ypperligt alternativ. Och gratis.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Funkar det inte att bränna Ljud-CD i Windows Mediaplayer?
Vanliga filer och ISO klara Win7 av som standard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haghala:

Funkar det inte att bränna Ljud-CD i Windows Mediaplayer?
Vanliga filer och ISO klara Win7 av som standard

Jodå det klarar WMP.

Permalänk

Brännarprogram

ska testa era alternativ o se vilken som funkar bäst

Visa signatur

JWT

Permalänk

Brännarprogram

Burrn funkade inte alls failed kom det på alla låtar o jag provade olika inställningar o windows eget klarade inte heller av kovertera låtar men jag har löst det hela drog hem senaste firmware till dvd-brännaren o flashade den sen funkar det kanon med ashampo burning studio!!

Visa signatur

JWT

Permalänk
Inaktiv

imgburn är ju utan problem det absolut grymmaste brännarprogrammet.