Beklagan över att Mass effect 2 illegala kopior kan införskaffas

Permalänk
Medlem

Jo jag såg den. Fan jag ska lägga av med Paragon för det där verkade ju SÅ mycket intressantare att titta på!

Permalänk
Medlem

Trodde denna tråd skulle handla om Mass Effect 2 ? men 75% eller mer är ju diskussioner som aldrig kommer att lösas.. om piratkopiering och stöld etc..

Tycker ni man kan spela mass effect 2 utan att ha spelat 1:an ???

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Spela ettan innan så blir det roligare. Men det är inget krav.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Jo jag såg den. Fan jag ska lägga av med Paragon för det där verkade ju SÅ mycket intressantare att titta på!

Behöver ju inte välja paragon i varje dialog. Vad man väljer beror ju på vad själva dialogen handlar om och vad man tycker passar. Blir det inte lamt att bara välja paragon för pargons skull?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Tack gode för att att Sony finns och förhindrar att alla dessa snåljåpar inte får tag på bra spel utan att göra rätt för sig. Hoppas Microsoft lyckas med något liknande till nästa konsol och sen så lägger vi ner PC spelen helt, eller helt enkelt skiter i exklusiva titlar till PC.

Håller med dig! får verkligen hoppas att ms har förståt hur mycket kopiering det är till xbox!

Edit.

håller inte med om att lägga ner pc spel!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

M-920 Cain Vapnet, helt jävla sjukt

http://www.youtube.com/watch?v=MhZKtqzcfzU

KABOOM!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Try before you buy, Enkelt. Om jag inte gillar det kommer jag inte köpa det, och inte heller spela skiten.
Om jag gillar det så köper jag det, dock så brukar det bli så att jag ändå spelar klart piratversionen och lägger det oöppnade originalet på hyllan pga kopieringsskydd som jag ej vill ha i datorn.

Lite så är det väl.
Ska jag köpa ett spel så vill jag vara säker på att jag ska kunna spela det innan jag pungar ut 500 spänn och tillverkarna verkar vara jävligt dåliga på att släppa demos nu för tiden.
Det finns väl inte ens någon demo till MW2 än?
Det är ju så att alla varken har råd eller lust att lägga en massa pengar på datorn hela tiden genom att köpa nya grafikkort etc utan köper en dator och har den i 1-2 år eller t.o.m mer.
Jag bryr mig inte vidare mycket om hur pass flashig grafiken är, men jag vill iaf kunna spela utan att det tuggar som bara fan.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker att konsollerna är kassa att spela på? handkontrollerna är inte mina bästa vänner asså.. har spelat på alla konsoller som Playstation och xbox, Gamecube, etc men tycker ingen är skön,, Tangentbord/mus däremot,, det funkar alltid

Har ett Wii och tycker väl att det är en nogorlunda bra konsoll,, mest för party,, har dock de 7 bästa spelen till.. men spelar nästan aldrig ändå..

PC ska det va!!

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Spelar utmärkt på båda två.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
är det bara jag som tycker att konsollerna är kassa att spela på? handkontrollerna är inte mina bästa vänner asså.. har spelat på alla konsoller som Playstation och xbox, Gamecube, etc men tycker ingen är skön,, Tangentbord/mus däremot,, det funkar alltid

Har ett Wii och tycker väl att det är en nogorlunda bra konsoll,, mest för party,, har dock de 7 bästa spelen till.. men spelar nästan aldrig ändå..

PC ska det va!!

Det vet väl alla att spel där man ska skjuta saker etc är bäst med tangentbord / mus.

Permalänk
Medlem

Sitter nu och pre-loding Mass effect 2 på Steam, ca 7 MB/sec. Snart klar
Någon som vet vilket klokslag spelet släps på Steam?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Sitter nu och pre-loding Mass effect 2 på Steam, ca 7 MB/sec. Snart klar
Någon som vet vilket klokslag spelet släps på Steam?

