Permalänk
Medlem

Är mitt grafikort dött

Som sagt undrar jag om mitt grafik kort är dött.

Har del vostro 1510 latop med ett intrigerat grafik kort geforce 8500 gs note book.

Har del vostro 1510 laptop med ett intrigerat grafik kort geforce 8500 gs note book.
Det var så att jag att jag valde byte mig upp från vista bussnies 32 till windows 7 64.
Allt funka bra i en månad och sen börja mina skärm frysa till när jag spelade.
Jag spelade då ett spel i uplösning på 800x600 i window mode medan jag streamade hög upplösning stream från dvix player och under detta fick jag återkommande svart skärm i 3 sekunder som efterföljdes med att jag fick en liten system ruta i hörnet som sa ”the display driver has stopped responding and is being restarted.”
Jag fårsatte spela och detta hände sen igen efter 10 minuter och tredje gång blev de då blå skärm och datorn starta om.
Jag starta upp datorn igen och allt funka som vanligt tills de hade gått ett par minuter då samma problem hände igen. Efter detta uppdatera jag drivrutinera och problemet försvann.
Dagen där på använde jag den 4h och märkte att det blev lite varm och då stängdes datorn av igen och denna gång var de blå skärm varje uppstarta som påpeka drivrutins fel. Jag tog bort drivrutinera från grafik kortet i safety mode och kunde få datorn att fungera på vga adapter men så fort jag installerar drivrutiner får jag alltid blå skärm vid uppstarten.

Har formatera datan från min windows 7 skivan . Har dock inte formaterat min revocery disk. Problemet existerar fortfarande efter jag installera om windows 7.

Permalänk

har du prövat installera om Windows? Det skulle garanterat lösa problemet!

Edit. Hur fan skriver du egentligen? Kolla igenom det du har skrivt en gång till så borde du förstå att vi knappt förstår!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
har du prövat installera om Windows? Det skulle garanterat lösa problemet!

Edit. Hur fan skriver du egentligen? Kolla igenom det du har skrivt en gång till så borde du förstå att vi knappt förstår!

hahaH sry fan ska ta och skriva om det nu

Har formaterat datorn 2 gånger fast har inte rört min recovery disk dock

Permalänk
Medlem

Skulle vara tacksam om någon kunde svara. Så jag kan konstanter om den är död eller inte

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att den är död. Har haft ett par grafikkort som "funkar" bra tills man installerar drivrutinerna. Har du garanti kvar kan du ju testa med det.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

har du installerat om windows, och provat lite olika drivisar, så kan du nog vara säker på att det är ett hårdvarufel.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

8500 säger väl det mesta. Tempen har väl med tiden (och dammet) stuckit iväg, och med tanke på problemen med kallödningar som bland annat geforce 8 är behäftad med helt enkelt slutat fungera tillfredsställande. Du kan ju testa med lite andra drivrutiner, installera om osv, men mycket talar för att det är hårdvarurelaterat.

Visa signatur

Nej är också service.