Zotac ION ITX A Series 330 problem

Permalänk
Medlem

Zotac ION ITX A Series 330 problem

Jag har problem att få bild från min nya lilla bräda Zotac.

Jag har testat alla videoutgångar, dvs. HDMI, DVI och VGA-utgångarna. Jag får ingen bild alls, har testat på 2 olika tftskärmar + min plasma.

Har lite funderingar på ifall det är nåt speciellt man måste koppla in för att systemet inte ska HALT'a? Jag har bara testat det "topless" på skrivbordet än så länge. Startat det har jag gjort med en skruvmejsel genom att kortsluta pwr sw på moderkortet, fläktar och hårdisk snurrar igång men jag får ingen bild

Minne är installerat.
Hårdisk inkopplad.
Anslutit fläktar till båda fläktplatserna på moderkortet.

Är det nånting jag har glömt?
Jag tycker att det borde starta.. Tyvärr så har jag ingen pc-speaker så jag hör inte ifall den piper.

Tacksam för alla tips!

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
SpelClockers

Har aldrig haft det problemet med mitt, men testa ta ur bios batteriet och strömmen, vänta 10min sen satt i batteriet och strömmen och boota.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xurra
Har aldrig haft det problemet med mitt, men testa ta ur bios batteriet och strömmen, vänta 10min sen satt i batteriet och strömmen och boota.

Testat det nu, ingen skillnad.

Testade även med andra RAM-stickor, funkade inte heller, börjar tro att det är kört, trist att jag beställde moderkortet från pixmania

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att den inbyggda nätdelen inte ger tillräckligt med ström??

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Testat det nu, ingen skillnad.

Testade även med andra RAM-stickor, funkade inte heller, börjar tro att det är kört, trist att jag beställde moderkortet från pixmania

Jag är övertygad om att det är något du glömt koppla in.
Jag hade inga som helst problem med mitt kort.. oxå från pixmania.

Och varför skruvmejsel? Hur svårt kan det vara att sätta dit kablen som den ska? Jag tror moderkortet inte får ström som det ska faktiskt.
Du har missat någon kabel någonstans helt enkelt. Och se till att koppla på sladdarna på riktigt och inte med någon skruvmejsel..

Du måste väl märka om fläktarna drar igång när du startar datorn? Även om det inte piper?

Det behövs inte mer än de 65W man får med för att driva systemet! Det är vanlig vanföreställning folk verkar ha.. särskilt här inne.. att man behöver hur mycket effekt som helst. Gärna 1000W om man ska köra sli osv osv.. Bull säger jag bara. Läs på. Gör om. Gör rätt.

Permalänk
Medlem

En skruvmejsel fungerar på samma sätt som en knapp. Det ska bara kortslutas 2 pins på moderkortet..

Moderkortet får ström, det startar, fläktar, o hårdiskar snurrar igång men jag får ingen bild.

Det enda som jag kan se skiljer från moderkorten jag har använt förut är att nätagreggatet är externt och använder en DC-kontakt till moderkortet.
Det som ploppar upp i mitt huvud då är att moderkortet inte blir jordat, fast å andra sidan så borde det inte spela nån roll?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
...och använder en DC-kontakt till moderkortet.

Molexen är ström FRÅN mobot, inte till som det brukar vara!

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Molexen är ström FRÅN mobot, inte till som det brukar vara!

Ja?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffa dig en pc-speaker då. Annars går det inte att felsöka fullt ut. alternativt får du skicka tillbaka det och hoppas att de du köpte moderkortet av tar det som DOA.