9h kvar står det på steam så det borde väl betyda kl 01:00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LFX
9h kvar står det på steam så det borde väl betyda kl 01:00

Stämmer bra det, längtar!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Nån som vet hur lång tid det tar att få hem spel från webhallen? Jag bokade igår och idag så var det skickat när jag kom hem, vågar man hoppas att man får hem det imorrn då?

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

*bort*

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Behöver ju inte välja paragon i varje dialog. Vad man väljer beror ju på vad själva dialogen handlar om och vad man tycker passar. Blir det inte lamt att bara välja paragon för pargons skull?

Ja precis, man vill ju inte begränsa sig till en moralisk ståndpunkt, det tar ju bara bort av rollspelandet. Det är ju det som är fint med systemet i mass effect. Ibland passar det att vara en no-bullshit karaktär som tar till hårda tag, och ibland att visa omtanke och ödmjukhet. D.v.s. man skapar sin egen moral för ens karaktär.

I Kotor var man ju nästan tvungen att antingen vara en riktig ond självisk jävel eller ett helgon. Det var antingen eller. I Mass effect finns det en gråzon.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p_stman
Ang, piratkopiering och nedladdning så säger jag så här..

innan jag köper en bil så provar jag den.
innan jag köper en soffa så provar jag den.
innan jag köper en stol, säng, kläder, skor mm mm så provar jag den/det

ska man då inte få "prova" spelet innan man köper det???
ska man chansa på att det kanske/eventuellt/möjligtvis är kul??? NEEEEJ

jag tankar oftast innan jag köper, så är det. jag vill inte riskera att kasta bort 1500 spänn på 3 spel som kanske är skit. dom pengarna har man kunnat gjort annat med i såfall

MEN JAG KÖPER ALLTID OM DET ÄR ETT BRA SPEL.

Hört talas om demo??!! nä tänkte väl det,,

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Nån som vet hur lång tid det tar att få hem spel från webhallen? Jag bokade igår och idag så var det skickat när jag kom hem, vågar man hoppas att man får hem det imorrn då?

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att i morgon är du en lycklig människa... Till skillnad från mig som måste vänta en vecka till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag kan med ganska stor säkerhet säga att i morgon är du en lycklig människa... Till skillnad från mig som måste vänta en vecka till.

Jag lider med dig. F** ta produktionsfel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Hört talas om demo??!! nä tänkte väl det,,

Och en demo ger en bra överblick över hur bra ett spel är? Det är lite som om att ett test av en bil bara omfattar att man får sitta i förarsätet. Både i en demo och i mitt exempel så får man inte se nog för att göra en fullständig bedömning. Precis som en filmtrailer kan ge intrycket att en film är skitbra så kan det i själva fallet vara så att trailern är bättre än filmen. Med det sagt så finns det inte några praktiska alternativ till demos som jag vet om!!?!?!?!,,,,

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Hört talas om demo??!! nä tänkte väl det,,

för alla spel kommer ju på demo...

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag kan med ganska stor säkerhet säga att i morgon är du en lycklig människa... Till skillnad från mig som måste vänta en vecka till.

Bra Synd att CE är så försenad, orkade inte vänta på den så det blev "vanilla"-varianten istället.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk

Kommer köpa spelet när det blir lite billigare, sitter o lirar klart 1:an nu.

Permalänk
Medlem

För övrigt så verkar ju UBI Softs lösning på spel stölderna vara ganska bra.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62098

Väntar på mitt exemplar av Mass Effect 2, har beställt Collectors Edition...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
För övrigt så verkar ju UBI Softs lösning på spel stölderna vara ganska bra.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62098

Vad bra, nu blir det bojkott på alla kommande UBI-titlar också... Värt att köpa ett spel man inte ens kan spela. Råkar sitta på skolnät som blockerar i princip allt utom surfning...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
För övrigt så verkar ju UBI Softs lösning på spel stölderna vara ganska bra.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62098

Väntar på mitt exemplar av Mass Effect 2, har beställt Collectors Edition...

suck... det är inte stöld och UBI's lösning suger.
Piraterna får en crack som kringår hela skyddet medans den som köper spelet får ytterligare ett ställe att ha konto hos...

Så om jag nu köper min kopia via steam, eftersom jag gillar steam.
Så numera måste jag inte bara ha steam igång utan jag ska ha ea-konto, ubi-konto, games for windows live, rockstar social club.... kanske glömt något...

men börjar bli sjukt mycket ska dom ha en hel drös med program körandes så får dom fan snart skicka en ram-sticka som kompensation.

man köper via steam för att ha allt på ett ställe, ubi mfl gör det bara jobbigare att köpa spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LFX
suck... det är inte stöld och UBI's lösning suger.
Piraterna får en crack som kringår hela skyddet medans den som köper spelet får ytterligare ett ställe att ha konto hos...

Så om jag nu köper min kopia via steam, eftersom jag gillar steam.
Så numera måste jag inte bara ha steam igång utan jag ska ha ea-konto, ubi-konto, games for windows live, rockstar social club.... kanske glömt något...

men börjar bli sjukt mycket ska dom ha en hel drös med program körandes så får dom fan snart skicka en ram-sticka som kompensation.

man köper via steam för att ha allt på ett ställe, ubi mfl gör det bara jobbigare att köpa spelen.

Jag kallar det stöld. Vet inte vad du vill kalla det, lån?

Enligt wikipedia är stöld:

Citat:

I Sverige är stöld ett brott enligt 8 kap 1 § brottsbalken. Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det, dömes, om tillgreppet innebär skada, för stöld till fängelse i högst två år

Dessa brottslingar har ingen som hellst rätt till spelen, så om de olovligt tillägnar sig (kopierar) spelen så vill jag nog kalla det för stöld.

UBI Softs variant skall inte ha något program (eller service) körande i bakgrunden enligt länken:

Citat:

Will this affect the performance of my PC?
No. The services that we offer run only when you start the game and there are no background services.

Permalänk
Hedersmedlem

*Ämnesraden redigerad, har inte läst tråden mer än första inlägget*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Men jippi då är det "bara" ytterligare ett konto att hålla reda på. Vågar nästan lova dig att för eller senare kommer ubi att stänga ner servrarna eller se till att ytterligare ett program körs.

Det är fortfarande inte stöld hur du än ser på det.
Men bara för att vi ska vara snälla mot dig så låt oss säga att det är en fysisk vara som försvinner.

Det gör inte det ändå till stöld:
"Värdegränsen för vad som i butik är att anse som snatteri höjdes till 1000 kr genom dom B 5097-08 i Högsta domstolen 30 september 2009.[4]"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Snatteri

Ett spel för pc kostar ~450 i sv. beroende på vilken butik, jag har dock aldrig sett vanliga utgåvor för 1000 spänn, dom kan man ändå inte ladda hem via nätet när dom innehåller böcker, figurer m.m

så... i värsta fall så kan man kalla det för snatteri vilket det inte heller är eftersom man laddar ner en kopia, inte orginalet.

I vilket fall som helst så har du fel när du kallar det för stöld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LFX
Men jippi då är det "bara" ytterligare ett konto att hålla reda på. Vågar nästan lova dig att för eller senare kommer ubi att stänga ner servrarna eller se till att ytterligare ett program körs.

Det är fortfarande inte stöld hur du än ser på det.
Men bara för att vi ska vara snälla mot dig så låt oss säga att det är en fysisk vara som försvinner.

Det gör inte det ändå till stöld:
"Värdegränsen för vad som i butik är att anse som snatteri höjdes till 1000 kr genom dom B 5097-08 i Högsta domstolen 30 september 2009.[4]"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Snatteri

Ett spel för pc kostar ~450 i sv. beroende på vilken butik, jag har dock aldrig sett vanliga utgåvor för 1000 spänn, dom kan man ändå inte ladda hem via nätet när dom innehåller böcker, figurer m.m

så... i värsta fall så kan man kalla det för snatteri vilket det inte heller är eftersom man laddar ner en kopia, inte orginalet.

I vilket fall som helst så har du fel när du kallar det för stöld.

Mer citat från länken:

Citat:

What if Ubisoft decides not run these online services in the future? Will my game stop working?
If any service is stopped, we will create a patch for the game so that the core game play will not be affected.